כיצד להתמיד בדיאטה?:

שרירי הבטן "עשה ואל תעשה"

קטגוריה ראשית > כושר ותנועה > מאמרים נבחרים

שרירי הבטן "עשה ואל תעשה"

 

אף חלק בגופינו  אינו זוכה לתשומת לב כמו הבטן.

מכיוון שקיימות  תיאוריות רבות, לגבי הדרך הטובה ביותר לטפל בשרירי הבטן (יותר מכל איבר אחר בגופינו),  לא רק שקיימים טיפולים שלא יועילו לנו, אלה גרוע מכך יכולים להגדיל את הסיכונים והפוטנציאל לפציעה.

להלן ננפץ כמה מיתוסים בנושא:

מיתוס 1- אימון שריר הבטן לא יביא לך בטן שטוחה

בניגוד לאמונה הקיימת, שאתה לא יכול להפטר  מהשומן, שזו בעיה פיסיולוגית.

כשאתה מתאמן  השומן "נשרף" מכל חלקי הגוף. אתה יכול לבצע הרבה כפיפות בטן , אבל לא תהיה שום השפעה על הכרס, יתר על כן  שריפת הקלוריות על ביצוע תרגילי הבטן מאוד מזעריות.

התרגילים הטובים יותר להורדת שומן, בעיקר אלו שעובדים על שרירים נוספים בו זמנית  ולא על שרירי הבטן  בלבד, מכיוון שאין יעילות אם לא מפעילים את כל השרירים.

מיתוס 2 – שרירי הבטן העליונה והתחתונה נפרדים אחד מהשני

שרירי הבטן הם שרירים נרחבים – הן לא שתי ישויות נפרדות.

כל תרגיל בטן שאתה מבצע יכולים להשפיע גם על שרירי הבטן התחתונה והעליונה.

בכל זאת, עלינו ללמוד איך לשים את הדגש על החלקים העליונים והתחתונים ע"י התרגילים שממוקדים לאותו אזור.

בעיקר , תרגילים שמביאים את החזה אל הבטן מטפלים בבטן העליונה , בעוד שתרגילים שמביאים את הבטן אל החזה מטפלים בשרירי הבטן התחתונה.

מיתוס 3 – להשגת תוצאות אתה צריך לבצע תרגילי בטן כל יום

יש שמועה שרירי הבטן הם נפרדים משאר השרירים ועונים בחיוב לאימון יומיומי ,

כמו שאתה לא חושב לאמן את שרירי הזרוע או שרירי הירך כל יום , למה שתאמן את שרירי הבטן יומיום?

בהתחשב שהשרירים מתפתחים תוך כדי מנוחה , כשאתה מתאמן אתה שובר את רקמת השריר.

ושינויים מהירים יכולים לגרום לפגיעות .

רצויים 48 שעות מנוחה בין כל סדרת אימונים כולל לשרירי הבטן.

מיתוס 4 – במהלך  כפיפות הבטן להניח את ידיך מאחורי הראש

 

אנשים נוטים , לתמוך במהלך כפיפות הבטן בראשם, רעיון זה איננו טוב, מכון שאם אתה שם את ידיך מאחורי הראש קיימת נטייה למשוך את שרירי הצוואר, לכן אתה יכול לגרום לנזק לשרירי הצוואר, במיוחד לאחר מספר מסוים של תרגילים.

גם מתאמנים שמותחים את ידיהם בזמן שעולים, זה גם יכול לגרום לנזק.

העצה הטובה ביותר בזמן כפיפות בטן להניח את הידיים על החזה או  על האוזניים, כך לא יוצר "לחץ" על הצוואר.

מסקנה עלינו לשמור על כללים באימונים על שרירי הבטן , כדי לא לגרום נזקים לאיברים אחרים בגוף ומאידך לגרום לבטן מוצקה.

לא ניתן להגיב למאמר זה.