- פורטל דיאטה | תזונה נכונה | כושר גופני והרזיה - http://www.diet.co.il -

הזמנה לחתונה: טיפים בריאים לכלה לעתיד

Posted By rotem@a.co.il On 24 בספטמבר 2012 @ 9:58 In אוכל בריא,כללי,מאמרים נבחרים | Comments Disabled

21.9.12 דנה סמרה

בן הזוג הציע נישואין, ההתרגשות גדלה מרגע לרגע, כבר יש תאריך לחתונה וכל מה שנותר לעשות הוא להתרכז בהכנות. מדובר בתקופה עמוסה, לעיתים מלאה בלחץ והדבר הכי חשוב, לנו הכלות, זה כמה אפשר לרזות עד החתונה. ריכזנו כאן מספר טיפים בנושאי בריאות, טיפוח והורדה במשקל- שיהיה במזל טוב! [1]

 

1. פרופרציה- ראשית עליך לפתח ציפיות רציונליות מגופך. בדקי מהו משקלך הנוכחי והיעזרי בדיאטנית כדי למצוא תפריט תזונה מתאים, במסגרת הזמן עד החתונה. זכרי כי כל ירידה במשקל ראויה לשבח וכי כיום שמלות הכלה עוזרות לנו להסתיר ולחטב את מה שצריך.

 

2. גזרה נכונה- בחירת שמלת הכלה זו משימה לא פשוטה ולפעמים מצריכה אותך לבדוק מספר רב של מעצבים. ישנן אינספור וריאציות וגזרות של שמלות כלה ולכן מומלץ להתייעץ עם המעצבת באשר לגזרה המתאימה לך ביותר. למשל: נשים בעלות מבנה גוף אגסי (פלג גוף תחתון רחב יותר מאשר העליון), מומלץ שידגישו את המותן ויבחרו בשמלה שהחלק התחתון שלה מורכב מבד נשפך, עדין ונשי. בחירה בשמלת כלה בגזרת בת הים, עלולה להדגיש אגן רחב ולא להחמיא במיוחד.

3. ספורט- כן, כן. אי אפשר להתחמק מלעשות ספורט. תכנני את הזמן שלך, הכניסי ליומן שלך "פגישות" קבועות, בהן את עושה פעילות ספורטיבית שאת יכולה להנות ממנה. שימי לב שחשוב לשלב בין פעילות שבונה שריר ומחטבת את הגוף, לבין פעילות אירובית- כדי להשיג תוצאה טובה ומהירה יותר. למשל: זומבה כפעילות אירובית, או הליכה ופילאטיס, יוגה או עיצוב לחיטוב השריר. פעילות ספורטיבית הינה בעלת אפקט נפשי חיובי- ניתן להירגע מלחצי היומיום ואף להתמלא באנרגיה.

 

4. סוכר הוא אויב מספר אחת- השתדלי להימנע ממאכלים מתוקים, קינוחים, ממתקים ומזונות מעובדים שאין להם כל ערך תזונתי מזין. מזונות ומשקאות מסוכרים מסייעים להיווצרות השומן בגופך.

 

5. שתייה- לפני החתונה השתדלי לשתות אך ורק מים, להימנע ממשקאות דיאטטיים ו/או מיצים מתוקים אחרים. באשר לשתייה חמה- קפה ותה נוטים לצבוע את השיניים, מה שיכול להיות מאד לא אסתטי בתמונות החתונה. נסי להמעיט בקפה ותה (לא יותר מ-2 כוסות ביום) או כתחליף להם, שתי תה ירוק או מים חמים עם נענע.

 

6. הרגלי קנייה בסופר- כשאת מגיעה לסופר, עם או בלי בן זוגך, השתדלי לבוא עם רשימה ולהקפיד לקנות מוצרים בריאים, ירקות ופירות. כאשר אין בבית מזון משמין, אנו מפסיקים להתפתות ולצרוך ממנו. זאת ועוד, העדיפי גבינות רזות ונקניקים דלי-שומן, הימנעי מצריכת גבינה צהובה שמנה שמסייעת להצטברות צלוליטיס וחפשי תחליף בריא יותר לחטיפים- פריכיות אורז בטעמים, חטיפי אנרגיה ועוד.

 

7. סיגריות- מהפחתה בכמות הסיגריות תוכלי להרוויח מספר דברים: שיניים לבנות יותר, יותר כסף בארנק, בריאות וריח נעים יותר.

8. עור- הקפידי למרוח קרם פנים וקרם גוף מידי בוקר וערב, העור שלך יעריך את המאמץ ויהפוך רך ונקי יותר. בנוסף לכך, הקפידי להוריד את שאריות איפור מפנייך באמצעות מסיר איפור.

9. טיפול פנים- עד כחודש לפני החתונה, דאגי לבצע טיפול פנים פולשני ומפנק ככל הניתן (כזה, שהפנים יוצאות ממנו אדומות), כדי שבשבוע החתונה תוכלי לעשות טיפול פנים שרק ירענן את העור ולא תסתכני בכך שביום חתונתך פנייך יהיו אדומות ופצועות.

 

10. ציפורניים- תני לציפורניים שלך לנוח, הקפידי לא להשאיר עליהן לק מעל כ-3 שבועות (גורם להצהבת הציפורן), קצצי את כולן במידה והן נוטות להישבר ומרחי מידי יום מחזק ציפורניים. כך תוכלי לגדל ציפורניים ליום החתונה. בנוסף, דאגי לעשות פדיקור ומניקור, יום לפני החתונה כדי שהלק יתייבש כמו שצריך וירד עומס מיום החתונה.

 

11. פסיכולוגיה- כדי להתמקד בעובדה שאת רוצה להשיל ממשקלך, נסי לשים תמונה של דוגמנית "ויקטוריה-סיקרט" על המקרר. תמונה כזו תמיד יכולה לדכא פיתויים מתוקים ואולי תמצאי את עצמך מסתפקת במלפפון.

 

12. הרגלי צריכת מים- בדקי כמה כוסות מים את שותה ביום, רובנו לא שותות מספיק. שתי לפחות בקבוק שלם של ליטר וחצי מים ביום. שתיית מים משפרת את מראה עור פנים, מזינה את הגוף ומונעת התייבשות בקיץ.

13. גבות- התייעצי בקוסמטיקאית ובדקי האם יש לך זמן לגדל או לשקם את הגבות עד לחתונה. לאחר תקופה שלא נוגעים בגבות כלל ונותנים להן לגדול, ניתן ליצור צורה טבעית ויפה יותר.

 

14. שיזוף- רובנו מעוניינות להגיע לחתונה עם שמלה לבנה ושיזוף שהולם אותה, אך זכרי שהכל תלוי במינון. שיזוף מוגזם לא יוצא טוב בתמונות ולעיתים הופך את המראה למגוחך. בנוסף, שימי לב שאם יש לך שמלת כלה סטרפלס, פסי שיזוף של חזייה לא יחמיאו לשמלה. חשוב לציין כי העור שלנו זוכר את כל אשר אנחנו מעוללות לו ורצוי למרוח קרם הגנה בימי הקיץ החמים ולשמור על העור.

 

15. אל תוותרי על אף ארוחה- אכלי את כל אבות המזון מידי יום, אכלי ארוחת בוקר, צהריים וערב מזינות או שתאכלי כ-6 ארוחות קטנות ביום. אימוץ הרגלי אכילה בריאים והרגלת הגוף לאכול בשעות קבועות מסייע לחילוף החומרים ולשמירה על המשקל.

 

16. לחץ- רוב הכלות כל-כך עסוקות בריצות אחר ההכנות לחתונה ובלחץ שלפני, כך שממדידה למדידה הן רואות שעל המעצבת להדק את השמלה יותר ויותר.

17. אמרי לא לכסאח- דיאטות כסאח לפני חתונה עלולות לפגוע בבריאות שלך, במיוחד אם הן מונעות מהגוף שלך את כמות האוכל הרצויה לו. תזונה לקויה לפני החתונה עלולה להגביר עייפות, תחושת חולשה ולהשפיע על מראה עור הפנים. מכאן, שעדיף לך לאמץ אורח חיים בריא וכך בעצם יהיה לך קל יותר להתמיד בו.

18. סקס- קיום יחסי מין נחשב לפעילות אירובית ואף מקרב בין בני הזוג. אין סיבה שלא לאמץ את הטיפ הזה.

 

19. מוסיקה- הבית ריק? יש לך שעה פנויה? שימי את המוסיקה האהובה עלייך והתחילי לרקוד, נסי להמחיש את צלילי המוסיקה באמצעות תנועות גוף. ריקוד מהווה פעילות אירובית מהנה ומשחררת במיוחד.

20. מלח- השתדלי לא להמליח את האוכל שלך יותר מידי. צריכה מוגברת של מלח מסייעת להצטברות נוזלים בגוף וגורמת לתחושת "נפיחות".

21. הכי חשוב- אהבי את עצמך- התבונני בעצמך במראה, או שתשאלי את בעלך לעתיד מה הוא אוהב במראה החיצוני שלך. כשאנחנו אוהבות את עצמנו אנחנו נראות הכי טוב שאפשר ואת זה אף דיאטה לא יכולה לעשות. תהני מההכנות לחתונה ומכל הרגעים הקטנים שבדרך, זו חוויה נהדרת.


Article printed from פורטל דיאטה | תזונה נכונה | כושר גופני והרזיה: http://www.diet.co.il

URL to article: http://www.diet.co.il/general/12607-%d7%94%d7%96%d7%9e%d7%a0%d7%94-%d7%9c%d7%97%d7%aa%d7%95%d7%a0%d7%94-%d7%98%d7%99%d7%a4%d7%99%d7%9d-%d7%91%d7%a8%d7%99%d7%90%d7%99%d7%9d-%d7%9c%d7%9b%d7%9c%d7%94-%d7%9c%d7%a2%d7%aa%d7%99%d7%93

URLs in this post:

[1] Image: http://www.diet.co.il/wp-content/uploads/9.jpg

כל הזכויות שמורות ל © 2009 Diet.co.il.