האם כדאי לעשות דיאטה מהירה?

קטגוריה ראשית > דיאטות של סלבס > קטגוריה ראשית > טיפים > טיפים אקראיים > מאמרים נבחרים > קטגוריה ראשית > תוספי מזון וצמחי מרפא > צמחי מרפא > קטגוריה ראשית > תוספי מזון וצמחי מרפא > תוספי מזון

מתקרבים לאירוע חשוב שאתם רוצים להיראות בו במיטבם? זהו השלב בו מתחילות השאלות על דיאטה מהירה ותהיות האם יש דרך להיכנס לבד מלפני שנתיים עד סוף השבוע. את העובדות הבאות יש לקחת בערבון מוגבל שכן על כל דיאטה באשר היא בין אם מדובר בדיאטה מהירה או כל שינוי בהרגלי התזונה מומלץ להתייעץ עם מומחים.

במהלך השנים נעשו מחקרים רבים והתפתחו רעיונות חדשים לשיטות להפחתה במשקל דרך דיאטה מהירה. אחת השיטות היא מדכאי תיאבון, שלרוב מבוססים על צמחים. מצד אחד מדובר ברכיבים טבעיים אך מוצרים כאלו לרוב לא מאושרים על ידי משרד הבריאות וניתן להשיגם בעיקר דרך הזמנות באינטרנט. 

דוגמא למוצר שכן מאושר וניתן להשיגו הוא קסניקל, תרופת הרזיה אשר מונעת ספיגת שומן ומיוצרת ע"י חברת הופמן לה רוש. התוצאות אכן מוכיחות את המוצר אך במחקר שעשו גילו כי תרופה זו מועילה פחות מדיאטה טבעית של הפחתה בפחמימות. לכן הדרך הטבעית היא לרוב השיטה הטובה ביותר. אם בכל זאת החלטתם לחפש מוצרים מסוג זה, היזהרו מחיקויים וכמובן התייעצו עם תזונאים.

תופעת המיץ גת שהייתה בקיץ הפכה במהרה לדיאטה נפוצה שזכתה ללא מעט פרסום, ותגובות התזונאים לתופעת דיאטת מיץ הגת היו מעורבות. מצד אחד טענו כי מדובר בעוד דיאטה מהירה שמסתמכת על עזרים חיצוניים המגבירים את קצב חילוף החומרים, כמו בכדורים שונים, ואינה מקנה הרגלי אכילה נכונים. מצד שני טענו שאמנם לא מדובר בקסם אך זהו דבר מותר, שכן מדובר בסך הכל בצמח עם השפעות ממריצות.

המקצוענים האמיתיים בדיאטות מהירות הם לרוב סלבריטאים, קורים מצבים רבים בהם צריכים להפחית משקל בדיאטה מהירה מסיבות של צילומים והופעות. מדונה בצעירותה גילתה את דיאטת הפופקורן. היא הייתה אוכלת רק פופקורן מסיבות של חוסר אמצעים וגילתה כי מדובר בדיאטה מהירה שעובדת. דיאטת פופקורן נהייתה מאוד פופולארית, אך שימו לב שהיא עובדת רק כאשר שותים הרבה מים (מה שתופס לגבי כל דיאטה). דיאטה כזו יכולה לעבוד לתקופה קצרה אך הגוף אינו מקבל את כל הדברים החיוניים לא ולכן לא מומלץ להמשיך בכך לאורך זמן, בנוסף אתם לא רוצים שיימאס לכם מהטעם המעולה של פופקורן.

עוד דיאטה מעסקי הסלבס היא דיאטה נטולת גלוטן. גלוטן הוא חלבון שנמצא בדגנים ומורכב בין היתר מגליאדין. רוב האנשים הנמנעים מגלוטן הם חולי צליאק משום שהגליאדין פוגע להם ברירית המעיים, מה שגורם לכאבים חדים באזור הבטן. אין מידע חד משמעי שדיאטה ללא גלוטן מונעת השמנת יתר, שכן ברגע שהפסקנו לאכול גלוטן אוטומטית הורדנו מהתפריט פחמימות ודגנים מסוימים, כמו עוגות, פסטות, מאפים, בירות ועוד. מכיוון שאלו דברים שקשה לוותר עליהם אלא אם אתם חולים בצליאק, דיאטה כזו יכולה להיות אופציה לדיאטה מהירה לפני שחוזרים לתפריט הרגיל.

יש הטוענים כי אנו לא נותנים לגוף שלנו את הויטמינים ומינרלים שהוא זקוק לו למרות הכמויות אוכל אדירות שאנחנו מכניסים. אנו בעצם מחנכים את הגוף שלנו לשלוש ארוחות ביום, והרעב מגיע מתוך הרגל ולא מתוך צורך אמיתי לאכול. מדובר ב"רעב מדומה", כל מה שצריך לעשות זה להרגיל את הגוף לדרך חדשה. הורדה בכמות האוכל היא עוד דרך להפחתת משקל מהירה, אך חשוב מאוד להיזהר בכמות שמפחיתים ולתת לגוף את המינרלים והויטמינים אליהם הוא זקוק.

מפתח ההצלחה לשמירה על משקל ולכל דיאטה באשר היא, היא שילוב של אימון גופני והרבה מים. אם בכל זאת החלטתם ללכת על דיאטת בזק לחתונה בעוד שבוע, התייעצו עם מומחים וקחו בחשבון שמדובר בהרזייה שלא תמיד תחזיק מעמד. אורח חיים נכון ובריא שמקפידים עליו הוא עדיין התשובה הכי טובה להורדה ושמירה על המשקל.

לא ניתן להגיב למאמר זה.