כיצד להתמיד בדיאטה?:

שוקולד, יין ומה שביניהם

קונים בריא > אוכל בריא > מאמרים נבחרים

מאת: מערכת Diet

כל יום שבו חוגגים יכול לצפון בחובו שוקולד, יין או משקאות אלכוהוליים אחרים. זאת יכולה להיות חגיגה קטנה של חברות קרובות, משפחה  או במסגרת זוגיות. האירוע יהיה במסעדה, בפאב או בבית. מה שבטוח התפריט לא יהיה דל בקלוריות. אלכוהול  ושוקולדים הם חלק גדול במסגרת חגיגות שונות ו"הרמות לחיים". אין זה אומר שצריכתם תוביל בהכרח לעלייה במשקל. בחרו בצורה נכונה את השוקולדים והיין, ואולי אף תשפרו את בריאותכם. הכיצד?

תחילה שוקולד. מתחת לנייר הכסף העוטף את החומר הממכר הזה נמצאת תערובת של פולי קקאו, שומנים ושמנים. בחירה נכונה של השוקולד יכולה לסייע לכם בשמירה על הבריאות ולאו דוקא לפגוע בה. בחרו את השוקולד על פי כמות הקקאו הנמצאת בו. שוקולד קקאו. ככל שמרכיב הקקאו בשוקולד גדול יותר, המרכיב נוגד החמצון בו גדול יותר והשוקולד בריא יותר. כל מתכון קקאו של שוקולד איכותי יכול להתאים.

 

שוקולד כהה (מריר) נמצא במקום הראשון מבחינת השוקולדים המומלצים לאכילה. על פי נתונים של USDA, שוקולד כהה הינו המאכל החמישי הגבוה ביותר המכיל חומרים נוגדי חמצון. מצד שני, שוקולד חלב מכיל כשליש בלבד של חומר נוגד חמצון לעומת שוקולד כהה ומכיל הרבה יותר שומנים לעומת השוקולד הכהה.  שוקולד לבן הינו הגרוע ביותר מבין מוצרי השוקולד מכיוון שאינו מכיל קקאו כלל אלא רק שומנים ושמנים צמחיים.

מה הופך את השוקולד הכהה לשונה כל כך? שוקולד זה מכיל חומר כימי טבעי הנקרא פנילאתילאמין. מחקרים מצאו כי החומר הנ"ל גורם לשחרור של אנדורפינים הגורמים להרגשה טובה ולעלייה בתחושת הקרבה. אכילת שוקולד כהה גם גורמת לשחרור קבוע של סרוטונין, מה שמביא לשחרור מוגבר יותר של אנדורפינים. אלו יכולים להוביל למצב רוח טוב ולהתרוממות ואף להתנהגות אינטימית מוגברת אשר תסייע בשריפת הקלוריות שנצרכו בארוחה רומנטית לדוגמא …

צריכת אלכוהול צריכה להיות מדודה ומחושבת. האלכוהול מכיל קלוריות רבות. הגבילו את צריכת היין לכוס אחת או שתיים בלבד, כך גם תשמרו על עירנות.. כשאתם בוחרים את היין, העדיפו יין אדום, מכיוון שהוא מכיל יותר מ-200 חומרים נוגדי חמצון הנקראים פוליפנולים. בכוס אחת של יין אדום יש פי 12 חומרים נוגדי חמצון לעומת כוס יין לבן. אחד החומרים הידועים והבריאים ביותר בקבוצת הפוליפנולים ביין האדום נקרא רסרווטרול.

מחקרים מצאו כי כמות גדולה של רסרווטרול האריכה ב-30-50% את אורך החיים בקרב בעלי חיים אשר השתתפו בניסויים. ז'אן קלמנט, האשה אשר נפטרה בגיל 122 (1875-1997) שתתה כוס יין אדום בכל יום מחייה מאז גיל 15. מדובר ביותר ממאה שנים של צריכת יין אדום! מצד שני, יכול להיות שאורך החיים המדהים של קלמנט נבע בכלל מצריכת שוקולד על בסיס יומי. קלמנט גמעה בכל יום כ-100 גרם של שוקולד עד שהפסיקה עם ההרגל החביב עליה בהמלצת הרופאים (כשהגיעה לגיל 119…).

צריכת שוקולד כהה ויין אדום רווי ברסרווטרול מומלצים אם כן, לשיפור הבריאות ולהארכת חיים. המינון גם הוא חשוב, ומחקרים שונים הוכיחו כי שתיית כוס יין אדום ביום מספיקה ואף משפרת את בריאות הלב ומצמצמת את נזקי הכולסטרול. בין היינות המומלצים בתחום הזה ניתן למצוא את הקברנה, פינו נואר או שיראז. אלו הענבים עם אחוז הרסרווטרול הגבוה ביותר מבין כל הענבים האדומים. כל שנותר לכם לעשות עכשיו הוא לבחור את השוקולד והיין הנכונים ולהתחיל להתפנק בלי לחשוב על המשקל….

תגובה אחת ל“שוקולד, יין ומה שביניהם”

  1. מאת Idebenone:

    ככל שהמנה תהיה יותר עשירה בטעמים חזקים כך צריך להיות היין על מנת שייתן למנה את הליווי המתאים ולא ייבלע בשלל הטעמים הכבדים.