Body & Mind Connection אפליקציית אייפון שעוזרת לנו לשמור על הבריאות

קטגוריה ראשית > סוגי דיאטות > דיאטה ללא דיאטה > קטגוריה ראשית > טיפים > מפת האתר > מושגים דיאט

מאת: הילה גרינקר גולן, מתוך הבלוג שלה "אפסי"

Body & Mind Connection זו אפליקציה שנועדה לעזור לנו למצוא את האיזון בין הראש לגוף; בין הפיזיולוגי לנפשי. אם נצליח לעשות את זה, נוכל לישון טוב יותר, להתמודד טוב יותר עם לחץ, לשלוט במשקל שלנו, וככלל, להיות בריאים יותר. ומי צריך את כל זה יותר מאיתנו, ההורים?

body & mind connection לשמור על הבריאות בעזרת האייפון

body & mind connection לשמור על הבריאות בעזרת האייפון

איך האפליקציה עוזרת לנו למצוא את אותו מפתח לאיזון הנכסף? קודם כל, על ידי התמדה במילוי ודירוג פרמטרים שונים בסדר היום ובהתנהגות: דיאטה, אנרגיה, רעב, מצב רוח, שינה, לחץ ומשקל. את הפרמטרים מדרגים מ 1-5 כוכבים. אחרי מספר ימים של מעקב אחרי עצמכם, תוכלו לראות בצורה ויזואלית של גרף, איפה אתם נמצאים עבור כל פרמטר, ביחס לשני, ואולי להסיק מסקנות על היחסים בין הגוף לנפש שלכם. למשל, אם דירגתם במשך שלושה ימים את מצב הרוח שלכם בכוכב אחד – כלומר הוא היה ירוד, ולעומתו לפרמטרים הרעב ו/או הדיאטה נתתם ציונים גבוהים – יכול להיות שאתם משתמשים במזון כמנחם כשאין לכם מצב רוח. (גם אתם לא הייתם צריכים אפליקציה כדי להגיע למסקנה הזו?..)

האפליקציה מבוססת על ידע של מומחים בתחום, וכן תוצאות מחקרים עדכניים. לפני תחילת השימוש באפ, חשוב שתצפו בסרטון ההסבר. זה אינו אפ סטנדרטי, הוא מציע הרבה אינפורמציה, ולעיתים לא אינטואיטיבי בשימוש. כן כדאי להבין איך לקרוא את הגרף, מהו מדד BMI ועוד. בנוסף לסרטון, תמצאו תחת טאב האוריינטציה, עוד מספר כלים ושלבים שכדאי לעבור עליהם – כמו למשל, התייעצות עם רופא, עצות דיאטה ועצות לכושר.

מה דעתי האישית על האפליקציה?
אני טיפוס שדואג יותר לבריאות שלו מאשר למשקל שלו בלבד, ולכן אני מתחברת לגישה שעומדת מאחורי האפליקציה. מבחינת קלות השימוש, אני מעדיפה אפליקציות שהשימוש בהן אינטואיטיבי, וכאן מאוד קשה להבין מה עושים בלי לקבל הסברים. אני מאמינה שעם התפתחות הטכנולוגיה, הסבלנות שלנו לקריאה או צפייה בהוראות, מצטמצמת, אולי כדאי למפתחים לקחת את זה בחשבון לעדכוני האפליקציה בעתיד.

חיסרון נוסף למשתמשים שאינם מודדים גובה באינצ'ים ומשקל בפאונדים הוא שאין ממיר למידות אחרות. זה אומר שצריך להמיר את המידות אם רוצים לקבל נתונים אמיתיים. אני מקווה שמפתחי האפליקציה ישקלו להוסיף זאת בעתיד.

אחרי קריאת ההסברים וצפייה בסרטון, ואחרי המרת המשקל והגובה, קל מאוד למצוא את הדקה שתיים בכל יום – וזה באמת כל מה שצריך – כדי לדרג את הפרמטרים. על הגרף אפשר להסתכל בכל זמן – אצלי זה היה תמיד לפני השינה.

לא ניתן להגיב למאמר זה.