מתכון לזניה בשר דלת שומן

קונים בריא > אוכל בריא > קטגוריה ראשית > טיפים > טיפים אקראיים > כללי > מאמרים נבחרים > קטגוריה ראשית > מתכונים > מנות ראשונות ונשנושים > קטגוריה ראשית > מתכונים > מתכוני גולשים > קטגוריה ראשית > מתכונים > קטגוריה ראשית > מתכונים > פשטידות ומאפים > קטגוריה ראשית > תזונה נכונה

18.12.12

מרכיבים:

2 כפיות שמן זית

8 דפי לזניה גדולים

לרוטב הבשר-

בצל בינוני קצוץ דק

2 שיני שום כתושות

שליש כוס מים

500 גרם בשר בקר טחון רזה

קופסת שימורים של עגבניות מרוסקות

2 כפות רסק עגבניות

חצי כוס יין אדום יבש

כפית עלי אורגנו מיובשים

כפית סוכר

מלח ופלפל שחור לפי הטעם

לרוטב הגבינה-

2.5 כוסות חלב דל שומן

2.5 כפות קורנפלור

2 עלי דפנה

קורט אגוז מוסקט טחון

מלח פלפל לפי הטעם

100 גרם גבינת ריקוטה רזה

אופן הכנה:

  1. לרוטב הבשר: לשים את הבצל, שום ומים במחבת ולהביא לרתיחה על אש בינונית, מנמיכים את האש, מכסים ומבשלים כ-10 דקות, עד שהבצל נהיה רך. מוסיפים מעט מים אם צריך.
  2. מוסיפים בשר טחון ובעזרת כף עץ מפרידים את הבשר ומונעים היווצרות של גושים. על אש בינונית במשך 5 דקות או עד שהבשר שינה צבע.
  3. מוסיפים את העגבניות המרוסקות, רסק העגבניות, יין, אורגנו וסוכר. מתבלים בפלפל ומביאים לרתיחה על אש בינונית גבוהה, מנמיכים את האש, מכסים כמעט לחלוטין ומבשלים תוך בחישה מידי פעם, במשך 45 דקות או עד שהנוזל הופחת בשליש. טועמים ומתקנים תיבול במידת הצורך.
  4. לרוטב הגבינה: מערבבים חצי כוס חלב עם קורנפלור בסיר בינוני, עד שהתערובת חלקה. מוסיפים את החלב הנותר, עלי דפנה ואגוז מוסקט ומתבלים במלח ופלפל. מערבבים בכף עץ את הרוטב על אש בינונית.
  5. מנמיכים את האש ומבשלים תוך כדי ערבוב במשך 2 דקות. מסירים מהאש ומוסיפים גבינת ריקוטה. מוציאים את עלי הדפנה, מכסים את הרוטב ומניחים אותו בצד.
  6. בתבנית מניחים עלי לזניה ומעליהם שכבה של רוטב בשר ומעל שכבה של רוטב הגבינה ומכניסים לתנור ל-35 דקות על 180 מעלות. רצוי לבדוק את הלזניה מידי פעם לראות אם היא כבר מוכנה.

 

בתיאבון!

לא ניתן להגיב למאמר זה.