לא כל המשמין הוא חטא: מאכלים שכיף וצריך לאכול:

קציצות כרובית

קטגוריה ראשית > מתכונים > פשטידות ומאפים

מאת: מערכת Diet

הכרובית דלת שומן, עשירה בסיבים תזונתיים, אלפא קרוטן, ברזל, סידן וחומרים אנטי סרטניים. מצרך מעולה למתכונים לאירוח.

כמות: 20 קציצות בגודל בינוני

המצרכים:

1 כרובית בינונית במשקל 800 גרם עד קילו
2 ביצים
4 כפות קמח מצה, לבן או שיפון מלא
מלח ופלפל  שחור לפי הטעם (חצי כפית מלח וקורט פלפל שחור)
שמן קנולה לטיגון
כף או שתיים של עשבי תיבול קצוצים
עשבי תיבול לבחירה:רוזמרין, זעתר, אורגנו

אופן ההכנה:kruvit
לוקחים סיר גדול ומחממים בו כליטר וחצי מים עד להרתחה (אפשר לעשות זאת גם בקומקום החשמלי).
בינתיים מפרידים את הכרובית לפרחים קטנים. שוטפים אותה היטב ומנקים במידת הצורך.
מניחים את הפרחים במים הרתוחים בזהירות ומניחים להם להתבשל כ – 15 דקות.
בודקים עם מזלג שהכרוביות רכות (אם המזלג נכנס בכרובית, זה הזמן להוציא אותה), מוציאים את כל פרחי הכרובית ישירות לתוך מסננת. מוציאים את עודף הנוזלים ומניחים להן להתקרר. לוקחים מזלג או מועך פירה ומועכים אותן לחתיכות קטנות מאוד אבל לא ל"פירה ממש". מוסיפים את הביצים, מלח ופלפל (כדאי לטעום את הבלילה לפני שמכניסים את הקציצות לשמן), ואת עשבי התיבול.

מניחים מחבת על האש, מוסיפים שמן לטיגון הקציצות (שלוש כפות) וומחכים שהשמן יתחמם. מניחים כמה עשבי רוזמרין כדי להעשיר את הטעם וגם כדי לבדוק אם השמן חם דיו. עם ידיים רטובות יוצרים קציצות כרובית שטוחות בעובי 2ס"מ וחצי. כשהקציצות משחימות מצד אחד, הופכים אותן לצד השני. בסיום מניחים אותן על נייר סופג.

טיפים לאכילה: הקציצות טעימות כשהן חמות וכשהן קרות. הן טעימות בסנדביץ' והן מצויינות לאירוח.

לא ניתן להגיב למאמר זה.