7 עובדות שצריך לדעת על מולטי ויטמינים

קטגוריה ראשית > טיפים > מפת האתר > מושגים דיאט > קטגוריה ראשית > תוספי מזון וצמחי מרפא > תוספי מזון

מאת: מערכת Diet

מולטי-ויטמנים יכולים להועיל לבריאותך בדרכים רבות. עם זאת, בחירת הויטמינים הנכונים יכולה להיות משימה מרתיעה כיוון שיש מינים רבים של מולטי-ויטמינים בחנויות הבריאות.

מולטי ויטמינים

כדאי לבדוק את הערך התזונתי של הויטמינים

דילמה נוספת היא העובדה שיש טענות מבלבלות בנוגע לאפקטיביות של כמה מולטי-ויטמינים, וטענות אלה יכולות להטעות. בחירת סוג מוטעה של מולטי ויטמין יכולה לפגוע בבריאותך, במקום לשפרה. לכן, רצוי להפגין זהירות יתרה בעת בחירת ויטמינים.

חלק מן החומרים המזינים שלרוב חסרים בגוף בני אדם הם: ויטמין A ,D,C וחומצות שומן. כל חומר מזין מבצע פונקציה מסוימת בגוף, וכולם דרושים לגוף כדי שיתפקד כראוי. באופן כללי, מולטי ויטמינים צריכים להיות מתוכננים היטב וצריכות להיות להם השפעות הרמוניות כדי להבטיח שכל רכיב יועיל לגוף.

על מנת לבחור את הסוג הנכון של מולטי ויטמנים עבור הגוף שלך, יש דברים מסוימים שאתה צריך לשקול:

1. כשבוחרים מולטי-ויטמינים, אתה צריך לדעת איזה סוג של חומרים מזינים הגוף שלך צריך. הצרכים התזונתיים של אישה שונים משל גבר, ומחסור תזונתי של אדם אחר יכול להיות שונה מכל אדם נוסף. כמו כן, כדאי למצוא את הערך התזונתי של מנת המולטי ויטמנים שבחרת לעצמך, אחרת תמצא/י את עצמך נוטל עשרות ויטמנים כל יום. זה עלול להיות מסוכן כיוון שאתה עלול להיתקל בבעיות בריאות בשל מנת יתר.

2. המולטי-ויטמנים צריכים להכיל את כל החומרים המזינים הנדרשים. ע"פ מחקרים, נשים צריכות 30 ויטמינים ומינרליים חיוניים. בנוסף, נשים גם צריכות נוסחאות של חומצות שומן כגון אומגה 3, EPA ו-DHA . בעת רכישת ויטמנים, כדאי לבדוק אם הם מספקים את כל חומרי המזון הדרושים לנשים בצורה ספציפית.

3. למולטי ויטמנים צריך להיות המאפיין של רמת ספיגה. פירוש הדבר הוא שויטמנים שנמצאים בקפסולה צריכים להיספג בקלות ע"י הגוף. מולטי-ויטמינים מסוימים נוסחו בצורה כזאת, שהם נמסים ונספגים בקלות. זאת כדי להבטיח שהגוף מקבל את המירב מהויטמינים.

4. זה תמיד טוב ללכת על הטבעי. ישנם מולטי ויטמינים המכילים צבעים, חומרים משמרים מלאכותיים ומזהמים אחרים, ונוסחאות של חומצות שומן שלפעמים מכילות כספית או עופרת. חשוב לוודא כי המולטי ויטמינים שלך אינם מכילים מרכיבים מזיקים אלה.

5. ה-FDA (מנהל המזון והתרופות האמריקאי) כפה תקני ייצור מסוימים על מנת להבטיח שהמולטי ויטמינים בטוחים לצריכה. כשקונים מולטי ויטמינים, כדאי לוודא שהמוצר הנבחר מאושר ע"י ה- FDA.

6. כמו כל תרופה שנמכרת עליה לעבור בדיקות מעבדה, כל תוסף תזונתי צריך להיות מואשר ע"י מעבדות מוסמכות מסוימות. בדיקות מעבדה נעשות על מנת לוודא שהמולטי ויטמינים מכילים את כל המרכיבים המוצגים על התוויות שלהם ושהם יעילים ובטוחים לצריכה.

7. המבחן האחרון למולטי ויטמנים היא היעילות המעשית שלהם. בד"כ השפעת המולטי ויטמינים מתחילה אחרי כמה ימים. אם המולטי ויטמנים שבהם אתה משתמש לא גורמים לנו להרגיש טוב יותר לאחר כמה ימים, כדאי לנסות נוסחה אחרת. מולטי ויטמינים צריכים להיות מסוגלים לשפר את בריאותך והשפעותיהם צריכות להיות מורגשות.

לא ניתן להגיב למאמר זה.