האם כדאי לעשות דיאטה מהירה?:

דיאטת היופי

קטגוריה ראשית > סוגי דיאטות

מאת: מערכת Diet

הדיאטה מבוססת על הספר Eating For Beauty מאת דיוויד וולף. וולף נחשב לאחת הסמכויות המובילות בעולם לבריאות טבעית, הרבליזם ויופי, ולאחד ממובילי תנועת ה  raw food – האוכל הנא, בארה"ב.

שיטת ה raw food -  האוכל הנא, כבשה לעצמה סלבריטאים רבים בעולם, כשהמובילה ביניהם היא דמי מור.

להנות מיופי טבעי עם יופי של מזון

להנות מיופי טבעי עם יופי של מזון

לינקים למאמרי סלבס:
סלברטאים חייבים לשמור על הגיזרה
, עוד על דיאטות של סלברטאים.
להכנס לזון של
גי'ניפר אניסטון.
לאכול נכון ולרקוד! מדונה.
דברה מסינג לא נחה.

בספר "לאכול למען היופי" מציין וולף את המלצותיו לדיאטה שתטהר ותזין את הגוף, כמו גם תעצים את היופי של האדם.

התפיסה של וולף בקשר ליופי היא שזה קשור להתחדשות הגוף ברמה העמוקה ביותר. הוא קובע כי בריאות נכונה ויופי קשורים לטיפוח "תודעת בריאות ויופי" והגברת ההנאה שלנו מן החיים. כאשר מצב תודעתי זה מתקיים, ימצא איזון טבעי בהרגלי האכילה והפעילות הגופנית שלכם.

עקרונות דיאטת היופי:
מזון נא:

הבסיס לדיאטת היופי, ע"פ וולף, הוא להגדיל את צריכת המזונות הנאים (RAW). מזונות נאים הם מזונות בצורה הגולמית המקורית שלהם. וולף מציין כי אכילה של מזונות בצורה הגולמית שלהם מגדילה את האלקליות של הגוף אשר משככת את הסיבה החומצית להתפתחות דלקת, נפיחות והתכווצות של רקמות.

מזונות "גלם" הם בעיקר פירות, ירקות, זרעים ואגוזים. חשוב לציין כי יש לצרוך את המזונות הללו בצורתם הטבעית ללא בישול או עיבוד אחר כלשהו.

המזונות הם:
מיץ או קוביות אלוורה, ארוגולה, שורש ברדוק, קוקוס, מלפפון, דוריאן, תאנים, אגוזי מקדמיה, סרפד, זיתים ושמן זית, בצל, פפאיה, גרעיני דלעת, צנון, כורכום, גרגיר הנחלים.

בנוסף, דיאטה המבוססת על מזונות גלם מקטינה את הצריכה של רכיבים מזיקים המכילים מס' גבוה של רדיקלים חופשיים.

לינקים נוספים:
תזונה נכונה מתחילה עם
אוכל בריא.
ירקות ופירות מכילים פיטוכימיקלים. פגמנטים של צבע המשמשים כנוגדי חמצון חזקים
. בטא קרוטן וליקופן הם מהמפורסמים שבהם.

מינרלים מן הטבע
וולף אומר כי היופי תלוי במינרליזציה אשר מצויה בטבע, והוא מסביר בצורה ברורה את התפקיד של מינרלים מסוימים בבריאות ויופי.
מינרלים ספציפיים כמו סיליקון, גופרית, אבץ וברזל. מזונות אשר מכילים ריכוזים גבוהים שלהם מומלצים אם כן, במיוחד.

לדוגמא: גופרית מהווה מרכיב של רקמות החיבור וקולגן. מזונות עשירים בגופרית עשויים להגביר את האלסטיות והגמישות של הרקמות הללו, מה שיגרום בסופו של דבר, לשיפור מראה העור.
מזונות העשירים בגופרית: שום, כרוב, צנוניות וגרעיני דלעת.

לינקים למתכונים:
מתכון לסלט כרוב ברוטב דבש, גי'נגי'ר, אגוזים קלויים וסויה
.
מתכון לאגרול סיני עם בצק פילו ושום.

תוספי מזון:
תוספי מזון מומלצים בדיאטת היופי, אולם הדגש הוא בעיקר על צריכה תזונתית של מזונות גלם צמחיים מלאים: פירות, ירקות וזרעים. חלק מהתוספים המצויינים בספר כוללים MSM, Herb of Mangosteen, tocotrienols, goji berries, אנזימי עיכול ופרוביוטיקה.

"מזונות יופי" ספציפיים מודגשים בספר מאחר והם מכילים מרכיבים תזונתיים, אחד או יותר, שמשחקים תפקיד חשוב בבבריאות ויופי אופטימליים. בנוסף להמלצות תזונתיות הספר מכיל גם הנחיות לטיפול טבעי בעור כמו מסכות מאבוקדו, פאפאיה ומלפפון

המלצות כושר:
כושר ופעילות גופנית מומלצים מאוד בדיאטת היופי מאחר וזה גורם לחמצן להכנס לרקמות, מסייע לגוף לנקות רעלים ומעניק צבע לגוון העור.

וולף מעדיף יוגה על פני צורות אחרות של פעילות גופנית מאחר ויוגה מאריכה ומחזקת את השרירים בו זמנית, יחד עם נשימות עמוקות. וולף אומר כי הנשימה לכשעצמה היא ניקוי נהדר.

לינקים לא רק ליוגיסטים:
טרם ניסיתם יוגה? זה הזמן! יוגה לחיזוק השרירים למתחילים.
גם כשאנחנו בחופשה, כיף להכניס אנרגיה וחמצן לגוף – תרגילי יוגה בחופשה.

בעד דיאטת היופי:
* דיאטת היופי מתאימה לאנשים המעוניינים לשפר את המראה החיצוני שלהם במקביל להורדה במשקל.

* הדיאטה מעודדת צריכה של מגוון פירות וירקות טריים.

* הדיאטה מאפשרת צריכה של כמה מזונות מהחי ומזונות מבושלים במידה וחפצים בכך.

* הדיאטה תומכת ביוגה, אשר משפרת את הכושר הגופני ומשחררת מתחים.

* הדיאטה מדגישה את החשיבות של גישה חיובית ואיזון רגשי.

נגד דיאטת היופי:
* מזונות רבים המומלצים בדיאטה הזו עלולים להיות יקרים או שיהיה קשה למצוא אותם.

* תוכניות הדיאטה בספר כוללות המלצות כלליות בלבד ולא דיאטה מובנית, מה שיכול להקשות על אנשים ליישם בפועל את הדיאטה.

* הדיאטה אינה מגדירה כמויות ולכן לאנשים המשתמשים בדיאטה הזו עלולים לצרוך קלוריות רבות בקלות, במיוחד אם הם אוכלים הרבה מאכלים עתירי שומן מומלצים כמו אבוקדו, שמן זית ואגוזי מקדמיה.

* דיאטת היופי אינה ממוקדת בהכרח לירידה במשקל.

לסיכום: הדיאטה מתאימה לאנשים המעוניינים לשפר את מראה גופם החיצוני ונהנים לאכול גם פירות וירקות טריים. אולם, רוב האנשים המקפידים על דיאטה במטרה להוריד במשקל יצטרכו להקפיד על כמות הקלוריות שהם צורכים ולהגביל את צריכתם של מזונות עתירי שומן.

לא ניתן להגיב למאמר זה.