לאכול בשביל הנפש: מאכלים מרוממי מצב רוח:

עשה ואל תעשה בדיאטה – מה לעשות כדי שהדיאטה תצליח?

קטגוריה ראשית > טיפים > מאמרים נבחרים > קטגוריה ראשית > תזונה נכונה

 כולנו ניסינו לשמור על המשקל בדרך כזו או אחרת ואפילו לדבוק באוכל בריא ואולי גם לנסות דיאטות שונות. בכתבה זו תמצאו את כל הטעויות שאפשר לעשות כשמתחילים דיאטה וכיצד ניתן לתקן טעויות אלה. בהצלחה!

דנה סמרה

 

אל תעשה 1: להניח שהבחירות שלנו טובות יותר ממה שהן באמת

* כאשר אנשים קונים לחם 7 דגנים, זה נשמע להם בריא, אך צריך להסתכל במרכיבים של הלחם, במידה ורשום שמדובר בדגנים מלאים, לא מדובר בבחירה הכי מזינה.

* מיץ תפוזים- אם אנחנו רוצים לשתות מיץ תפוזים בריא באמת, צריך לסחוט אותו בעצמנו ולא להסתפק בקנוי. גם במיץ שהכי מרגיש כמו מיץ תפוזים סחוט ישנם חומרים משמרים וממתיקים. בנוסף לכך, ניתן פשוט לאכול תפוז שלם במקום לסחוט אותו וזה עדיין עדיף ממיץ קנוי וממותק שערכו התזונתי לא מתקרב לשל תפוז אמיתי ואף מכיל הרבה יותר קלוריות.

הפתרון: להשתדל לאכול כמה שיותר אוכל טרי ולא מעובד. כדאי לנסות להתרגל לאכול בכמויות קטנות כדי שיהיה ניתן להכניס לגוף קבוצה גדולה יותר של חומרים מזינים מכל אבות המזון. אם בכל זאת קונים מוצרים ארוזים, לבדוק היטב את התוית ולא להניח כי מדובר במוצר בריא ומזין.

אל תעשה 2: להתבלבל מפחמימות

רבים מאיתנו נוטים לעשות חרם על פחמימות מתוך החשש שהן הגורם המרכזי להשמנה במסגרת הצריכה היומית שלנו. אולם, רצוי להבדיל בין פחמימות טובות לפחמימות פחות טובות, הרי פחמימות נחוצות לפעילות הגוף והמוח שלנו ולכן יש לצרוך אותן באופן יומי. בנוסף, פחמימות מלאות עוזרות להרגשת שובע ובך בעצם מסייעות לנו לאכול פחות. הבעיה הגדולה ביותר עם פחמימות היא שאנו נוטים לאכול מזון דל בפחמימות מתוך ההנחה שאוכל דל בפחמימות הוא דל בקלוריות ואז אנחנו חושבים שאנחנו יכולים לאכול ממנו כמה שאנחנו רוצים וללא הגבלה וזו טעות.

הפתרון: לא להשמיט אף קבוצת מזון מהדיאטה ומהצריכה היומית שלנו, כולל פחמימות. להתיעץ עם דיאטנית וללמוד אילו פחמימות טובות לנו ומזינות אותנו בצורה הטובה ביותר.

 

אל תעשה 3: לאכול יותר מידי

כאשר אנחנו ממלאים את הצד שלנו עד אפס מקום (גם אם זה באוכל שהוא כביכול דל שומן או אוכל בריא) אנו טועים לגבי הערכה של כמה אוכל הגוף שלנו צריך. לאנשים מסוימים קשה לראות את ההבדל בין לשבוע באופן מספק מהארוחה לבין להתפוצץ ממנה. טעות נוספת, לחשוב שאם מדובר באוכל בריא או דל קלוריות ניתן לצרוך ממנו הרבה וללא הגבלה.

הפתרון: לפתח מודעות לכמות המזון שאנו צורכים בכל מנה. ניתן אפילו למדוד ולשקול את האוכל. הכמויות שאנו רגילים לקבל במסעדה גדולות יותר מהכמות המספקת. זאת ועוד, עדיף לקחת צלחת קטנה ולמלא אותה עד הסוף, מאשר לנסות למלא צלחת גדולה ואז להרגיש שלא שמנו מספיק אוכל ולהוסיף עוד כמה כפות מיותרות של אורז או לאכול מנה נוספת.

 

אל תעשה 4: לאכול מעט מידי או לאכול לעיתים רחוקות

כאשר אנו לא אוכלים באופן מסודר במשך היום אנחנו מסתכנים בשיבוש רמות הסוכר בדם ורמות האינסולין בגוף. שיבוש זה יכול, בסופו של דבר, לקדם אחסון של שומן בגוף ולהפחית את פעולת המעיים וחילוף החומרים ולהביא לעליה במשקל.

הפתרון: לאכול משהו קטן כל 4 שעות ולהשתדל לאכול במרווחי זמן קבועים, לעולם לא להעביר את היום בלי לאכול, גם ביום לחוץ בעבודה, צריך לקחת איתנו קצת פירות, יוגורט, חטיפי אנרגיה או מרק.

אל תעשה 5: לצרוך יותר מידי תחליפי מזון

ויטמינים בצורת כדורים הם רק תוסף, שנועד להשלים את את התזונה שלנו אך לא להוות תחליף למזון שאנחנו חייבים לצרוך או מזון שאנחנו לא רוצים לצרוך. בנוסף, הויטמינים השונים בגוף עובדים בתיאום אחד עם השני וכאשר אדם לוקח יותר מידי ויטמינים בייחוד האיזון של הויטמינים בגוף יכול להשתבש. כל דיאטה שמעודדת שימוש בכדורי ויטמינים צריכה לעורר סימני שאלה, כיוון שזה אומר שתוכנית הדיאטה אינה בריאה במיוחד. כאשר אנו מתייחסים לויטמינים כתחליף אנו נמנעים מאוכל שעוזר לנו להרגיש שבעים וגם מסייע למנוע מחלות תאיות.

הפתרון: לקחת מולטי- ויטמין אחד בכל יום ולא להשלים את התזונה בחומרים מזינים ללא התיעצות עם רופא או דיאטנית.

 

אל תעשה 6: להימנע מפעילות גופנית

תזונה קשורה במה שהגוף מכניס לתוכו וגם באופן בו הגוף משתמש באוכל שהוא צורך וכאן נכנסת הפעילות הגופנית. פעילות גופנית תקינה, מסיעת לשמירה על קצב חילוף חומרים גבוה ששורף את האוכל שאנו אוכלים וזה תפקיד שאף ויטמין או מזון לא יכול לבצע.

הפתרון: להפסיק להתעצל ולהפעיל את הגוף. יש לשלב פעילות גופנית בחיים שלנו. היום יש מגוון אפשרויות של פעילות גופנית וניתן לבחור את זו שאנו הכי נהנים ממנה.

שיהיה המון בהצלחה ולבריאות!

לא ניתן להגיב למאמר זה.