ריצה מינימליסטית, הכירו את הטרנד

קטגוריה ראשית > כושר ותנועה > כללי > קטגוריה ראשית > כושר ותנועה > פעילות גופנית למניעת מחלות > קטגוריה ראשית > כושר ותנועה > פעילות גופנית מחוץ לבית
תורידו את הנעליים, תהיו מינימליסטים.

תורידו את הנעליים, תהיו מינימליסטים.

מזה עשור שטרנד הבריאות תופס תאוצה בעולם, ומצמיח רעיונות חדשים כל הזמן. מהצמחונות, דרך הפופולאריות העולה של הרפואה המשלימה, האוכל האורגני ואפילו מזונות העל, בכל מקום בו מחפשים, מוצאים ענפים שיצאו מהענף הפורה במיוחד של בריאות הגוף.

אחד הטרנדים החדשים ביותר הגיע מעולם הכושר והספורט. העלייה בפופולאריות של הג'וגינג והריצה החובבנית לצורך שמירה על כושר גופני יצרה הדים בכל העולם, ומומחים בתחום החלו חוקרים את הריצה לעומקה. אחד הרעיונות שצמחו מתוך מחקר זה, ומתוך הגישה של החזרה לטבע ולדרך הטבעית שלנו היא הריצה המינימליסטית.

ריצה יחפה – טבעי אך מסוכן

הרעיון של הריצה המינימליסטית הכה גלים, ורצים מכל העולם החלו מתרגלים ריצה יחפה לחלוטין, מתוך אמונה כי כך הרגל יכולה לנוע בחופשיות, ולהגיב באופן טבעי לגירויים החיצונים. בעוד שריצה עם נעליים משפיעה על מנח הרגל בדרכים רבות, בריצה יחפה המגע עם המסלול הוא נטול אמצעים, והרגל חופשייה יותר לנוע.

השאלה האם מדובר במהלך בריא יותר או מסוכן נשארה פתוחה עד היום, שכן לא נאספו עוד מספיק נתונים בכדי לספק תשובה חד משמעית. ובכל זאת, לא כל מה שמוגדר כ"טבעי" הוא בהכרחן טוב לנו. נעלי הריצה המסורתיות עושות הרבה למען הגוף. בולמי הזעזועים שומרים על עמוד השדרה, והאחיזה הטובה מונעת תנועות לא נכונות שעלולות לגרום לנקעים או פציעות אחרות. אין צורך להדגיש גם את מפגש העור החשוף עם המסלול, שאם אין מדובר במסלול ייעודי, עלול להיות מפגש לא נעים עד מסוכן.

הפיתרון הטכנולוגי: נעליים לריצה מינימליסטית

עידן הטכנולוגיה מאפשר לנו ליהנות מהאפשרויות הטובות ביותר משני העולמות, הטבעי והנכון בריאותית. הצורך החדש לחוש את המסלול ולקבל הרגשה של ריצה חופשית עם הצורך לשמור על המפרקים, להגן על העצמות ולמנוע פציעות, בצורה של נעליים חכמות ומתקדמות. כיום ניתן למצוא חנויות רבות בהן ניתן למצוא נעלי ריצה בסגנון הזה.

נעליים ייחודיות אלו מאפשרות לרצים ליהנות מהיציבה הטבעית שלהם, האלסטיות הטבעית של הרגל, והיכול שלנו להגיב בזמן אמת למסלול, וזאת על-ידי צמצום האלמנטים שמטשטשים יכולות אלו. נעלי הריצה המסורתיות מגביהות את העקב לשינוי מנח כף-הרגל, מדרסים מחומרים קשיחים לעמידות ובידוד, וסוגרות בקשיחות על הרגל, מה שמונע ממנה את יכולת התנועה החופשית והטבעית שלה. נעליים לריצה מינימליסטית מעוצבות בצורה שמאפשרת לכם ליהנות מכל היכולות הטבעיות של הרגל שלכם, תוך שמירה על בריאות הרגל, ועל בידוד מסוים מהקרקע, בכדי למנוע פציעות בכף רגל ממפגש העור החשוף עם המסלול.

 

לא ניתן להגיב למאמר זה.