תזונה בריאה ללא גלוטן

קטגוריה ראשית > תזונה נכונה > אבות המזון, ירקות ופירות > קונים בריא > אוכל בריא > כללי > מאמרים נבחרים

מאת : שרון

האם ניתן לחיות חיים מלאים, בריאים ומאושרים ללא גלוטן? מסתבר שכן ואולי אף עדיף ככה. חולי הצליאק, אשר רגישים לחלבון הגלוטן יעידו כי ניתן בקלות לוותר מוצרי החיטה, שיבולת השועל, הכוסמת, השעורה והשיפון ועדיין להרכיב תפריט עשיר, מגוון וטעים. תזונה בריאה ללא גלוטן בהחלט אפשרית והתוצאות הבריאותיות אינן מאחרות לבוא, כמו גם טרנד המתכונים ללא גלוטן.

 

הטרנד של תזונה בריאה ללא גלוטן, כאמור לא התפתח יש מאין אלא עבר אבולוציה מאותם אנשים אשר זקוקים לו כדרך חיים לשם שמירה על בריאותם. אלה הם חולי הצליאק אשר רגישים לגלוטן ומפתחים תגובה חיסונית קשה כנגדו במעיים ולכן כאשר הם צורכים דגנים הם מגיבים לכך בשלשולים ובגזים קשים. עם השנים דיווחו חולי הצליאק אשר התמידו לצרוך מזונות ללא גלוטן על תחושות עילאיות של מצב רוח מרומם, בעיות עיכול שנפתרו, עירנות, אסרטיביות וכמובן – ירידה במשקל. מסתבר כי לאותה תזונה נטולת גלוטן יש השפעות מטיבות על בריאות האדם עקב אחת משתי הסיבות הבאות :

  • הגלוטן עצמו – למרות שרובינו איננו מוגדרים כחולי צליאק, עדיין ישנה רגישות כלשהי אליו באוכלוסיה בעוצמות נמוכות יותר. הרגישות עלולה להתבטא בנפיחות, גזים, קשיי עיכול ועצירות ככל שנמשיך לצרוך דגנים.
  • הדגנים – מוצרי מאפה שונים ולחמים גורמים לנו להשמנה, מציפים את גופינו ב- "קלוריות ריקות" ומעלות את תנגודת הגוף לאינסולין.

התנזרות מגלוטן בסופו של דבר גורמת לנו להרגיש יותר טוב ולהיות בריאים יותר. כיצד עושים זאת?

כאן מגיע הצורך שלכם להיות מודעים למוצרי המזון שאתם צורכים ולהיות בררניים יותר למה שנכנס לגופכם. תזונה ללא גלוטן כוללת את כל האלמנטים התזונתיים שאתם זקוקים להם אך פשוט אינה כוללת מאפי דגנים. היא תכלול מאפים על בסיס קמח תירס או סויה, שילובי ירקות ופירות, מוצרי בשר וסיבים תזונתיים. ישנם קורסים וסדנאות העוסקים בדרך הנכונה להתנזר מגלוטן ועדיין להכין מטעמים במטבח, בריאים ומזינים, קיימים אתרי מתכונים רבים שיספקו לכם אין ספור הוראות הכנה ומתכונים ללא גלוטן כדי להרכיב את התפריט היומי שלכם. אם עדיין אתם רוצים להיות בטוחים, מומלץ ביותר לצרוך תוסף תזונה על מנת להימנע מחסרים תזונתיים ומכאן הדרך לחיים טובים יותר פתוחה לפניכם. נסו ותיווכחו בעצמכם!

לא ניתן להגיב למאמר זה.