משאלות גוף – מדוע אין לך את הגוף שהיית רוצה לעצמך?

כללי > מאמרים נבחרים

יש לשאלה זו מספר תשובות. מעבר למשקל והתזונה שלנו, ישנם גורמים נוספים שמפריעים לנו להשיג את הגוף שאנחנו מייחלים לעצמנו וביניהם הרגלים רעים, אלרגיות ואפילו אנשים קרובים אליכם. יתרה מכך, זה יכול לקרות לכם גם אם אתם אנשים בעלי דיאטה בריאה, שלא מכניסים אפילו גרגיר של מזון מעובד הביתה ולא פספסתם אימון כבר ארבעה חודשים. ישנם מספר הסברים לשאלה- מדוע אתם לא מתקדמים כמו שאתם רוצים.

מערכת יחסים גרועה

מערכות יחסים שלא עושות לנו טוב יכולות לגרום ללחץ רב. לא מדובר אך ורק במערכות יחסים רומנטיות, אלא בכל סוג אפשרי של מערכת יחסים העולה על דעתכם: בוס עצבני, עמיתים לעבודה שגונבים לכם קרדיט, חברים, מכרים ואפילו הורים מציקים. מערכות יחסים שכאלה יכולות לגרום ללחץ ולכך שהגוף שלך יאגור שומן, במיוחד באזור הבטן. אולם, הפסקת מערכות יחסים גרועה לא תמיד מתאפשרת- אנחנו לא יכולים לנתק קשר עם ההורים, או להעזיב את הבוס והעמיתים לעבודה וגם לא תמיד אפשר להחליף מקומות עבודה. מה שחשוב הוא לנסות להימנע כמה שאפשר מאינטראקציה עם אנשים שגורמים לכם ללחץ ולהיות מאושרים ובריאים יותר.

רגישות למזון

גם אנשים שיש להם את תוכנית הדיאטה הטובה ביותר שמאזנת באופן מושלם את כל אבות המזון והם אוכלים את כל מה שהם אמורים לאכול, גם להם קשה להיפטר מחמשת הק"ג האחרונים של השומן. הסיבה לכך היא שיכולה להיות לכם אלרגיה למזון מבלי שידעתם על כך. אי-סבילות למזון יכול לגרום לדלקת בגוף, מדובר בדלקת ברמה מאד נמוכה, שמונעת ממערכות הגוף לפעול באופן תקין. ביצים, סויה, אגוזים, חיטה ומוצרים חלב הם מוצרי המזון העיקריים שגורמים לאי-סבילות למזון. אולם, אין זה אומר שאי-סבילות מתקיימת רק מחמשת המזונות הללו- אי-סבילות יכולה להתקיים גם ממאכלים כמו פטרוזיליה, חצילים ואפילו אננס. בנוסף לכך, עצם העובדה שאנחנו אוכלים הרבה ממזון מסוים, יכולה להביא לכך שהגוף יפתח אי-סבילות לאותו מזון. ניתן לבדוק רגישויות למזון באמצעות בדיקות דם, להימנע מאכילתם ולהתקדם הלאה בתוכנית האימונים.

זיהום

רעלים סביבתיים- זיהום אוויר, עשן סיגריות, קוסמטיקה, מילוי שיני מתכת, תרופות מרשם, וכספית בדגים- מאוחסנים בתאי השומן בגוף, ויש להם את הפוטנציאל לעשות שמות בגוף שלך. אולם, מאחר וגוף האדם הוא מכונה חכמה, המעדיפה הישרדות על-פני שרירי בטן, הגוף לא ישתמש בתאי השומן האלה לצריכת אנרגיה. כלומר, הם פשוט יישארו שם, אחרת הרעלים שנמצאים בתאי השומן הללו, יפגעו בבריאות שלנו. אז כיצד אפשר להיפטר מתאי שומן רעילים? צריך להוריד את רמת הרעלים בגוף וניתן לעשות זאת באמצעות סאונות, אמבט ניקוי רעלים לרגלים, טיפול קלאציה נגד הרעלת מתכות ועוד. מומלץ להיוועץ במומחה לפני כל סוג של פעולה בנושא זה, כדי לקבוע האם הצעד מתאים והאם צריך אותו בכלל.

אימוני כושר לא מספקים

להיות עקביים באימוני הכושר שלנו זה לא בהכרח יתרון וזה לא אומר שאנחנו מפיקים את המירב מהאימון. הסיבה לכך היא שלגוף האדם יש כוח סבל והוא מסתגל לשגרת האימונים עד שהיא הופכת ללא מועילה. כדי להפיק את המיטב ולהשיג תוצאות, יש לאתגר את הגוף ולהעלות את רמת הקושי של אימון כל פרק זמן מסוים (ניתן להתייעץ עם מאמן כושר על כך, כדי להימנע מפציעות מאמץ). במידה ואתם מעוניינים להשיג תוצאות עליכם להשקיע הרבה מאמץ ולמתוח את הגבולות של הגוף. במידה והתחלתם שגרת אימון של 6 ק"מ הליכה פעמיים בשבוע, תשימו לב לגוף שלכם וברגע שהליכה של 6 ק"מ כבר לא דורשת מאמץ כמו בשבועות הראשונים, הגבירו את הקצב או את המרחק.

לא ניתן להגיב למאמר זה.