כיצד להתמיד בדיאטה?:

5 טיפים יעילים למניעת אכילה רגשית

קטגוריה ראשית > טיפים

מאת: מערכת Diet

אכילה רגשית נפוצה מאוד כגורם מפריע לדיאטה ופתח לנשנושים מיותרים.

לא ניתן לפתור את הבעיות היומיומיות עם שקית צ 'יפס או קערה של גלידה. אבל אפשר לנצח את בולמוסי האכילה ידי השתלטות על הסיבה שזה קורה לנו, הרגשות שלנו.

אכילה רגשית: זה עולה הרבה קלוריות

צילום ע"י Veggieburgerfan

רגשות הם תחושות שאנחנו חווים כתוצאה מן התפיסה שלנו על אירועים או זיכרונות שילוו אותנו במהלך החיים.

אכילה רגשית יכולה פעמים רבות, להפריע לנו להתמקד, להתרכז בחיינו ולשקוע פעמים רבות בלחץ, במתח ובתחושות הרגשיות שקיבלנו מאירוע שמסתבר, השפיע עלינו לא מעט.

אכילה רגשית: אוכלים בלי רעב ממשי

רבים מאיתנו למדו לאכול, לא מתוך תיאבון, אלא מתוך תחושות של תסכול, מתח, חרדה ושעמום. במקרים רבים, אנחנו מחפשים נחמה.
לדוגמא: כאשר חושבים על חגיגות משפחתיות, מתפשטת אל המוח המחשבה של אהבה, גמול, ניחומים נעימים. אנחנו נחפש את ההרגשה הזו, את הנחמה הזו, גם במזון, במיוחד אחרי יום לחוץ במיוחד.

כאשר הרגשות מופיעים ומציפים אותנו, הם מגיחים בשל הזיכרונות. מסתבר שאנחנו יכולים ללמוד לשנות את הפרשנות שלנו של אירועי העבר, ולשנות כמה זכרונות. אנחנו יכולים לסרב להתעכב על המחשבות המטרידות, מבלי לדכא אותם!

בניגוד למה שאתם עשויים לחשוב, בידינו השליטה על איך נגיב למחשבות האלה.

עוצרים את האכילה הרגשית, משנים את דרך המחשבה:

1. יוצאים מגישת "הכל או כלום" כאשר אנו מרגישים שאנחנו לא יכולים להתמיד בסוגי דיאטה שונים, לא נתמיד בדיאטה בכלל. מה עושים? יום גרוע בדיאטה, הוא יום טוב לסליחה עצמית. מוחקים קו על היום הזה, על הארוחה המשמינה ההיא, סולחים לעצמנו ו…ממשיכים הלאה.

2. מחשבות שליליות יכולות לתרום לבעיית המשקל שלנו, קל לחשוב באופן קבוע על מה חושבים עליי ואיך אני נתפס בעיני אחרים. בסופו של דבר, זה תורם לא מעט לדימוי העצמי שלי. זה הזמן להתחיל לזהות ולשנות את מה שאת/ה אומר לעצמך, ולא מה אחרים אומרים עלייך.

3. השתמשו בדימויים חיוביים כדי לרומם את מצב הרוח: "אני יפ/ה", "אני בדרך הנכונה", "אני מצליח/ה לעשות כל מה שאני רוצה", הם רק חלק מההצהרות החיוביות שכדאי לקום איתם בבוקר ולהצהיר אותם מול המראה הביתית.

4. דמיון מודרך לדרך הסליחה – אם אנחנו מרגישים פגועים מאדם מסוים, אפשר להתעמת איתו גם כשהוא איננו בסביבה. דמיינ/י את אותו אותו אדם יושב לידך, הרשה לעצמך להביע את רגשותייך, אמור/י כמה נפגעת, וסלח/י לאותו אדם.

5. פעילות גופנית ידועה כגורם ממריץ ונוגד דיכאון מובהק. כושר יומיומי יעיל מאוד כדי להרים לנו את מצב הרוח ולהוציא אותנו מהבעסה.פעילות גופנית סדירה גורמת למוח לייצר אנדורפינים, שהם כדורי הרגעה טבעיים לגוף.

גולשים שקראו כתבה זו התעניינו גם במאמרים הבאים:

מה כדאי לנשנש? שוקולד כהה,חטיפי אנרגיה או פירות?

טכניקות לירידה במשקל עם המשקל הביתי

9 סיבות לשתות תה גם בדיאטה.

לא ניתן להגיב למאמר זה.