כיצד להתמיד בדיאטה?:

איך עוצרים התקף אכילה רגשית?

כללי > מאמרים נבחרים > מפת האתר > מושגים דיאט

מאת: מערכת Diet

האם שאלתם את עצמכם פעם, מדוע אנחנו אוכלים יותר מדי? ואם התשובה לא ממש ברורה, איך מתמודדים עם זלילה לא נורמלית המבוססת על מניעים רגשיים? במאמר זה ננסה לתקוף את הבעיה באמצעות טכניקה פשוטה שתענה לכם על השאלה.בכל פעם שאתם מרגישים שאתם נכנסים למתקפת אכילה רגשית, החלק הראשון בטכניקה קורא לזהות בדיוק את הנקודה בה הבנתם שאתם נכנסים למתקפת אכילה מסוג זה. החלק השני הוא ניסיון להבין מדוע בעצם אתם רוצים לאכול בצורה כל כך אגרסיבית ברגע הספציפי. מדובר במשהו שתוכלו לזהות בלי בעיה: לא למה אתם מעונינים לאכול באופן כללי, אלא מדוע אתם כל כך רוצים לאכול בנקודת הזמן הרלבנטית.

 

רגע לפני הביס עצרו לחשוב: האם אני רעב עכשיו?

רגע לפני הביס עצרו לחשוב: האם אני רעב עכשיו?

הנה שלושת הסימנים העיקריים לזיהוי מתקפת אכילה רגשית:

הראשון הוא זיהוי הדחף הבלתי מוסבר להילולה. מדובר בסימן מובהק לכך שאתם רוצים לסתום את המחשבות שלכם באמצעות זלילה.

השני הוא הרעב הברור, אך גם ההבנה הברורה שהרעב הנו למשהו אחר, לאו דווקא מזון. זהו סממן ברור לכך שאתם רעבים באופן רגשי ולא פיזי.

הסימן השלישי הנו ראש מלא מחשבות אודות מזון או דאגות בנוגע למשקל.

ברגע בו תזהו את תחילתה של הזלילה הרגשית ותעצרו לרגע על מנת לחשוב על הנושא, תוכלו לעצור את עצמכם רקע לפני ההידרדרות וזאת באמצעות כוח המחשבה – אותו כוח שמאפשר לכם לבצע החלטות חכמות יותר בנוגע לדברים אחרים הקשורים לחייכם.

במידה ולא תעצרו, הרגל הזלילה הרגשית ימשיך לחזור ולשבת על ידי אותה מחשבה מנקרת. בזמן שאתם עוצרים לחשוב על המהות והסיבות לזלילה, אתם משתמשים בחלק הכי חשוב של המוח, החלק המסוכסך עם עצמו ואשר רוצה להפסיק את הרגלי האכילה הבלתי בריאים שלכם.

עכשיו נכנס החלק של העזרה. נגיד שאתם מתמודדים עם תשובות שונות לשאלה מדוע נגרם התקף הזלילה. ביום אחד הגורם יכול להיות שעמום וביום השני הגורם יכול להיות ריב שהיה לכם עם חבר לעבודה וכך הלאה.

התשובה הברורה לשאלת הלמה המקורית הנה שאתם אוכלים על מנת להיפטר מחוסר נעימות ורגשות כואבים. ברור שאתם יודעים את זה אבל לא מסוגלים למצוא את התשובה מה עושים עם זה עד שתבינו מהי האלטרנטיבה. עכשיו השאלה היא מה הדרכים האחרות להתמודד עם הכאבים הנפשיים במקום לאכול?

הטכניקה הטובה ביותר להתמודד עם ההתקפים היא פשוט להבין ולחקור בראשכם בכל פעם שהסימנים צצים להם, מדוע אתם מתכוונים לבצע את אותה חגיגת זלילה. העיסוק במחשבות יסיט אתכם לגמרי מהעניין איתו התחלתם ויחזיר לכם את השליטה במצב. נסו את זה ותגלו כי מדובר בטכניקה שימושית ביותר.

בהצלחה!

3 תגובות ל“איך עוצרים התקף אכילה רגשית?”

  1. מאת אורנה:

    את האכילה הרגשית קשה מאוד לעצור ממש לפני שהיא מתחילה כי זהו מנגנון להתמודדות עם רגשות לא נוחים והעניין המרכזי זה למצוא את הגורמים העמוקים הרגשיים שדוחפים אותנו לאכילה רגשית שנובעים מהרגשה של חוסר כח או חוסר אונים. על ידי תהליך של חקירה ומודעות ניתן להגיע למה שבאמת דוחף אותנו לאכול יתר על המידה ולעשות שינוי מהשורש.
    אורנה צפריר.

  2. מאת ענת:

    על פניו, נראה לי שכשאני פגועה, ורוצה ללכת לזלול, הדיון בפגיעה, רק יחמיר את התחושה של הפגיעות, וכך הרצון לאכול רק יגבר.

    ברור שכשהייתי תינוקת ובכיתי, אמא הניקה אותי וכך נוצר הקשר בין תחושה לא טובה אוכל וניחום. אז את הסיבה אני יודעת.

    עכשיו במה אני צריכה לחשוב? למה אני אוכלת? התשובה ידועה? למה נפגעתי? רק יגביר את הפגיעה ואת הרצון לאכול

    איפה התשובה כאן?

  3. מאת Cheap Beats By Dre:

    Sennheiser HD 598 Headphones (Burl Wood Accents)