לא כל המשמין הוא חטא: מאכלים שכיף וצריך לאכול:

אתה מצטרף אלי לעסקית?

קטגוריה ראשית > טיפים

מאת: מיה בן אפרים, דיאטנית קלינית ומייסדת שיטת Food coaching

כיום, ארוחות עסקיות נהפכו להיות משהו יומיומי, כלכלי ורווחי. מסעדות בונות ארוחות מיוחדות לאוכלוסיית עובדי המשרדים באזורם, משפחות וזוגות נפגשים לארוחות מהירת באמצע היום, נשים לוקחות את ילדיהם ופחות מבשלות בבית, פגישות עבודה נערכות ועסקים נחתמים בצהרים.

אז אנחנו כאן להבין. מה המשמעות של אכילה בחוץ, בגיוון ובשפע, על בסיס יומיומי. ממה יש להיזהר, איך להישמר, על מה לוותר ועל מה לא. איך בכל אופן נעבור שנה שלמה בלי לעלות במשקל, בלי להתעייף לאחר הארוחה ואיך לא לשכוח את הראש, גם כשכל האופציות פתוחות לפנינו והטעמים והריחות מגרים את חושינו.

צולם ע"י tomer.gabel

צולם ע"י tomer.gabel

בעסקיות שמגישים ראשונה ועיקרית
המנה העיקרית צריכה להיות חמה, היא הרי העיקרית של היום. כדאי לבקש מנה ללא טיגון, ללא חמאה, מרגרינה גבינות שמנות או
טמפורה. הטיגון גורם אומנם לתחושת שובע אך איתו גם לאותה תחושת עייפות וכבדות. לצד המנה כדאי לבקש, תפוחי אדמה, ירקות אורז או תבשיל חם, מאודה או בגריל, מוקפץ או אפוי. ששוב, לא ניתפס עם כבדות יתר, ההופכת את השומן המיותר, זה שגופנו אינו מצליח לעכל מהר, משומן במנה לשומן בגוף.

ואם כבר קיבלנו תוספת, אכלו מנה של כוס, כף הגשה או שליש מהצלחת. אל תנסו לסיים כדי "לא להשאיר בצלחת" הרי תהיו פה גם מחר, והטעם יהיה דומה. כמויות גדולות, עומסים של פחמימות עלולים להעלות רמות סוכר ( הגורם לאנרגיה מיידית)ולגרום  לנפילתו מיד לאחר מכן ( תחושת עייפות).

ומה לראשונה? אה, גם אם יש לחם, חכו בסבלנות למרק, לסלט הקצוץ, החסה, לטרטר או לקרפצ'יו. התנצלו ובקשו מהמלצרית שלא יהיה רוטב שמן, שמנת או חמאה במנות. מה, מגיע לכם יחס מיוחד לא? הם רוצים שתבואו תמיד.

בעסקיות שמגישים עיקרית וקינוח
התמקדו בעיקרית. ובכדי להנות מקינוח, בלי לרגיש רע תחסכו כמה ביסים מהפחמימה (התפוחי אדמה, האורז, האטריות או המג'אדרה)  בזמן הארוחה העיקרית. חסכון שכזה יתרום לשובע ולאיזון רמות הסוכר בדם. השתדלו לקחת קינוח דל שומן ( לא על בסיס שמנת או חמאה). והשתייה לצד הארוחה, שתהיה מים, סודה, משקה קל דיאטתי או  תה ירוק, נענע או לימון. מה תפסידו, כמה כבר שתיתם מים עד עכשיו.. ?

בעסקיות עם הנחה מהתפריט
אותן מחשבות, יותר בחירות, הרבה יותר אפשרויות והכי חשוב, ללא מגבלות. תפריטים כאלו אני אישית מאוד אוהבת. לא מגבילים אותנו בבחירה, לא מחייבים אותנו לקחת מנה לא מתאימה. אתם יודעים מה הכי גרוע, בעסקיות של 2-3 מנות – אלו שאנו חושבים שהן "השוות ביותר" אנחנו ניקח את כל המנות, נתפוצץ סתם, אבל העיקר, לא נרגיש שהפסדנו.  מה יותר חשוב? הבריאות.

העיקר תזכרו, ארוחות חגיגה כל יום גורמות לתחושת שובע עד שעות הערב, שלכשעצמו, נראה משתלם וטוב. אך הבעיה היא שתחושה זו עוברת לקראת הלילה, אז המקרר נפתח לו ולא נסגר. ממה אנחנו משמינים יותר, מהצהריים העסקית או מהערב הלא נגמר?
שניהם.

וכמובן, תפריט המכוון ירידה במשקל צריך להיות יותר אישי וספיציפי. בהצלחה, בתאבון ולבריאות.

לא ניתן להגיב למאמר זה.