בין מדפי הסופרמרקט – הקצביה

קטגוריה ראשית > טיפים

מאת: מערכת Diet

תהליך הדיאטה וההרזיה מתחיל בקניה נבונה.
המזון שאנו מעמיסים אל עגלת הסופרמרקט שלנו מהווה את עמוד השדרה של התזונה שלנו.
כאשר מצרכים וחטיפים בריאים זמינים אצלנו במקרר ובמזווה, אנו נאכל אותם ולא נהיה צרכנים של ג'אנק פוד.

בדגים - הבחירה הטובה ביותר מבחינה תזונתית הוא הסלמון

בדגים - הבחירה הטובה ביותר מבחינה תזונתית הוא הסלמון

החלטנו להרים את הכפפה ולסרוק את הסופרמרקט השכונתי, מעבר אחרי מעבר, כדי למצוא את המצרכים הרזים המומלצים לתזונה נכונה במהלך הדיאטה, ולסנן הרחק מחוץ לעגלת הקניות את אלה שמסוגלים לשבור לנו את הדיאטה.

בסדרת הכתבות הללו תמצאו הנחיות כלליות: מה לחפש כאשר אתם בקניות, ומהן הבחירות הטובות ביותר והגרועות ביותר בכל מחלקה בסופר.

נשמע פשוט. אז בואו נתחיל מהמקום עם התור הכי ארוך. המקום שממנו נשמעות דפיקות השניצלים למרחוק. כן, זוהי הקצביה. בקצביה טובה תוכלו למצוא בשר, עוף וגם דגים.

לא טיפוסים של בשר? עברו להמלצות הקניות לדיאטה במחלקת מוצרי חלב.

חלק ממקורות החלבון הטובים ביותר נמצאים במגשי הבשר והדגים בקצביה ובתאי הקירור. חלבון מתעכל באיטיות (יותר מ – 4 שעות) ולכן מזונות העשירים בחלבון שומרים על הרגשת מלאות בקיבה. החסרון הוא שמוצרי בשר עלולים להכיל רמות גבוהות של שומן רווי הגורם בין השאר, למחלות לב וכלי הדם.

בדיאטה קלורית של 1800 קלוריות ליום, הצריכה היומית המומלצת לשומן רווי היא מתחת ל-20 גרם.

ההנחיות שיסייעו לנו לשמור על הבריאות ועל צריכה נכונה של שומנים בדיאטה הן פשוטות:
* כדאי לשלב דגים בדיאטה מספר פעמים בשבוע. דגים הם המקור הרזה ביותר לחלבונים וברזל שתוכלו למצוא. הם גם מקור מצויין לאומגה 3 וליוד. דגים ממקור ים (לוקוס, ברבוניה, שולה ופרידה) יהיו בעלי אחוזי שומן נמוכים יותר ( כ – שומן 5%). אחריהם ברשימה עולים הבס והבורי (5-10% שומן) ולבסוף נמצאים הדגים שלרוב גדלים בבריכות גידול: מושט (אמנון) והדניס. גם הבורי גדל לעיתים בבריכות דגים. הסלומון שגדל במים עמוקים, נמצא במקום גבוה מבחינת אחוזי השומן (10-16% שומן).

כדאי לשלב דגים עם אחוזי שומן נמוכים בתפריט היומי. אם כי הבחירה הטובה ביותר מבחינה תזונתית הוא הסלמון, למרות אחוזי השומן הגבוהים. הסלמון הטרי מכיל ערך תזונתי גבוה. הבחינו בטריות הדג לפי כמות הפסים הלבנים המעידים על כמות האומגה 3, ככל שיש יותר פסים לבנים, הדג טרי יותר ומכיל יותר אומגה 3. הוא גם מכיל פחות רעלנים, כי הוא שוחה במים עמוקים. אם אין סלמון בקצביה, הסלמון הטוב ביותר שתמצאו יושב במקררים. הוא ארוז בוואקום השומר על טריותו לאורך זמן.

* בחרו חזה עוף בקניית עוף במהלך הדיאטה. בחזה עוף יש פחות קלוריות ושומן מאשר בחלקים הכהים יותר כמו ירכיים ושוקיים.

* בשר בקר- מומלץ לבחור נתחים רזים יחסית כמו כתף, פילה, שייטל, צ`אק, וייסבראטן, או סינטה. חלקים אלו מכילים בממוצע כ – 10% שומן. כדאי לבקש מהקצב להסיר את השומן. בבשר בקר ניתן למצוא חלבון המכיל חומצות אמינו רבות, ויטמין B12, מגנזיום, ויטמין A וויטמינים מקבוצה B. אולם מומלץ להמעיט ממנו ביחס לעוף ודגים.

וכעת, לפינה האהובה עלינו- הכוכבים והמדשדשים. הכוכבים הם המומלצים שלנו במחלקת העוף, בשר ודגים, את המדשדשים נשאיר להעלות אבק במקררים.

תעמיס לי… הכוכבים – דגים ובשר בעלי אישור כניסה VIP לעגלה שלכם:
* חזה עוף – ב-100 גרם חזה עוף יש 151 קלוריות, 29 גר' חלבון ו-7 גר' שומן.
* דג בורי- ב-100 גרם יש 150 קלוריות, 25 גר' חלבונים ו-5 גר' שומן.

להשאיר על המדף…המדשדשים- מיני בשר הנושאים שלט אדום של אין כניסה:
* נקניקיות – מכילות רמות גבוהות של שומן ונתרן. ב-2 נקניקיות עוף גדולות יש למעלה מ-300 קלוריות ולמעלה מ – 40% שומן.
* צלעות בקר- ב-100 גרם מוצר יש למעלה מ-350 קלוריות וכ 52% שומן.

המשיכו איתנו בסיור המחושב שלנו בסופרמרקט וקבלו המלצות לקניית לחם ודגני בוקר בדיאטה, קניות במחלקת פירות וירקות, קניות דיאטטיות במחלקת מוצרי החלב וקניות של שימורים.

תורגם והותאם לקהל הישראלי מתוך: Shape Magazine.

לא ניתן להגיב למאמר זה.