רזים לחיים בריאים

קונים בריא > אוכל בריא > כללי > מאמרים נבחרים

הספר רזים לחיים בריאים והדיסקים להאזנה המתלווים לו נותנים נקודת השקפה טובה ומקיפה:

הנה חלקים נבחרים.

פרק ראשון:   בריאות חולי וריפוי

כשכתבתי את כותרת הספר ופיתחתי את השיטה רזים לחיים בריאים, נתתי את הדעת למושגים בריאות, חולי, ריפוי.

המושג "רוצה להיות בריא/ה" אינו כל כך ברור ולרוב בריאות מוסברת בשפתנו על ידי ההגדרה: בריא הוא מי שאינו חולה. ועוד מצאתי במספר מקורות "שלם, תקין, מוצק, חזק, יציב, שמן , בעל בשר, בשרני, שמנמן, כרסתני"

(מתוך info.babylon.com) האם בעל בשר, שמן, שמנמן הוא בריא?   לדעתי לא – זהו עוות של השפה.

כי אם שמנמן הוא בריא מדוע יש מחלות שנובעות משומן?

אם שמנמן הוא בריא אז מדוע רוב האוכלוסייה המערבית מעוניינת להפחית במשקל ולא להיות שמנמנים ולא כרסתנים אלא בריאים?

ישנם ספרים רבים שבאמת שופכים אור על מיני מזונות והצורה הטובה לצריכת מזון בריא, מהו הרכב נכון של ארוחות וזמני ארוחה, הספר מזכיר את נחיצותה של ההתעמלות והקשר של הספורט לחילוף חומרים תקין, אולם אין התייחסות לנושא המחשבה המנחה אותנו להצלחה.

ספר זה או אחר המזכיר את נוכחותן המטרידה של המחלות והסיבות להווצרותן הנעוצות בתזונה ובאורח החיים של האדם, מציע פתרונות תזונתיים על ידי סוגי אוכל, צמחי מרפא וכמוסות ייעודיות.

 רופא זה או אחר וכמוהו רבים וטובים מהרופאים, התזונאים ובעלי הנסיון, שהצליחו לרזות בעצמם על ידי תזונה נכונה ופעילות גופנית בלבד, לא נותנים את הדעת על נחיצותה של המחשבה המנחה להצלחה.

 המציאות מלמדת אותנו שלמרות שיש ספרים טובים ונכונים עם גישות מדעיות ובריאות, עדיין יש חוסר הצלחה לאורך זמן בשמירה על התוצאות.

 אז מה עושים ? איך הופכים להיות בריאים?

המשכתי לחפש אחר כתבים שיתנו לנו יותר מידע לגבי בריאות חולי ומחשבה, והגעתי אל מאמרו של פרופסור יעקב רז (מרצה לבודהיזם ותרבות יפן בחוג ללימודי מזרח אסיה באוניברסיטת תל אביב, יו"ר עמותת מארג המקיימת פרויקטים משותפים של ערבים ויהודים) "מורה הדרך לריפוי" כותב  פרופ' רז:

"עיקרה של התורה הבודהיסטית הוא הדרך לחיים בריאים, צלולים, תבוניים ומוסריים. התביעה הבודהיסטית מן המורה- הרופא היא לחיים של התבוננות, הקשבה, ספקנות, נדיבות אוהבת וצניעות לרופא יש חובה מוסרית לבריאות היחיד והקהילה- וההתבוננות היא לא רק בתסמין, אלא בכוליות האדם. כל חולה הוא המורה שלו."

הרגשתי שהפסקה הזו נכונה אך מבחינתי היא כרגע חזון אחרית הימים בארץ,  לשם כך אנחנו נאלץ להתוות את הדרך על ידי מה שפרופ' רז מציע "…עיקרה של התורה הבודהיסטית הוא הבריאות, כלומר הדרך לחיים בריאים, צלולים, תבוניים ומוסריים." לאט  לאט תוך הקמת מרכזי תמיכה ואימון לחיים בריאים.

תכנית "רזים לחיים בריאים" תומכת  באורח החיים הבריא  בדומה לגישה הבודהיסטית, המחלה אינה חייבת להיות מחלה עם מחולל חיצוני, אלא "בדרך מהאי-נחת אל השחרור". לכן גישתי להביא לשחרור האנשים מאי הנחת שלהם וליצור בריאות לא חייבת לשימוש ברופא ולכן אינה מחלה.

לסיכום: הבריאות והחולי זמינים לכל דורש, המטרה שלנו, בני האדם לכוון את החיים לכיוון שאותו אנו רוצים.

יש הרבה בעלי מקצוע שישמחו ללוות אתכם . רק קודמת לכך היא הבחירה שלכם.

אנחנו אף פעם לא לבד

שלכם, באהבה רבה, דפנה

דפנה לב 054-5468336 תזונת ספורט "עלי דפנה-שילוב מנצח של ספורט ותזונה"  מומחית בספורט ותזונה, הרצאות, סדנאות הרזיה ובריאות. רזים לחיים בריאים, ספורט ואורח חיים בריא. הפקת ימי בריאות, http://www.aley-daphna.co.il בלוג  http://razim4life.blogspot.com/>

לא ניתן להגיב למאמר זה.