טיפים לשמור על הגזרה כשנופשים בחו"ל:

על חטיפים ונישנושים לילדים

קטגוריה ראשית > היריון, לידה, דיאטה לילדים ולנוער > דיאטה ותזונה נכונה לילדים > מאמרים נבחרים

מאת: מערכת Diet

חטיפים הם לא בהכרח דבר רע.
אפשר לקנות חטיפים בריאים לילדים מצויים בסופר בסופרמקטים רגילים וכן בבתי טבע. גם ירקות חתוכים, פירות ומעדנים משרתים היטב את המטרה של העשרת התפריט לילדים מבחינה תזונתית. מהם יתרונותיהם על פני חטיפים רגילים?

חטיפים ונשנושים לילדים - לא רק גלידה

חטיפים ונשנושים לילדים - לא רק גלידה

חטיפים מקבוצת הדגניים:
1. קרקרים מחיטה מלאה. אפשר לאכול עם ממרח גבינה או טחינה.
2. דגני בוקר מלאים לא ממותקים.
3. פריכיות אורז או כוסמת מלאים.
4. חטיף פצפוצי אורז מלא.
5. חטיף גרנולה (לילדים קטנים – ללא אגוזים/ שקדים/ בוטנים).
6. פופקורן (לא מהשקיות למיקרוגל, הן מכילות כמות גדולה של שמן). כדאי לקנות את הגרגירים, לעשות את הפופקורן בסיר ולשלוט בכמות השמן (2-3 כפות יספיקו לקערה בנפח ליטר)
שלווה (חיטה תפוחה), כן זו מפעם…

יתרונות:
1.  הם מכילים פחות סוכר מחטיפים המכילים שוקולד וסוכריות על סוגיהן.
כדאי לבדוק את התווית שעל גביהם כי חלקם רק "מעמידים פנים" כבריאים. כן, לא כולם שווים בכמויות הסוכר וישנם כאלה שמכילים כמויות סוכר דומות לחטיפים רגילים.
2. חלקם מכילים שיבולת שועל, גרנולה ודגנים נוספים העוזרים לחטיף לשמור על ערך גליקמי נמוך.
חטיפים המכילים תמרים תורמים גם הם לערך גליקמי נמוך, מכיוון שהתמר מכיל פרוקטוז (סוכר פירות).
3. קרקרים בריאים יותר כשהם מכילים אחוז גבוה של חיטה מלאה, סובין וכוסמת. הם מכילים פחמימות מורכבות, מתעכלים לאט יותר ושומרים על שובע לאורך זמן.
4. דגני בוקר מלאים מכילים כמות יפה של סיבים תזונתיים. לסיבים תזונתיים יש חשיבות גדולה בהסדרת פעילות מערכת העיכול, הם מקטינים את רמת הכולסטרול והשומנים בדם ומונעים השמנה.

חטיפים מקבוצת הירקות והפירות:
1. מקלות ירקות כגון: גזר, סלרי, פלפל ירוק, מלפפון.
2. עגבניות שרי חצויות.
3. ברוקולי מאודה, שעועית ירוקה או אפונה ירוקה.
4. אפשר לתת לילדים לביבה או חתיכה מפשטידה המכילה ירקות גם לנישנוש בריא וממ..טעים.
לביבות ירקות או פשטידות ירקות.
5. פירות טריים חתוכים כגון: תפוח, אגס, בננה, ענבים, אבטיח, פירות הדר.
פירות יבשים כגון: שזיפים, תמרים, עיגולי תפוח עץ מיובשים, בננות, משמשים. פירות יבשים מכילים גם הם כמות גדולה יחסית של סוכר ולכן כדאי לצרוך אותם במתינות.

יתרונות:
פחות כסף, יותר בריאות. הרבה יותר בריאות.
הירקות והפירות נחשבים למזון בעל ערך תזונתי גבוה. הם מכילים ויטמינים, מינרלים , נוגדי חמצון ופיטוכימיקלים. צריכת הירקות לא צריכה להיות מוגבלת וכל המרבה הרי זה משובח.
הפירות מכילים סוכר ולכן כדאי לא לעבור את ה  3-4 מנות פרי ליום.

נסו את המתכון לחביתת מנגולד או המתכון ללביבות קישואים וגבינה

חטיפים מקבוצת החלב:
1. יוגורט עד 5% שומן.
2. פרי שייק על בסיס מים (ללא תוספת סוכר). חשוב להדגיש שבדוכנים ובמיציות השונות מוסיפים כמות נכבדה של סוכר למיץ ה"טבעי". יש לבקש מהמוכר למנוע את הוספת הסוכר או להפחיתה.
3. רצועות גבינה או אצבעות גבינה צהובה.
5. אקטימל המכיל פרוביוטיקה (חיידקים ידידותיים) במקום שוקו.
6. גמדים ודניאלה.

יתרונות:
מעדני חלב מומלצים גם הם בפירמידת המזון לילדים. הם מכילים סידן וחלבון.
כדאי לצרוך מעדנים שלא עוברים את ה5% שומן, כך לא נוסיף יותר מידי קלוריות לתפריט היומיומי של הילדים ונשמור עליהם מפני השמנת יתר.

ארטיק קרטיב, שוקולד בננה…
ארטיקים וקרטיבים הם אופציה מצויינת לנישנוש אחרי ביה"ס או אחה"צ בחזרה מהחוג.
יש לשים לב שהקרטיבים אינם מכילים צבעי מאכל כמו טרטזין E102 שנמצא רעיל וצבעים נוספים כמו (E129; E110 ;E128).
ישנם צבעי מאכל שיכולים להגביר היפראקטיביות אצל ילדים.
בחברת שטראוס, ריאו ובחברת נסטלה אפשר למצוא שלגונים עם צבעים טבעיים וללא חומרים משמרים.

אפשר גם להכין קרטיבים בבית כפעילות מהנה עם הילדים.
מתכון לקרטיבים ביתיים

לא ניתן להגיב למאמר זה.