כיצד להתמיד בדיאטה?:

פעילות גופנית לילדים

קטגוריה ראשית > כושר ותנועה > קטגוריה ראשית > כושר ותנועה > פעילות גופנית למניעת מחלות > קטגוריה ראשית > כושר ותנועה > פעילות גופנית מחוץ לבית

מאת צבי ערב

העידן המודרני לא פוגע רק במבוגרים שאינם עוסקים בפעילות גופנית. מחקרים מראים כי ילדים רבים בעולם המערבי סובלים מתופעה של עודף משקל הנובעת מתזונה לקויה ומחוסר בפעילות גופנית. פעילות גופנית לילדים חשובה כמו למבוגרים ויש לעודד אותם כבר מגיל צעיר לעסוק בענפי ספורט שונים שקרובים לליבם. העיסוק בספורט צריך להיעשות מתוך הנאה ולא מתוך כורח.

פעילות גופנית לילדים תורמת לבריאות

פעילות גופנית לילדים תורמת לבריאות הגוף, מסייעת לריכוז, לשליטה עצמית, ליציבה נכונה והיא גם מעלה את הבטחון עצמי של הילד. חשוב לעודד את הילדים לעסוק בפעילות גופנית ולפניכם כמה דרכים לעשות זאת:

דוגמא אישית – מאד חשוב לתת לילד דוגמא אישית. אם בבית יש אופניים, צאו איתם לרכיבות ארוכות. אם מישהו מההורים יוצא להליכות או לריצות, קחו את הילדים אתכם, ואם אתם משחקים כדורגל או כדורסל שתפו את הילדים ושחקו איתם יחד.

הליכה – יש לעודד את הילדים להגיע ממקום למקום ברגל. לבית הספר, לחוגים השונים, לחברים וכדומה. אל תתחילו עם ההסעות, הרגילו אותם ללכת לבד.

להגביל את שעות המחשב והטלויזיה – יש להגביל את מספר השעות ביום מול המחשב והטלויזיה ולעודד אותם לצאת ולשחק בחוץ עם חברים.

תחרויות מעודדות פעילות גופנית לילדים – ילדים אוהבים להתחרות ועידוד של פעילות ספורט תחרותית תמיד מסייע להגברת הפעילות.

מתקני ספורט בבית – לאלה שיש חצר ניתן להתקין סל, או להתקין מתקנים אחרים בחצר הבית שמעודדים פעילות גופנית.

חוגי ספורט – יש לעודד את הילדים להרשם לחוגי ספורט על פי נטיית ליבם. יש המעדיפים משחקי כדור בעוד שאחרים מרגישים טוב יותר בפעילות כמו ג'ודו, ריקוד, אגרוף וכדומה.

חופשות פעילות – קחו את הילדים לחופשות שניתן לעסוק בהן בפעילות גופנית מודרכת או יזומה על ידכם.

לא ניתן להגיב למאמר זה.