- פורטל דיאטה | תזונה נכונה | כושר גופני והרזיה - http://www.diet.co.il -

כיצד להתמיד בדיאטה?

Posted By dana@diet On 13 בדצמבר 2012 @ 11:35 In טיפים אקראיים,כללי,מאמרים נבחרים,תזונה נכונה | Comments Disabled

 10.12.12

כושר גופני אינו הכושר היחיד שצריך לקחת בחשבון כאשר עושים דיאטה. ישנו כושר נוסף שנקרא כושר ההתמדה. רובינו מעוניינים להוריד ממשקלנו מסיבות בריאותיות או אסתטיות, אך לפעמים הפתרונות הקלים והמהירים להורדה במשקל, אינם נשמרים לטווח הארוך. כתוצאה מכך, עלינו להפנים שהדרך הטובה והיעילה ביותר להגיע למשקל הרצוי, היא בצורה המסורתית והבריאה ביותר- להשגיח על התזונה ולעשות כושר. הבעיה היא שמדובר בדיאטה שצריך לקבל כחלק מאורך החיים שלנו ולשם כך צריך לדעת להתמיד בה. ריכזנו לכם מספר טיפים שיסייעו לכם להתמיד בדיאטה.

  1. התחלה- לפני שאתם מאמצים דיאטה מסוימת, או שגרת בריאות, עליכם להתעמת עם המציאות של מצב מסוג זה, ולהיות מחויבים לחלוטין לאובדן המשקל. כלומר, עליכם להכין את עצמכם לתהליך של שנים או לסגנון חיים חדש, ללמוד כיצד להימנע מהסחות דעת ופיתויים וללמוד כיצד לפתח גישה חיובית לשינוי. גיבוש תוכנית דיאטה מקיפה ומציאותית, המתאימה לסגנון החיים שלכם ולתקציב שלכם, מהווה צעד מפתח התחלתי שיסייע להתמיד עם הדיאטה לטווח הארוך.  [1]
  2. התקדמות- כאשר אתם רואים סימני התקדמות, תחגגו. אל תירתעו מסימני התקדמות איטיים ובסופו של דבר תפסיקו את הדיאטה. במקרים רבים, ירידה איטית במשקל מועילה יותר מאשר ירידה מהירה. בנוסף לכך, קל יותר לשמר ירידה איטית במשקל לאורך זמן. אנשים המאבדים בין 1-2 ק"ג בשבוע, נוטים לשמור על המשקל לאורך זמן ארוך יותר מאנשים שרזו במהירות.
  3. מטרות- עליכם להגדיר לעצמכם מטרות ויעדים משמעותיים להשגה, אך יעדים אלה חייבים להיות מציאותיים ואפשריים למימוש. הציבו לעצמכם מספר רבדים של מטרות, כאשר אתם מתחילים מטווח קצר לטווח ארוך. למשל, מטרה אחת יכולה להיות לאכול פירות טריים לקינוח במהלך סוף השבוע, בעוד מטרה מורכבת יותר תהיה לרוץ חצי שעה ביום, חמישה ימים בשבוע. מטרה לטווח ארוך יכולה להיות לאבד 15 ק"ג בתוך 3 חודשים.
  4. תמיכה- לעשות דיאטה לבד זה לא תמיד קל, במיוחד כאשר שאר בני הבית אוכלים כרצונם ואנו נאלצים להכניס ממתקים הביתה, לילדים. במצב שכזה עליכם למצוא סביבה תומכת למצב שלכם, בין אם זה להצטרף לקבוצה שעוסקת בשמירה על המשקל, להיכנס לפורומים של דיאטות ולקבל מענה לשאלות או להיעזר ביועץ תזונה או דיאטנית.
  5. פעילויות- מצאו לכם מאכלים ופעילויות ספורט אהובות עליכם. כל תוכנית להורדה במשקל יכולה להפוך למייגעת ולהיתפס בעינינו כמטלה שאנו מעוניינים לדחות. לכן, עלינו להכניס לשגרה שכזו מאפיינים מהנים ולהתמקד בהם. יתרה מכך, ששילוב של חלקים מהנים בדיאטה עוזרים ליצור מוטיבציה להמשיך בה גם כאשר אנו מתמודדים עם חלקים פחות נעימים.
  6. תגמולים ו/או פרסים- אם וכאשר תתגמלו את עצמכם על כך שעשיתם עבודה טובה, תצליחו לבנות לעצמכם משמעת עצמית ולפתח כושר ההתמדה שלכם גם למשימות אחרות. בחרו פרסים שאינם קשורים לאוכל (עוגה הינה פרס יעיל במקרה שכזה). דוגמאות לפרסים: נעלי ריצה חדשות, דיסק מוסיקה חדש, בגד חדש וכדומה. שימו לב שהפרס הוא תלוי מטרה. מטרה שבועית שהוגשמה תזכה בפרס קטן, מטרה לטווח ארוך שהוגשמה תזכה בפרס גדול יותר.

התמידו בהצלחה!!


Article printed from פורטל דיאטה | תזונה נכונה | כושר גופני והרזיה: http://www.diet.co.il

URL to article: http://www.diet.co.il/general/12849-%d7%9b%d7%99%d7%a6%d7%93-%d7%9c%d7%94%d7%aa%d7%9e%d7%99%d7%93-%d7%91%d7%93%d7%99%d7%90%d7%98%d7%94

URLs in this post:

[1] Image: http://www.diet.co.il/wp-content/uploads/התמדה.jpg

כל הזכויות שמורות ל © 2009 Diet.co.il.