- פורטל דיאטה | תזונה נכונה | כושר גופני והרזיה - http://www.diet.co.il -

מה לאכול וממה להימנע בזמן ההריון

Posted By nir.yaron@a.co.il On 9 ביוני 2013 @ 11:25 In אוכל בריא,היריון, לידה, הנקה,כללי,תזונה נכונה | Comments Disabled

תזונה חשובה מאד לבריאות התקינה של בני האדם, ועל אחת כמה וכמה לאשה בזמן הריון, הן לה והן לעוברה. כשהתזונה נכונה, האם והעובר מקבלים את הערכים החשובים להתפתחות העובר ושומרים על האם בריאה וחזקה. על הדרך, העלייה במשקל אינה כה דרסטית. מה לאכול, ובעיקר מה לא לאכול בזמן ההריון [1]

שומרים על הבטן

תזונה שאינה מספקת או אינה איכותית עלולה לפגוע בהתפתחות העובר. תזונה בהריון הנחשבת נכונה היא תזונה שתסייע להתפתחות הרקמות, האיברים והמערכות בגופו של העובר בצורה תקינה. על אף המיתוס כי מהיום הראשון של ההריון צריך לאכול "עבור שניים", אין הדבר מדויק. בשליש הראשון של ההריון התינוק נמצא בשלבי התפתחות אולם אינו גדל בצורה משמעותית. לכן, אין כל הצדקה לגידול בצריכת המזון. בשליש האחרון מומלץ להרבות באכילת חלבונים. תוספת משקל הנחשבת לנורמטיבית היא כקילוגרם אחד בכל חודש בשליש הראשון והשני, ושני קילוגרם בחודש בשליש האחרון. 

עשי ואל תעשי בהריון

במהלך ההריון מומלץ להימנע מדיאטות לצורך הרזייה. כמו כן יש לאכול בכל פעם שעולה הצורך בכך. כדאי להתחיל את יומכן עם אכילת מעט אגוזים. כמו כן מומלץ להרבות באכילת קטניות, דגנים מלאים, פירות עתירי מים כמו אבטיח, ושומן טוב כגון אבוקדו. רצוי להימנע מריבוי של מאכלים המספקים קלוריות ריקות, כמו ופלים ועוגיות, שאין בהן ערך תזונתי ממשי ולמעט השמנה מיותרת הן אינן תורמות דבר.

הימנעו משתיית אלכוהול והרבו בשתיית מים. למעשה, הרגילו את עצמכן לשתות כוס מים כל שעה. הימנעו משתיית קפה ומשקאות המכילים קפאין. תזונת הריון נכונה היא לאכול ארוחות קטנות ורבות לאורך כל היום. בדרך זו גם הבחילה תקטן, הצרבת תתמתן וגם לא תחושו רעב עז שיגרום לכן להתנפל על המקרר. הרבו באכילת פירות וירקות, טריים, מבושלים, מאודים או אפויים. השתדלו להקפיד על אכילת ירקות כתומים, צהובים, אדומים וירוקים.

הימנעו מאכילת ביצים לא מבושלות או מאכלים שיש בהם ביצים לא מבושלות. כמו כן הימנעו מאכילת דגים נאים או כל מוצר אחר שלא בושל.

מיתוס אכילת כבד: ההמלצה לאכול כבד כי "יש בו הרבה ברזל" הינה מיתוס שיש לנפצו. למעשה, רצוי להימנע מאכילת כבדים בעת ההריון מאחר ויש בו ריכוז גבוה של מרכיבים העלולים לגרום לרעלת הריון.

מה עוד אוכלים בהריון

חשוב לזכור כי הריון הוא תחילתם של חיים חדשים , משמחים ומספקים. חשוב גם להמשיך ולהתנהל כרגיל עם החיים החדשים הצומחים בבטנכן ולהמשיך בשגרת חיים שאינה סובבת כל היום סביב חוקי התזונה והכללים. יחד עם זאת, מזון בריא מעולם לא הזיק לאף אחת.

הקפידו על אכילת מוצרים עשירים בסידן כיוון שהעובר המתפתח "גונב" מכן את הסידן החשוב. אכלו סרדינים, מוצרי חלב, שקדים ופירות יבשים העשירים בסידן. השתדלו להימנע מצריכת שמון מן החי. החליפו אותו בשומן צמחי, כמו שמן זית. השתדלו לאכול כמות מתונה של פרי הדר מאחר והוא יכול לגרום לצרבות לכם ותחושת חומציות אצל העובר.

תזונה בהריון מזכירה תזונה בחיי היום יום: בריאה, מאוזנת ועשירה בערכים חשובים. בהריון חשוב להימנע ממספר מאכלים העלולים לגרום נזק חלילה לעובר או לפגוע בהתפתחות שלו.


Article printed from פורטל דיאטה | תזונה נכונה | כושר גופני והרזיה: http://www.diet.co.il

URL to article: http://www.diet.co.il/general/13172-%d7%9e%d7%94-%d7%9c%d7%90%d7%9b%d7%95%d7%9c-%d7%95%d7%9e%d7%9e%d7%94-%d7%9c%d7%94%d7%99%d7%9e%d7%a0%d7%a2-%d7%91%d7%96%d7%9e%d7%9f-%d7%94%d7%94%d7%a8%d7%99%d7%95%d7%9f

URLs in this post:

[1] Image: http://www.diet.co.il/wp-content/uploads/ID-10089064.jpg

כל הזכויות שמורות ל © 2009 Diet.co.il.