תזונה בריאה – גם לתינוק שלך מגיע!

קטגוריה ראשית > היריון, לידה, דיאטה לילדים ולנוער > דיאטה ותזונה נכונה לילדים > כללי > מאמרים נבחרים

לאורך כל תקופת ההיריון שמרת על העובר שברחמך, צרכת מזונות בריאים, ביצעת את כל הבדיקות והסקירות ורגע יציאתו לעולם אינו יישכח מליבך לעד. אך גם לאחר לידתו, עליך לשמור על עצמך, ולצרוך מזון בריא שישמור על חוזקך ובריאותך. ואם לך הדברים הללו חשובים, הרי שגם לתינוק שלך מגיע להתחיל ברגל ימין את חייו והדבר שלו הוא זקוק יותר מכל הוא את חום גופך, שפע האהבה שאת מרעיפה עליו וכמובן תזונה בריאה ומאוזנת כך ששום דבר לא יחסר להמשך התפתחותו התקין.

תזונה בריאה וחשיבותה הרבה

תינוקות הינם "יצורים" שונים לחלוטין מהאדם הבוגר. הם תלויים בגורם חיצוני על מנת לקבל את המזון והם גדלים באופן מהיר במיוחד. קשרים של נוירונים נוצרים במוחם, העצמות גדלות, השרירים מתחזקים והראייה מתחדדת. על כל אלה אחראיים חומרי התזונה שאנו מספקים עבורם בתור חומרי גלם לבניית גופם. במידה ולא תשמרו על עקרונות של תזונה בריאה לתינוק ואחד מיסודות התזונה יהיו חסרים במזונו של התינוק, נזק בלתי הפיך עלול להתרחש.

 

תזונה בריאה לתינוק – חשוב להיצמד להנחיות

ככל שהזמן עובר יותר ויותר מחקרים מצטברים ומשרדי הבריאות, בראשם ה- FDA  האמריקאי, משנים את ההנחיות התזונתיות לתינוקות וכל שנותר לנו הוא להיצמד אליהן. על פי ההנחיות העדכניות ביותר תזונה בריאה לתינוק חייבת לכלול הנקה בלעדית או תחליף חלב אם במשך החודשים הראשונים לחייו ולאחר מכן להתחיל בטעימות. חשוב לציין כי מעת לעת משנה משרד הבריאות את ההנחיות לבי איזהו המועד המתאים ביותר לטעימות – על כן בדקו זאת בעצמכם ואל תסתמכו על שמועות בלבד. ככל שהתינוק גדל כך הוא צורך יותר מזון מוצק. השתדלו לספק לתינוקכם תזונה בריאה שתכלול שפע מקורות לברזל (הודו, עוף, בשר אדום), פירות, ירקות, קטניות ומעט דגנים. הקפידו לשלב שתיית נוזלים מרובה במהלך היום ולהימנע ממתן מוצרי חלב פרה עד גיל שנה.

בסופו של דבר התינוק גדל וכך גם דרישותיו וטעמיו שלא תמיד הולכים בד בבד עם תזונת תינוקות מאוזנת. ולמרות זאת, הימנעו משימוש בדברי מתיקה או שתייה ממותקת על מנת לא לגרום להשמנה בקרב תינוקות וילדים קטנים וגם על מנת לשמור על בריאות השיניים שלהם. חשוב מאוד להעניק מחשבה, מחקר ותשומת לב כשמדובר באוכל לתינוקות, כיוון שהתזונה של התינוק משפיעה רבות על התפתחותו ואף על חייו בעתיד.

לא ניתן להגיב למאמר זה.