לא כל המשמין הוא חטא: מאכלים שכיף וצריך לאכול:

תזונה נכונה במקום העבודה – דרך טובה להילחם בהשמנה

כללי > מאמרים נבחרים > קטגוריה ראשית > קטגוריה ראשית > תזונה נכונה

בישראל,  כמו במקומות רבים בעולם, יש הפסקת צהריים. ארבעים וחמש דקות לחטוף  משהו קל ומהיר. ברחובות תל-אביב וניו-יורק, בטוקיו ובמוסקווה אנשים רוצים לחסוך זמן וכסף ונעזרים בחנויות המתמחות באוכל מהיר –"ג'אנק פוד ". הדבר הביא להשמנת יתר, לעייפות בהמשך היום ולירידה בתפוקה.

במפעלי היי-טק ובמפעלים גדולים החליטו להילחם בתופעה זו. הם התייעצו עם מומחים בנושא דיאטות והחליטו לפתוח סדנאות לעובדים . הנושאים המרכזיים – דיאטות וחסרונות של דיאטה מהירה. העובדים הסכימו שנושא תזונה נכונה חשוב מאד והסכימו לשתף פעולה.

חדרי אוכל במפעלים ובחברות

יותר ויותר חברות החליטו להקים חדר אוכל עם ארוחות מיוחדות שתועמדנה לרשות העובדים. כל עובד רשאי לבחור ממגוון תפריטים. ישנו תפריט דיאטה למי שנמצא תחת פיקוח רפואי, דיאטה למי שרוצה להקטין את רמת הכולסטרול ויש תפריט מיוחד לאותם אנשים שזקוקים לדיאטה מהירה וקיצונית; הם חייבים להפחית את משקלם בצורה מהירה ומבוקרת.

תזונה נכונה כדרך חיים

את הטעויות שנעשו בגיל צעיר קשות לתקון בגיל מבוגר. הרגלים נקבעו ולכן קשה לשנותם. היום הורים קוראים את הסטטיסטיקה  ומבינים את חשיבות תזונה נכונה. כחלק מהמלחמה נגד השמנה , משרד החינוך פרסם הוראות שיש לבצע בכל מוסדות החינוך ואשר תאפשרנה לאחראים יתרונות רבים במלחמה היומית. מספר דוגמאות:

הגשת ארוחה מסודרת לכל תלמיד יאפשר להנהלה ולצוות להשגיח על סוג האוכל ועל הכמויות.

 

      • אכילה ביחד ימנע תוספות מבחוץ.

 

      • תלמידים יכולים לעודד את חבריהם השמנים להסתפק במנה הרגילה ולא להיכנע לפיתויים מבחוץ.

 

    • דיאטנית יכולה להמליץ על דיאטה לנוער שיאפשר לכל אחד לפעול באופן עצמי כדי להשתלט על משקלו ולהפחיתו בצורה מבוקרת.

תזונה נכונה לא תצליח לפתור את הבעיה  אלא כחלק ממגמה לשינוי הרגלים.

יחד עם תזונה נכונה יש לשנות את ההרגלים של כל האוכלוסייה. להקטין את שעות הישיבה לפני הטלוויזיה ולהגביר את הפעילות הספורטיבית. יש לשכנע הורים לצאת לחיק הטבע ולקחת את הילדים לטיולים.

תזונה נכונה דורשת שינויים בזמני האכילה. מומלץ לאכול שלוש ארוחות מסודרות ומשביעות ביום עם תוספת פרי או חטיף ללא סוכר להרגעת הרעב. לקבוע ארוחה  משפחתית כל ערב. מומחים מוסיפים עצה טובה למקפידים על תזונה נכונה – לא לאכול אחרי השעה תשע בערב. לעת הצורך יש להסתפק בפרי או יוגורט דיאטטי. קיבה מלאה מכבידה על הגוף בשעות השינה.

שתיית מים  -התוספת הטבעית

תזונה נכונה כוללת שתייה של לפחות עשר כוסות מים במשך היום. מים הם בריאים, הם דוחים את תחושת הרעב והם עוזרים לגוף לנקות  את עצמו מרעלים ומשאריות.

מחקרים שנעשו בסינגפור, סין, יפאן וארה"ב הצביעו על שינויים גדולים בקרב תלמידים ועובדים. המשקל ירד, ההישגים עלו, התפוקה גדלה ואנשים לקחו את עצמם בידיים גם בשעות מחוץ לכותלי המפעלים. אנשים שאכלו ארוחות בריאות נהפכו לידידותיים יותר, לרגועים יותר ואפילו קבעו לעצמם קבוצות תמיכה לחיזוק טלפוני בעת משבר.

תזונה נכונה במקום העבודה. בריאה לאורך כל שעות היום.

לא ניתן להגיב למאמר זה.