כיצד להתמיד בדיאטה?:

תזונת אמהות טריות

קטגוריה ראשית > היריון, לידה, דיאטה לילדים ולנוער > היריון, לידה, הנקה

מאת: מיה בן אפרים, דיאטנית קלינית ומייסדת Food coaching

משקל מיותר, דחף למתוק, סביבת מקרר קרובה, התרוצצות מסביב לתינוק וצרכיו, עצירויות וטחורים. כל אלו ועוד, מוכרים לכל אישה לאחר לידה. החלטנו לתת לכן כמה טיפים, על מה אוכלים, איך שומרים, איך יורדים במשקל בזמן ההנקה, איך שומרים על אנרגיה גבוהה, מה מחזק, מה מעודד, מה חשוב ומה פחות.

את כולן מאוד מעודדים הקילוגרמים הראשוניים שיורדים מיד לאחר הלידה. הקילוגרמים האלו הינם השלייה, נוזל מי השפיר ונוזלים נוספים. אך מה קורה עם אלו שנותרו, אלו שנתקעו ואין לנו מושג איך להורידם בלי לפגוע באוכל של ילדנו, בחלב האם ובכוחות האמהות.

ירידה במשקל בזמן ההנקה צריכה להיות בפיקוח מקצועי או במסגרת אישית צמודה, כי כמונו, גם כל תינוק דורש כמות אוכל שונה.

ירידה במשקל בזמן ההנקה צריכה להיות בפיקוח מקצועי או במסגרת אישית צמודה, כי כמונו, גם כל תינוק דורש כמות אוכל שונה.

ירידה במשקל בזמן ההנקה צריכה להיות בפיקוח מקצועי או במסגרת אישית צמודה, כי כמונו, גם כל תינוק דורש כמות אוכל שונה.

תקופת ההיריון לוקחת מהאם מרכיבי מזון חיוניים. בכדי לשמור על בריאות תקינה של האם,  ירידה במשקל ללא סיכונים בריאותיים, ייצור חלב טוב, כוח נפשי, פיזי ובמיוחד הרבה שמחת חיים, חשוב לציין מספר דברים. חשוב לשמור על איפוק, כן איפוק. לא כדאי להעמיס כמויות של שום פריט בשום ארוחה, אבל לאכול.

בכדי להוריד אחוזי שומן:
כדאי לפזר ארוחות קטנות הפרוסות לאורך היום, כדי שהגוף יקבל אנרגיה זמינה ויעודד שריפת שומן. מומלץ לאכול מזונות ללא שומן רווי או טראנס (טיגונים, יותר מידי בשר וביצים, חמאה או מרגרינה) ומזונות ללא חומרים משמרים (מנות מוכנות, מוקפאות או משומרות).

מומלץ להוסיף מעט שומנים מהצומח, הידועים בשומן הבלתי רווי שבהם, האומגה 9. שקדים, אבוקדו, זיתים או אגוזים התורמים לשובע, לאיזון הכולסטרול, לספיגת ברזל ומעודדים עליה בכולסטרול טוב, שריפת שומן ואנרגיה. גם בארוחות הביניים, חשוב לא להפריז בכמויות ולהתארגן מראש במידה ומתכננים יציאה מהבית.

בארוחות העיקריות  מומלץ לצרוך כמות של כוס ירקות. מבושלים, מאודים או טריים, לצד לחמים טריים (כ-2 פרוסות או לחמניה בינונית), עם סיבים תזונתיים, דגנים או אגוזים השומרים על תחושת שובע, רמות סוכר וערנות.

לא לשכוח את את אבות המזון, החלבונים. ביצה קשה או חביתה בשר אדום דל שומן, דג בגריל או עוף. כל אלו בונים תאים חדשים, עוזרים לאיחוי לאחר הניתוח, תורמים לויטמינים חיוניים ולברזל. על פי הרבה מחקרים קליניים, הם בשילוב פחמימות, תורמים רבות לירידה במשקל.

מה שבטוח, תתפנקי מדי פעם, עם גלידה, שוקולד או חלווה. כל אחת צריכה את "הסתם בא לי " שלה. ואם כל זאת דיבר אליכן אז מה שנותר לי זה לאחל בהצלחה, אתן בדרך הנכונה.

בתאבון!

לא ניתן להגיב למאמר זה.