איך לשמור על הבריאות בגיל הזהב:

דיאט עצמאות

קטגוריה ראשית > טיפים > מאמרים נבחרים

מאת: מערכת Diet

הנה בא עלינו לטובה יום העצמאות. יום של חגיגה אמיתית. רובינו בחופש מהעבודה. יוצאים החוצה, אל הפארקים, ואל המון אטרקציות המחכות לנו. אנו מרימים ראשינו בגאווה למטסים בשמיים, מביטים על האופק בים ורואים את  ספינות חיל הים. אכן תענוג לצאת החוצה ביום העצמאות.

 

האם נגיד "כן" לפרגיות והשישליק?

האם נגיד "כן" לפרגיות והשישליק?

שלמה ארצי שר "פתאום קם אדם בבוקר
ומרגיש כי הוא עם ומתחיל ללכת,
ולכל הנפגש בדרכו קורא הוא שלום".


ההרגשה  בחג הזה היא של "ביחד". ביחד עם המשפחה, ביחד עם החברים, ביחד עם המדינה, ביחד עם השירים האהובים, ביחד עם סרטי הבורקס.
וכמובן שכל חגיגה ישראלית חייבת להיות מלווה באוכל. דיאטה? לא עם הריחות האלה.

האם נגיד "כן" לפרגיות והשישליק? למה כדאי להגיד "לא"? מה עם הסלטים? האם הם דלי קלוריות? הריח של הבשר הצלוי יוסיף גם הוא משיכה טבעית  לעבר מוקד האירוע. הוא הוא המנגל. המנגל עובד נון סטופ ומגוון רחב של בשר,עוף, שיפודים שונים, דגים, מחכים בסבלנות לתורם. חומוס, טחינה, אבוקדו, סלטים קנויים, פיתות ולחמניות מנעימים את זמנם של הממתינים לנגוס בבשר החם. למעשה, עד שהבשר לא נגמר, המנגל ימשיך לעבוד וגם הפה כנראה יהיה עסוק.הניפנופים של יום העצמאות אינם רק של הדגלים כידוע. אליהם מצטרפים מיטב מנפנפי המנגל.

עולה, עולה, לנו, כמה זה עולה לנו?
כדאי לקחת חלק בחגיגת חג העצמאות. שיפוד עוף או פרגית מכיל  – 120 קלוריות.  תוכלו לאכול אפילו שניים. הם אינם מכילים כמות גדולה של שומן ובהחלט מכילים רכיבים תזונתיים  כמו חלבון, ברזל, B12, אבץ ומינרלים חיוניים.
סטייק קצת יותר "כבד" מבחינה קלורית וערכו הוא כ- 370 קלוריות לסטייק בגודל ממוצע (כ- 200 גרם). אם מדובר בסטייק אנטריקוט היוקרתי  והשמן (יותר מ – 30% שומן) , הוסיפו גם אתם עוד 100 קלוריות לחשבון.

לגבי ההמבורגר והקאבב, מדובר ב – 200 – 150 לגודל ממוצע של קציצה. הם פחות מומלצים מבחינה תזונתית.הסיבה לכך היא שהם מכילים כמות גדולה יחסית של שומן וחלקו אף רווי. כמו כן הבשר עצמו מגיע מעובד. תוכלו להכין אותם גם בעצמכם מבשר טחון רזה יותר. הנקניקיה גם היא פחות עשירה מבחינה תזונתית. היא מכילה בדר"כ שומן רב (כ- 20%)  וחלקי עוף ובשר ממקורות שונים. בדר"כ פחות ידועים.

כנפי העוף הטעימות יהוו גם הן אופציה טובה לנישנוש בתנאי שתסירו את העור העוטף אותן. כנף אחת תעלה כ – 120 קלוריות (ללא העור).
מי שאוהב כבד עוף יכול להנות מכבד צלוי וטעים על האש. אומנם תמצאו בו כמות גבוהה של כולסטרול אבל תוכלו בהתאמה להנות מכמות הברזל הגדולה שיש בו. מנה של כבד עוף השוקלת כ – 200 גר' תעלה כ – 320 קלוריות.

דייג אוהב דגים?
אה כן , דגים. דגים מהווים אופציה נהדרת לארוחה ביום העצמאות. הדגים מכילים כמות גדולה של חלבון, ברזל, ויטמין B12, יוד, ויטמינים רבים, וגם חומצות שומן לרוב אומגה 3 שהוכחה כמשפרת זיכרון ומשרה מצב רוח טוב.הדגים ה"רזים" הם דגי הים ה"יבשים" יותר דוגמת בורי, מוסר, לברק, פורל ופלמידה. דג ממוצע של 400 גר' יתן ערך של  600 – 450  קלוריות לדג שלם (עם חצי לימון). מנה ענקית ומשביעה לכל דעה.

 

הדגים העסיסייים  יותר הם כל היתר: סלומון, דניס, אמנון וטונה  ויכילו 760 – 650 קלוריות לדג שלם (עם חצי לימון).
זוהי אופציה נהדרת וניתן להצמיד לדג מנת סלט עם הרבה עלים ירוקים דוגמת חסה, רוקט ועלי בייבי.

מה עוד עולה על השיפוד ?
זה יכול להיות הכל. שיפודי ירקות לצמחוניים שבינינו. מאוד מומלץ, לא משמין וטעים. אין טעם לספור קלוריות בשיפודים האלה. שמם הולך לפניהם והם מחזקים את המערכות השונות בגופינו, מונעים נזקי חימצון ואפילו גורמים לעור הפנים שלנו להראות יותר טוב.
ניתן לתת לאיש הממונה על המנגל (יש תמיד אחד כזה) קלחי תירס חמים שיזכירו לנו את הטיול בתאילנד (למי שהיה). ערכם הקלורי הוא כ- 100 קלוריות לקלח אחד.

פיתות? לא להתפתות
בנוגע לפיתות, זהו נושא טעון. פיתה אחת טעונה בכ – 300 קלוריות. נסו לא להתפתות. או לקחת ביס. כן, חתיכה קטנה שתזכיר לנו את הטעם שלה ולא נרגיש שפיספסנו. וזהו. מסוגלים ?
השתיה, גם היא נושא בפני עצמו. לא נפרט כאן את הערכים הקלוריים עבור כל כוס מיץ אבל  כוס שתיה בגדול משתווה לכ-100 קלוריות. מיותר, נכון ?

ולבסוף, הסלטים. אלה שמונחים על השולחן עוד לפני שהשיפודים יצאו מהאש. לרוב סלטים אילו יהיו קנויים ויכילו כמות שמן גדולה מאוד. אם אילו סלטים ביתיים, כדאי לטרוח לברר עם זה שעמל והכין, מהי כמות השמן המצויה בסלט.

בכלל, בגדול, בדר"כ יוצא שכל אחד מביא משהו לפקניק. היו אתם אילו שמביאים את סלט הירקות. העשירו אותו בעלים ירוקים כדוגמת חסה, עלי בייבי. השתמשו בפלפל ובגמבה בצבעים שונים, חמוציות, גרעיני דלעת, וכל מה שעולה בדמיונכם. עשו אותו צבעוני ככל האפשר. כך תוכלו להיות "בטוחים" שיש מה לנשנש וזה אפילו מושך וטעים מאוד.

קינוחים
בדר"כ מגישים פירות דוגמת אבטיח ופיצוחים (כאילו לא אכלנו כלום). לשיקולכם.
אפשר לקנח באבטיח או מלון (2-3 חתיכות). כדאי להזהר מהפיצוחים. בכל זאת עברתם כברת דרך ארוכה רצופה בתמרורי "עצור!". זה לא הזמן לנסוע באדום.

עברנו את פרעה, אני מאחלת לכולנו שנעבור גם את זה.
שיהיה לנו יום עצמאות שמח !

לא ניתן להגיב למאמר זה.