10 מזונות לשיפור הזיכרון

קטגוריה ראשית > טיפים

10 מזונות המשפרים את הזיכרון, זאת בתנאי שתזכרו לאכול אותם. ניתן להבחין בכך שרבים מהמזונות ברשימה הם אדומים או סגולים בצבעם. זאת כיוון שהפיטוכימיקל שצובע אותם, אנתוציאנין, הוא אותו פיטוכימיקל שטוב למוח.

1. אוכמניות:

אוכמניות הן מזון פונקציונלי לזיכרון טוב יותר

אוכמניות הן מזון פונקציונלי לזיכרון טוב יותר/ צולם ע"י Captain-tucker

במחקרים רבים נמצא כי אוכמניות יעילות מאד לזיכרון ולמוח באופן כללי. עכברים זקנים שהואכלו באוכמניות, הראו במבחני זיכרון אותן התוצאות כמו עכברים צעירים. האם ניתן להסיק מכך שכדאי לאנשים זקנים לאכול אוכמניות ליד הפיצוחים כאשר הם משחקים במשחקי זיכרון למינהם? ייתכן שכן, ומה שבטוח הם יהנו מהטעם הנהדר של האוכמניות. אוכמניות מכילות אנתוציאנין, פיטוכימיקל מוכר כמשפר זיכרון. הם גם מכילים פיטוכימיקלים רבים אחרים שעשויים לתרום לתפקוד מוח בריא.

2. תפוחים:

תפוחים מכילים רמות גבוהות של QUERECTIN, נוגד חמצון שמגן מפני מחלת האלצהיימר. למרות שחומר זה נוכח בליבת התפוח, רוב רובו מצוי בקליפה. תפוחים אדומים גם כן מכילים אנתוציאנין בקליפתם. אז למי שרגיל להיפטר מהקליפה באופן אוטומטי, כדאי שיחשוב פעמיים.

3. תרד:

מחקר אחד מצא שהאכלת עכברים בתרד מנע אובדן זיכרון. דבר זה עשוי להיות בחלקו הודות לרמה הגבוהה של חומצה פולית, חומר מזין שמגן מפני מחלת האלצהיימר ואובדן זיכרון תלוי-גיל. מספיק חצי כף של תרד מבושל כדי לספק שני שלישים של חומצה פולית המומלצת ליום.

4. בצלים:

בצלים אדומים מכילים אנתוציאנין ו-QUERCETIN. בצלים לבנים וצהובים מכילים גם כן רמות גבוהות של QUERCETIN. בהודו, היכן שבצלים מהווים מצרך חשוב, הם משמשים כתרופה להגברת הזיכרון.

5. ברוקולי:

צולם ע"י Socrates1983

צולם ע"י Socrates1983

ברוקולי מכיל QUERCETIN. הוא גם מהווה מקור טוב לחומצה פולית.

6. סלק אדום:

סלק הינו מקור טוב לאנתוציאנין וחומצה פולית.

7. ענבים:

ענבים סגולים, אדומים ושחורים מכילים QUERCETIN ואנתוציאנין. גם יין אדום מכיל רמות גבוהות של פיטוכימיקל זה, אך פינוק יתר על המידה ביין עלול לבטל את התועלת, לכן יש לשמור על מכסה של כוס אחת ליום. לפיכך, אל תשתמשו ברצון לשפר את הזיכרון כתירוץ להלך שיכורים בביתכם!

8. דובדבנים:

דובדבנים הינו מזון אדום נוסף המהווה מקור טוב לאנתוציאנין.

9. חציל:

חציל הוא מקור נהדר לאנתוציאנין. הוא מכיל גם NASUNIN, נוגד חמצון המגן על תאי השומן במוח.

10. רוזמרין:

החומרים המזינים ברוזמרין הינם בעלי תפקיד במניעת מחלת האלצהיימר והפרעות מוחיות אחרות. מחקר אחד אף מצא שריח הרוזמרין בלבד שיפר את הזיכרון של עובדים במשרד. אז כדאי להתחיל לפזר ריחות רוזמרין ברחבי הבית? אם לא יועיל, בטח יוסיף לניחוחות בסלון.

לא ניתן להגיב למאמר זה.