לאכול בשביל הנפש: מאכלים מרוממי מצב רוח:

טעויות נפוצות באימוני הכושר

קטגוריה ראשית > כושר ותנועה > כושר בבית
טעות ראשונה: אימון אירובי ללא משקולות

טעות ראשונה: אימון אירובי ללא משקולות

מאת: מערכת Diet

התחלתם להתאמן במטרה להפחית משקל? כל הכבוד. הרבה מהעוסקים בפעילות גופנית מבצעים טעויות למרות הכוונות הטובות ועשויים לגרום לתוצאה הפוכה לגמרי. מספיק לא לשמור על מספר כללים מנחים וכל העבודה שלכם תרד לטמיון. לפניכם שלוש טעויות נפוצות שמתאמנים ומתאמנות מבצעים ואשר מונעות את שיפור המראה החיצוני והתוצאות הרצויות.

טעות ראשונה: אימון אירובי ללא משקולות
בדרך כלל המתחילים להתאמן במטרה להוריד משקל עובדים על סיבולת לב-ריאה בלבד ומתעלמים לחלוטין ממרכיב אימוני המשקולות. בדרך כלל מדובר בנשים שמסרבות בכל תוקף להרים ולו משקולת אחת מפחד שגופן ייראה שרירי מדי. טעות גדולה!

כל מאמן כושר מתחיל יגיד לכם שחובה לשלב בין אימוני משקולות לאימונים אירוביים. אימוני משקולות משפרים את היציבה, הכוח הגופני ומעצבים את השרירים, דברים שאימונים אירוביים לא עושים. בנוסף, בעת מנוחה הגוף נוטה לשרוף יותר קלוריות אחרי אימוני משקולות, זאת מכיוון שהשריר הינו רקמה פעילה ביותר מבחינה מטאבולית ומגדילה את יכולת הגוף שלכם לשרוף שומנים.

טעות שנייה: אימון ללא חשק או מאמץ

האם אתם באמת מתאמנים עם מטרה או עם חשק? הרבה פעמים יוצא לי להתקל במכון הכושר בכאלו שבאו להתאמן במטרה לשפר
את הכושר הגופני ולהפחית במשקל, אבל את רוב הזמן הם מעבירים בשיחות טלפון או שיחות עם המדריך או המדריכה במכון. כשהם
כבר עולים על ההליכון, הם הולכים במהירות איטית שלא ממש תורמת כהוא זה לשיפור הכושר או שריפת השומנים. בקיצור, הזמן אותו
הם מעבירים בחדר הכושר הינו חסר תכלית.

טבע האדם הינו לרדוף אחרי הנאות ולהתחמק מכאב. ברור שזו אינה הנאה גדולה להרגיש את השרירים שלכם בוערים בלחיצות האחרונות או להרגיש את הנשימה שלכם נהיית כבדה יותר ויותר ככל שאתם מרחיקים לכת על ההליכון או האליפטי. העובדה היא שאם לא משקיעים, אין תוצאות. במטרה להביא לשינוי אמיתי צריך להתחיל להתאמן עם כוונה אמיתית להשקיע ולהתמיד. בלי זה, עזבו אותכם משטויות. אתם יכולים להמשיך לחזור מהעבודה, לקרוא עיתון ולהימחק מול הטלוויזיה. אבל אם אתם רוצים לראות שינוי אמיתי – תשקיעו!

טעות שלישית: להתאמן ללא כל תוכנית מוגדרת

כשמתחילים להתאמן חייבים להקציב מטרה: הורדת משקל, שיפור סיבולת לב ריאה, חיזוק השרירים הן רק חלק מהמטרות הכלליות. אבל על מנת להשיג אותן יש לקבוע מטרות כמותיות ולבנות תוכנית אימונים ברורה על מנת להגיע אליהן. יש אנשים שמגיעים לחדר הכושר בלי כל תכנון מה הם מתכוונים לעשות היום. הם עוברים ממכשיר למכשיר וממכונה למכונה בלי יותר מדי הבנה מה הם עושים בכלל. טעות!!!

חייבים להחליט מראש מה מתכוונים לעשות ורצוי לשבת עם מדריך מקצועי בחדר הכושר על מנת שידריך אותכם לגבי התוכנית המתאימה לכם. בכל אימון נתון אתם חייבים לדעת מה אתם עושים ומהי תרומת התרגילים הספציפיים בדרך למטרות הסופיות שלכם. רוצים לחטב את שרירי הבטן? נהדר – שלבו תרגילי בטן באימונים השבועיים. רוצים להפחית משקל? נהדר – שלבו ריצה, אופניים או מכשיר אליפטי בתוכנית האימונים. אלו הן רק דוגמאות קטנות לשיפור הרגלי אימון הכושר שלכם ועמידה ביעדים שהצבתם לעצמכם. מרגישים שלמדתם משהו? נהדר. לא למדתם? כנראה שאתם יודעים להתאמן כמו שצריך.

לא ניתן להגיב למאמר זה.