לא כל המשמין הוא חטא: מאכלים שכיף וצריך לאכול:

דיאטת התה הירוק

קונים בריא > אוכל בריא > מפת האתר > מושגים דיאט > קטגוריה ראשית > סוגי דיאטות
יש באמת רק שתי דרכים לרדת במשקל: להפחית את צריכת הקלוריות או להגדיל את צריכת האנרגיה של הגוף.
דיאטת התה הירוק מטפלת בגוף בשני הנתיבים האלה ואולי זה מה שעושה אותה הדיאטה הקלה ביותר בשוק מתוך מגוון סוגי הדיאטות.ניתן בקלות להשתמש בה בנוסף לכל דיאטה או מערך תזונה אחר.
דיאטה זו משתמשת בתה ירוק כדי לחלץ ולהגדיל את המטבוליזם תוך הפחתת התיאבון!
ספל תה ירוק לפני או אחרי כל ארוחה יכולה להיות טיפ הדיאטה הטוב ביותר שניסית אי פעם.
מהו תה ירוק?
תה ירוק הינו בשימוש כבר יותר מ -4,000 שנים בתרבות הרפואה הסינית.התה הירוק מגיע בעיקר מסין ומיפן ואינו עובר תהליך עיבוד תעשייתי בניגוד לתה השחור והאדום  שעוברים התססה וחימום. תהליך זה משפיע על הרכב הפוליפנולים בהם ומקנים לתה השחור את הארומה הייחודית שלו.ץ סוג תה נוסף, הידוע בשם תה אולונג, עובר התססה חלקית.נעזרו בו כדי לטפל בכל דבר החל מכאבי ראש ועד כדי דיכאון.מחקרים מאוחרים יותר גילו את יעילותו גם במקרים של סרטן,דלקת מפרקים,רמות כולסטרול גבוהות ומחלות לב.. תה ירוק יכול גם לסייע לשפר את המערכת החיסונית שלך ולעודד אותה להילחם בכל מיני וירוסים ופולשים אחרים.
היתרונות הבריאותיים של התה הירוק מוכחים ללא ויכוח, אבל איך זה יעזור לך להישאר רזה ולשרוף את אותם קילוגרמים עודפים ?
התה הירוק יכול לעזור לך לרדת במשקל בשתי דרכים:
ראשית , התה הירוק מווסת את רמות הסוכר בדם על ידי הפחתת כמות האינסולין המיוצר. זה מונע השמנה ושומר את התיאבון תחת שליטה .
שנית , מחקר ב- 1999 הראה כי תמצית תה ירוק המכילה  EGCG  שהוא הפוליפנול הראשי בתה ירוק, הביאה לגידול משמעותי בהוצאות האנרגיה.הוא מגביר את חילוף החומרים של השומן. זה לא היה רק כתוצאה של הקפאין בתה, כי באופן השוואתי הראו שמי שאיבד משקל על תה ירוק איבד יותר מאשר אלו אשר קיבלו קפאין לבד .
עקרונות הדיאטה
ההמלצה היא פשוטה: יש לשתות תה ירוק עם כל ארוחה. ההמלצה היא לשתות את התה הירוק לפני הארוחה, פשוט כי זה עוזר לדכא את התיאבון שלך,תוך הגברת קצב חילוף החומרים.
בסיכומו של דבר, מחקרים נוטים להסכים ש 4-5 כוסות ביום של תה ירוק מספיקים כדי לקבל את מרב היתרונות .ניתן גם ליטול תה ירוק בצורה של כמוסה או טיקטורה (תמצית אלכוהולית מרוכזת). אם בחרת לשתות את התה עצמו, מומלץ להוסיף קצת דבש, מיץ לימון וקרח למשקה קיץ מרענן. ניתן גם לקחת אותו בתרמוס ולשתות בעבודה ובכל מקום.
איפה קונים תה ירוק ? הוא זמין בחנויות רבות קמעונאים ובאינטרנט. תה ירוק הוא לא חליטה של לואיזה או מרווה. שמו באנגלית הוא  Camellia sinensis או  Green tea . תה איכותי מגיע לרוב בתפזורת במקור מהודו או סין ומחירו נקבע לפי איכותו ומשקלו. התחילו לשתות כוס אחת או שתיים ביום והגדילו את הכמות עם הזמן כמיטב יכולתכם.
יתרונות:
·         זו דיאטה היא פשוטה למעקב וביצוע ויכולה לבוא בשילוב עם תוכניות דיאטה אחרות . היא מותאמת בקלות סביב הרגלי האכילה שלך .
·         מחקרים הראו יעילות כסיוע דיאטה . מחקר חדש המשיך לשפוך אור על התועלת של התה הירוק כתוספת מרפא .
·         היתרונות הבריאותיים של שתיית תה ירוק מדי יום הם יותר מאשר רק ירידה במשקל. זה מגביר את המערכת החיסונית שלך ויכול לעזור עם מחלות לב עששת ועוד.
חסרונות:
·         הירידה במשקל היא לא דרמטית כמו עם דיאטות אחרות , עם זאת שילוב עם תזונה אחרת יכול לתת להרזיה שלך דחיפה .
·         לא כולם אוהבים את הטעם של התה (אך ניתן לקחת גם בכמוסות).
·         מי שרגיש יכול לסבול מנדודי שינה בגלל שהתה מכיל קפאין, ולכן לרגישים אליו, מומלץ לא לשתות בערב ואו אחרי השעה 16:00.
מאת: מערכת Diet
יש באמת רק שתי דרכים לרדת במשקל: להפחית את צריכת הקלוריות או להגדיל את צריכת האנרגיה של הגוף.
תה ירוק: מוריד במשקל, מונע סרטן.

תה ירוק: מוריד במשקל, מונע סרטן.

דיאטת התה הירוק דיאטת התה הירוק מביאה לירידה במשקל ע"י טיפול בגוף בשני הנתיבים האלה, ואולי זה מה שעושה אותה לדיאטה הקלה ביותר בשוק מתוך מגוון סוגי הדיאטה. ניתן בקלות להשתמש בה בנוסף לכל דיאטה או מערך תזונה אחר.
דיאטה זו משתמשת בתה ירוק כדי להגדיל את המטבוליזם תוך הפחתת התיאבון!
מסתבר שספל תה ירוק לפני או אחרי כל ארוחה יכולה להיות טיפ הדיאטה הטוב ביותר שניסית אי פעם.

מהו תה ירוק?
תה ירוק הינו בשימוש כבר יותר מ -4,000 שנים בתרבות הרפואה הסינית. התה הירוק מגיע בעיקר מסין ומיפן ואינו עובר תהליך עיבוד תעשייתי בניגוד לתה השחור והאדום שעוברים התססה וחימום. בתה הירוק נעזרו בעבר כדי לטפל בכל דבר החל מכאבי ראש ועד כדי דיכאון. מחקרים מאוחרים יותר גילו את יעילותו גם במקרים של סרטן,דלקת מפרקים, רמות כולסטרול גבוהות ומחלות לב.

תה ירוק יכול גם לסייע לשפר את המערכת החיסונית שלך ולעודד אותה להילחם בכל מיני וירוסים ופולשים אחרים.
אכן, היתרונות הבריאותיים של התה הירוק מוכחים ללא ויכוח, אבל איך זה יעזור לך להישאר רזה ולשרוף את אותם קילוגרמים עודפים ?

התה הירוק יכול לעזור לך לרדת במשקל בשתי דרכים:
ראשית , התה הירוק מווסת את רמות הסוכר בדם על ידי הפחתת כמות האינסולין המיוצר. עובדה זו מונעת השמנה ושומרת את התיאבון תחת שליטה. שנית , מחקר ב- 1999 הראה כי תמצית תה ירוק המכילה EGCG שהוא הפוליפנול הראשי בתה ירוק, הביאה לגידול משמעותי בהוצאות האנרגיה. הוא מגביר את חילוף החומרים של השומן. זה לא היה רק כתוצאה של הקפאין בתה, כי באופן השוואתי הראו שמי שאיבד משקל על תה ירוק איבד יותר מאשר אלו אשר קיבלו קפאין לבד.

עקרונות הדיאטה:
ההמלצה היא פשוטה: יש לשתות תה ירוק עם כל ארוחה. ההמלצה היא לשתות את התה הירוק לפני הארוחה, פשוט כי זה עוזר לדכא את התיאבון, תוך כדי הגברת קצב חילוף החומרים.
ניתן ליטול תה ירוק בצורה של כמוסה או טיקטורה (תמצית אלכוהולית מרוכזת). אם בחרת לשתות את התה עצמו, מומלץ להוסיף קצת דבש, מיץ לימון וקרח למשקה קיץ מרענן. ניתן גם לקחת אותו בתרמוס ולשתות בעבודה ובכל מקום. התחילו לשתות כוס אחת או שתיים ביום והגדילו את הכמות עם הזמן כמיטב יכולתכם.
מחקרים נוטים להסכים ש 4-5 כוסות ביום של תה ירוק מספיקים כדי לקבל את מירב היתרונות של התה הבריאותי הזה.

איפה קונים תה ירוק ?
הוא זמין בחנויות רבות קמעונאים ובאינטרנט. תה ירוק הוא לא חליטה של לואיזה או מרווה. שמו באנגלית הוא Camellia Sinensis או Green tea . תה איכותי מגיע לרוב בתפזורת במקור מהודו או סין ומחירו נקבע לפי איכותו ומשקלו.

יתרונות הדיאטה:
· הדיאטה היא פשוטה למעקב וביצוע ויכולה לבוא בשילוב עם תכניות דיאטה אחרות. היא מותאמת בקלות סביב הרגלי האכילה שלך.
· היתרונות הבריאותיים של שתיית תה ירוק רבים יותר מאשר ירידה במשקל. לתה הירוק סגולות בריאותיות נוספות. הוא עוזר בחיזוק מערכת החיסון, ואף הוכח מחקרית כיעיל במניעת סרטן.

חסרונות הדיאטה:
· הירידה במשקל היא לא דרמטית כמו עם דיאטות אחרות , עם זאת שילוב עם תזונה אחרת יכול לתת לירידה במשקל דחיפה .
· לא כולם אוהבים את הטעם של התה (אך ניתן לקחת גם בכמוסות או טינקטורה).
· מי שרגיש יכול לסבול מנדודי שינה בגלל שהתה מכיל קפאין, ולכן לרגישים אליו, מומלץ לא לשתות בערב ו/או אחרי השעה 16:00


3 תגובות ל“דיאטת התה הירוק”

  1. מאת יואב:

    קראתי ספר שמסביר שלמעשה אנחנו משמינים לא בגלל מה שאנחנו אוכלים אלא בגלל החלוקה של המזונות במשך היום – משהו כזה.
    זה היה רב מכר בארה"ב .
    מישהו יכול להגיד לי מה שם הספר?

  2. מאת editor:

    היי יואב! אם אתה מתכוון ל – "דיאטת הצירופים" שמגבילה מזונות מסויימים עם אחרים, אז קיים מאמר באתר בלינק הבא:
    http://bit.ly/7mgp96. אשמח לשמוע את דעתך, וכן האם עשית את הדיאטה וכמה ירדת? שיהיה לך שבוע טוב!

  3. מאת שרה:

    היי יואב – אני חושבת שאתה מתכוון לספר חילוף חומרים מנצח של ד"ר היימן ( מי שחיבר את רב המכר בריא לתמיד). הספר מסביר איך להגביר את חילוף החומרים בגוף ויש בו המון מתכונים מעולים שאני משתמשת בהם. בכל מקרה זה לא יכול להיות כתחליף לדיאטה אלא כתוספת לאורח חיים בריא.
    מקווה שעזרתי. שרה.