אימון אירובי לירידה במשקל

מפת האתר > מושגים דיאט > קטגוריה ראשית > כושר ותנועה > פעילות גופנית מחוץ לבית

אימונים אירוביים נחשבים לדרך הטובה ביותר לשריפת השומנים בגוף

מאת: מערכת Diet

אימונים אירוביים נחשבים לדרך הטובה ביותר לשריפת השומנים בגוף ולתמיכה בתהליך הדיאטה שמתחיל בהורדה של כמות הקלוריות ותזונה נכונה יותר ממה שהורגלנו.

היתרון באימון אירובי הוא רב. פרט לקלוריות שאנו "שורפים" במהלך האימון  שבעבודה של כשעה פחות או יותר יכולות להגיע לכמה מאות, הגוף מתחיל להשתמש בשומן ולא רק בגלוקוז (הסוכר המאוכסן בכבד ובשרירים) כ"דלק" החיוני לפעילותו.

שומן, כמו גזע עץ, הנו דלק הבוער באיטיות אולם לזמן ממושך, בעוד שגלוקוז מספק אנרגיה קצרת טווח. מכיוון שהמטבוליזם של השומן בגוף נעשה באמצעות חמצון, אימונים אירוביים – אשר מעלים את רמת הדרישה של החמצן בגוף – הינם אידיאליים לשרפת השומנים המיותרים.
משמע: אחרי פעילות אירובית ממוצעת של כמחצית השעה אנו מתחילים לשרוף גם שומן. ככל שהפעילות מתארכת כך נשרוף שומן רב יותר.
יתרה מכך, היתרון הגדול של ביצוע פעילות אירובית על בסיס קבוע במשך 3-5 פעמים בשבוע הוא העלאת קצב חילוף החומרים בגוף.

אימונים אירוביים מחזירים לגוף את יכולתו לנצל אנרגיה ולשרוף קלוריות הרבה זמן לאחר האימון. אפילו בזמן מנוחה (שינה של ממש).

מה זה אומר?
זה אומר שאם נשווה בין מתאמנת המקפידה לעשות אימונים אירוביים באופן קבוע מס' פעמים בשבוע (3-5) ובין אחת שלא נוהגת לעשות אימונים כלל וכלל נגלה שבזמן מנוחה טוטאלית או צפיה בטלוויזה, המתאמנת שורפת הרבה יותר קלוריות. מעניין, נכון ?
דבר זה מוסבר עקב העובדה שמסת השריר של המתאמנת עלתה. % השרירים בגופה עלה, ושרירים כידוע דורשים מזון וחמצן בצורה רציפה. הם אלו ש"שורפים" אנרגיה פשוט מעצם היותם.

האימונים גם מחזקים את שרירי הלב ומורידים את לחץ הדם ושומרים על רמות סוכר תקינות בגוף.

מהי פעילות אירובית?
כל אימון פיזי אשר גורם לקצב הלב לעלות ל-60-70% מהקצב המרבי שלו, למשך 20-30 דקות ברציפות, נחשב אימון אירובי. במידה והאימון משאיר אתכם קצרי נשימה, כנראה שעקפתם את הקצב הרצוי, דבר שלא כדאי לבצע עד שתיכנסו לכושר.


האימון האירובי הטוב ביותר למתחילים הוא הליכה וכל מה שתצטרכו בשביל זה הוא זוג נעליים נוחות ומקום לצעוד בו. הליכה של 30-40 דקות במשך 3-5 פעמים בשבוע היא אידיאלית למתחילים. אימונים נוספים הניתנים לביצוע בחדר הכושר הם הליכה או ריצה על ההליכון, נסיעה באופני כושר או שחייה בבריכה. מתאמנים ברמה גבוהה יותר יכולים לבצע תרגילים אירוביים סבוכים יותר כמו סקי, טיפוס מדרגות, קפיצה בחבל ועוד.


במידה ואתם לא אוהבים להתאמן לבד, אתם יכולים לעשות זאת יחד עם חברים או להצטרף לקבוצת מתאמנים בחדר הכושר הקרוב למקום מגורכם. בדרך כלל כוללים האימונים צעדי ריקוד ותנועות ריתמיות בליווי מוזיקה והדרכה.


פעילות אירובית יכולה להיעשות גם בתוך הבית או מחוץ לבית עם השקעה מינימלית. בטוח שתוכלו לפנות כ – 30 דקות ביום או יותר על מנת לבצע אותה. ניתן לרכוש הביתה אופני כושר ולדווש עליהם תוך כדי צפייה בתוכנית הטלוויזיה האהובה עליכם או לרכוש אופניים אמיתיות ופשוט לצאת ולטייל בחיק הטבע תוך שמירה על דופק מאמץ. כל דבר שיביא בסופו של דבר את הגוף שלכם לפעול תוך שמירה על  דופק של 60-70% מהדופק המרבי. אתם יכולים אף להיות יצירתיים ולגוון כל פעם באימונים שונים על מנת שאלו לא יהפכו למונוטוניים ומשעממים.


לסיכום, פעילות אירובית היא הדרך הטובה ביותר להוריד משקל לאורך זמן ומחזקת את הלב והשרירים. היא גם משנה את הדרך בה מתבצע המטבוליזם בגופכם ומעבירה אותו למוד של שרפת שומנים במקום שימוש בסוכר כמשאב האנרגיה הזמין של הגוף.

עכשיו, אתם מוכנים לצאת לדרך. אל תשכחו לקחת בקבוק מים!

לא ניתן להגיב למאמר זה.