שינה טובה יותר, דיאטה טובה יותר

קטגוריה ראשית > טיפים

מאת: מייק גירי, מחבר רבי מכר בנושא כושר

בואו ניקח צעד אחד רחוק מן הדיונים על שיטות אימון שונות או רעיונות תזונה נכונה, ונסתכל על היבט חיוני נוסף חשוב בחיים שממלא תפקיד חשוב בהצלחת יעדי הכושר שלנו ורמת התיאבון. הבט זה, הוא לא אחר מהשינה שלנו.

מה הקשר בין שינה טובה לדיאטה ותזונה נכונה?

מסתבר ששינה טובה משפיעה על הדיאטה שלנו

מסתבר ששינה טובה משפיעה על הדיאטה שלנו

שמתי לב, שאחד האתגרים עבור אנשים רבים הוא לקבל איכות שינה בכל לילה. כמות שעות השינה בלילה מאוד חשוב כדי לשמור על איזון הורמונלי אופטימלי בגוף ושמירה על קצב חילוף החומרים גבוה ככל האפשר. ממחקרים עולה,כי אם אנחנו ישנים טוב, אנחנו גם שומרים על תזונה טובה ולא מרבים באכילה מיותרת.

מצד שני, חוסר שינה או שעות שינה מעטות מידי, הגוף לא מקבל מספיק שעות מנוחה. הדבר יוצר חוסר איזון הורמונלי שיגרום לנו לאכול, אחרי לילה חסר שינה,הרבה יותר.

בלי לחץ!
נתונים סטטיסטיים מראים כי רוב האנשים מתקשים לישון מספיק שעות באופן סדיר, וגם שנתם לא עמוקה דיו, כדי לתת לגוף מנוחה של ממש. מדוע זה קורה? סטרס ביום יום, עבודה מנטלית קשה לאורך היום ולחצים יומיומיים מסוגים שונים (ולא חסר כאלה לא נותנים מנוח). מסתבר שקשה לכבות את השלטר כשנכנסים למיטה.

ירי המחשבות הולם בראש, והשינה מתערערת. האם זה קורה גם לך?

תזונה נכונה, שינה טובה
להלן כמה עקרונות חשובים שלמדתי עם השנים כדי לעשות את השינה שלי רגועה, טובה ומרעננת.

1. להמעיט בפעילות גופנית או פעילות אינטינסיבית אחרת כשעתיים לפני השינה. פעילות גופנית יומית קבועה בכל זמן אחר יכול לעייף אותנו החוצה, כך שניתן להרדם בקלות לילה אחרי לילה.

2. אל תנסו ללכת לישון רעבים. כדאי לאכול ארוחה טובה כ – 3 שעות לפני השינה. אם עדיין רעבים, כדאי לנשנש פרי או לשתות מרק או תה חם כחצי שעה לפני השינה. הם מתעכלים בקלות ולא גורמים לעומס על הקיבה. הם יספקו את הרעב וגם יעזרו לנו להרדם בקלות.

3. כדאי להמנע מצריכה של ממריצים דוגמת קפה ותה המכילים קפאין לאחר שעות אחה"צ.

4. חליטות טובות לשינה מוצלחת ורגועה הן חליטות של קמומיל ופסיפלורה. צמח הקמומיל מכיל פרחי קמומיל מיובשים. מרתיחים חצי ליטר של מים, ושופכים אותם לתוך קנקן עם 2 כפות של פרחי קמומיל מיובשים למשך 10 דקות. אותו הדבר ניתן לעשות עם הפסיפלורה. לשני הצמחים יש אפקט מרגיע על מערכת העצבים המרכזית.

5. לאגוז המוסקט יש השפעה מרגיעה וסדטיבית על הגוף. גירוד של אגוז מוסקט עם קצת קינמון לתוך חלב מורתח, יכול גם להרגיע אותנו ולעשות את השינה שלנו טובה יותר.

6. הזלפה של שמן אתרי מסוג לבנדר על המיטה ובסביבת המיטה מומלצת ביותר. שמן הלבדר הוא שמן מרגיע שמשרה שינה טובה.

7. נסו לנקות את הראש באמצעות מדיטציה מרגיעה, או דמיון מודרך. נסו לדמיין את עצמכם על חוף ים טרופי, בערסל מתנדנד, כשהשמש מלטפת את ראשכם.

8. כדאי לנסות להכנס למיטה מוקדם יותר, מהשעה הרגילה. הקדישו שעה לפני השינה לטקס הכנה לשינה. עשו מקלחת טובה (אך לא חמה מידי) הדליקו נר ריחני, פנקו את עצמכם בקרם גוף טוב, וכנסו למיטה עם ספר קליל. הספר יכול להניח לדאגות היום יום להשאר מחוץ לחדר השינה.

9. לא כדאי להשתמש בכדורי שינה. לכדורי שינה יש תופעות שליליות רבות, והם אינם מומלצים לאורך זמן מפאת התמכרות.

10. עקרון אחרון חשוב במיוחד… שינה טובה נותנת לעור הפנים והגוף להתחדש. אנחנו יפים יותר ורעננים יותר, אחרי שנת לילה טוב. אז תניחו את הכל מאחור, ותנו לעצמכם לקום חדשים. דיאטת היופי היא כלי טוב לבוקר בו תקומו יפים יותר וחיוניים הרבה יותר!

לא ניתן להגיב למאמר זה.