אורה סומא: דיאטה בצבע

קטגוריה ראשית > סוגי דיאטות

מאת: לימור גלר, מטפלת מוסמכת בשיטת "אורה-סומא" ריפוי בעזרת צבעים.

שימוש נכון בצבעים יכול להשפיע לטובה על הרגלי האכילה ובהתאם גם על ירידה במשקל.

כיצד? צבע זו שפה אוניברסאלית לא-מילולית שמועברת אלינו באמצעות תחושות, רגשות, צורות, מוסיקה וקולות ואנו מגיבים לכל זה באופן מודע ולא מודע.

צבע נמצא סביבנו כל הזמן, בטבע, בבגדים, בבית, וגם בביטויי לשון שאנו משתמשים ביום יום כמו: ירוק מקנאה, שיהיה לך יום כתום, יש לה ידי זהב, אדום מכעס ועוד.

הצבעים הם אנרגיה המשפיעה על מצב-הרוח שלנו. צבע יכול להרגיע, לעורר, לרגש, לתת השראה, לאזן, ליצור הרמוניה ולרפא. צבע משפיע גם על מערכת העצבים שלנו, על המערכת ההורמונאלית ועל ההילה שלנו (השדה האלקטרו מגנטי סביבנו). כאשר אנחנו מודעים לכוח של הצבעים אנו יכולים להיעזר בהם על מנת לחיות חיים מלאי שמחה, יצירתיות, שלווה, שפע ובריאות.

צבע גם יכול להשפיע על החלטות של אותו רגע, למשל: צבע האריזה של מוצר בחנות יקבע אם נקנה אותו או לא. הצבע יקבע אפילו את כמות המזון שנאכל, מה נאכל והיכן.

לדוגמא: מסעדות פסט-פוד הן תמיד בצבעי אדום כתום וצהוב מכוון שאלו צבעים חמים, מהירים ומעוררי תאבון ולכן כשאנו אוכלים במסעדת פסט-פוד אנו תמיד נאכל מהר והרבה מפני שזו האנרגיה שמשדר המקום. בעלי מסעדות הפסט-פוד מודעים לכוח הצבע ולכן הם משתמשים בצבעים אלו למשוך לקוחות אך מה שהם מציעים זה אוכל מטוגן ,שמן ולא בריא. אנו יכולים להשתמש באותם צבעים כדי לעורר תאבון לאוכל בריא ומזין יותר.

קשת של צבעים
לכתום אנרגיה של בריאות, שמחה ושפע.
טוב להשתמש בו על מנת לעורר תאבון מצד אחד ולעודד יציאות מצד שני. פירות וירקות כתומים הם המאכל המוצק הראשון של תינוקות מכוון שהכתום מרגיע מאוד ומאזן את מערכת העיכול. בירקות ופירות כתומים יש ויטמין C ובטא קרוטן ולכן הכתום גם מחזק את מערכת החיסון.

בטא קרוטן הוא אנטי אוקסידאנט חזק. הוא משתייך למשפחה של פגמנטי צבע נוספים בשם הקרטנואידים.

אורח חיים נכון עם פחות תרופות בתזונה לחיזוק המערכת החיסונית.

למעוניינים לרדת במשקל מומלץ מאוד להכניס לתפריט היומי גזר, בטטה, דלעת, דלורית, מלון כתום וקטנית מאש כתומה. הכתום מורכב מצהוב ואדום ולכן גם מזונות צהובים ואדומים תורמים לאיזון במשקל, כמו: תירס, פלפל צהוב\כתום\אדום, שעועית צהובה, עגבניה, פלפל חריף אדום, תות-שדה.

אפשר לתת נגיעות של כתום במקומות בהם אנו אוכלים בבית, זה יכול להיות צלחת כתומה או מפה, נר, תמונה בצבע כתום בפינת אוכל, כל אחד בהתאם להעדפותיו.

לרדת במשקל עם מדיטאציה
אם יש מבניכם הרוצה לרדת במשקל וגם אוהב לעשות מדיטציה אתן טיפ קטן עוצמתי במיוחד. כאשר אתם רעבים, דמיינו בועת צבע כתום המופיעה מולכם, הכניסו קשית אל הבועה ושתו את הצבע, אם עשיתם את זה נכון תרגישו הרבה יותר שבעים ותאכלו פחות בארוחה הבאה. medאם חלק מכם לא מתחברים לצבע כתום נסו לדמיין בועה לבנה, בלבן יש את כל הצבעים, הגוף שלכם יקלוט את הצבע שהוא זקוק לו באותו רגע.

בשדה ירוק
לירוק יש אנרגיה של איזון, התחדשות ומרחב. אם יצא לכם לעשות פיקניק בטבע כשסביבכם עצים ירוקים, דשא ופריחה, בטח אכלתם בנינוחות וברוגע, לקחתם את הזמן והארוחה נמשכה זמן רב (לעומת אכילה במסעדת פסט-פוד).

גם אם אכלתם בפיקניק קצת יותר ממה שתכננתם, עדיין יש חשיבות לאכילה רגועה ואיטית לצורך עיכול וספיגה טובה של המזון בגוף שלנו. סביר להניח שבזמן שהותכם בטבע הלכתם הרבה והייתם אקטיביים במידה מסוימת לעומת אכילה פסיבית בבית מול הטלוויזיה.

הטבע הירוק מסמל תמיד התחלה חדשה, צמח שנובט הוא תמיד ירוק. בירקות ועלים ירוקים יש חומרים נוגדי-חמצון מחדשי תאים בגוף, אכילה מהם יוצרת תחושה שסיפקנו לגוף אנרגית חיים מעוררת ומטהרת. "ניקוי כבד" תמיד נעשה על ידי צמחים ירוקים, כלורופיל, עשב חיטה ושעורה ועשבי תיבול.

מי שלא אוהב את הצבע ירוק מכל מיני סיבות, מומלץ לעשות תרגיל כזה: לקחת כמה נשימות עמוקות ולנסות להקשיב לפעימות הלב, תשומת לב לאזור הלב עוזרת להתחבר אל הירוק שבנו.

מהו טבע הצבע? על הכוח המרפא של תזונה נכונה שופעת צבע.

ניקוי רעלים
למעוניינים להוריד במשקל חשוב לשלב את הצבע ירוק על מנת לנקות את הגוף מרעלים שמצטברים במיוחד בכבד ובמעיים. גוף נקי מרעלים עוזר לחילוף חומרים תקין. רצוי להוסיף בתפריט עלי בייבי חסה, פטרוזיליה, כוסברה, תרד, שמיר, כרוב, ברוקולי, נבטים, בצל ירוק, סלרי או ארטישוק.

במאמר "לא כל הנוצץ זהב הוא" אכתוב על צבעים נוספים בהקשר של הרגלי אכילה ועל שיטת "אורה-סומא" ריפוי בעזרת צבעים.

אם יש לכם הגולשים תגובות למאמר או שאלות בנושא ירידה במשקל בעזרת מדיטציה וכדומה -  אשמח לענות.

2 תגובות ל“אורה סומא: דיאטה בצבע”

  1. מאת ליאן:

    קודם כל המאמר באמת טוב ועוזר אני אתחיל לשלב יותר מהצבעים הנ"ל
    באמת כל הכבוד ותודה על שחלקת איתנו את המידע הזה

  2. מאת editor:

    היי ליאן!
    תודה על תגובתך, את מוזמנת להצטרף לניוזלטר שלנו, הוא חינמי ותוכלי להתעדכן בכתבות חדשות http://www.newspapers.co.il/magazine.php?id=5 , סופשבוע נעים!