איך לשמור על הבריאות בגיל הזהב:

חג החנוכה: סופגניות כל השבוע?

קטגוריה ראשית > טיפים

מאת: חן אדדי, B.Med.Lab.Sc, CI.H, מטפלת בתזונה וצמחים למודעות ואנרגיה

ימי החנוכה מתקרבים ולילה ויום אפשר לראות אותן: מאובקות בסוכר לבן, מצופות שוקולד או מעוטרות בסוכריות צבעוניות. סופגניות הריבה המסורתיות נמצאות אומנם על המדפים, אך עם הזמן, למדו הקונדיטורים, שקלוריות, זה לא רק ריבה. יש הרבה אופציות נוספות וכך הוסיפו לנו עוד כמה פיתויים מתוקים להרהר בהם.

על הסופגניה:

צולם  ע"י The Gifted Photographer

צולם ע"י The Gifted Photographer

הסופגניה, תמימה למראה. קטנה, חמימה ומפנקת. ואכן, חג חנוכה בלי אכילת סופגניה, נשמע קצת לא בסדר. אבל כשאנחנו מנסים לרדת במשקל, נוכחות הסופגניות יכולה להיות מאיימת. שומנים, סוכרים פשוטים, גם בקלוריות: 350 קלוריות לסופגניה קטנה, עד 500  קלוריות לסופגניה גדולה. אפשר למצוא גם סופגניות אפויות בקונדיטוריית רולדין עם ערך קלורי נמוך יותר.

אני לא נגד אכילת סופגניות. אני חושבת שכדאי לתת להן ביס. ואם אפשר, עם הריבה.

למעשה, גם בתהליך של דיאטה וירידה במשקל, לא כדאי להוריד לגמרי את הפינוקים. גם אם הם מלאים בשמן, גם אם הם לא ממש "מזון בריאות" ואין בהם שום ערך תזונתי.

ללביבות לעומתן, יש ערך תזונתי. למרות שגם הן מטוגנות בשמן, הן מכילות ביצים ואפשר לשלב בהן ירקות מכל סוג: קישואים, פראסה, תפו"א וכמובן בטטה. אפשר להתפטר מהשמן גם ע"י אפייה שלהן בתנור:

מתכון ללביבות גבינה מתוקות

מתכון ללביבות קישואים וגבינה

איך אוכלים נכון?
חג החנוכה משתרע על שבוע ימים. במהלך החג יש מסיבות, הדלקת נרות יומית וארוחות ערב משפחתיות.

לא מדובר אם כך, בסופגניה אחת. אלא על התקפת סופגניות. הן באות בדר"כ בארגזים, הן מריחות טוב ואין הרבה אנשים מסביבנו שאומרים לא. אז גם אנחנו מהנהנים בראשינו ולוקחים מפית… ועוד מפית.

וזאת עיקר הבעיה. המידה או המינון.

לשאלה: כמה סופגניות יכנסו לפה אחד, לפעמים גם בהיסח הדעת, אין תשובה ברורה, אלא אם כן אנחנו ב"כוננות לסופגניה".

סופגניות או לא להיות? לעצור, להתבונן, לחשב קדימה
שמירה על תהליך הרזייה תקין ושמירה על משקל לאחר דיאטה מחייבת עירנות. אם יש מצב לסופגניה ביום ידוע מהשבוע, כדאי להערך בהתאמה.

משמע: להוריד פרוסת הלחם מארוחת הבוקר, לקצץ בתוספות בארוחת הצהריים ובקיצור: לחסוך מראש את כמות הקלוריות של הסופגניה. כך אפשר אח"כ לאכול אותה בלב שקט ובלי יסורי מצפון.

דרך נוספת לחיסכון קלורי "ידוע מראש" היא לצאת לאימון כושר גופני. מוכנים?

כושר עם כדור פילאטיס

לאימון עם משקולות יד

לתרגילי הבטן של בריטני ספירס

לתרגילי חיטוב לכל הגוף

לאלו מאיתנו שלא מוכנים לוותר על ארוחות מלאות, כשתגיעו לסופגניה, תנו ביס, אחד קטן והעבירו לחבר שסיים את הסופגניה הראשונה שלו. הוא לא ירגיש יסורי מצפון שהוא לקח שתיים, אתם לא תרגישו יסורי מצפון, כי לקחתם רק ביס קטן.

לסיכום: אין צורך לחכות שהסביבון יפול על האות "נ" כדי שהקלוריות של הסופגניה יעלמו מהגוף באורח מפתיע. אפשר להתפנק עליהן לפחות פעם אחת במהלך החג, ובתנאי שהכל נעשה בעירנות, תוך כדי מחשבה בריאה.

לא ניתן להגיב למאמר זה.