- פורטל דיאטה | תזונה נכונה | כושר גופני והרזיה - http://www.diet.co.il -

השמש, ויטמין D וסרטן העור

Posted By rotem@a.co.il On 25 ביוני 2012 @ 8:47 In אוכל בריא,כללי,מאמרים נבחרים,קניה בריאה וחכמה עם מוצרי מדף בריאים,תוספי מזון וצמחי מרפא,תזונה נכונה | Comments Disabled

מקור המידע: ויטמין D קונסיל [1]

בעוד שחשוב להימנע מלשרוף את העור, חשוב גם לקבל חשיפה מסוימת לשמש כדי לקלוט ויטמין D וכדי לקבל דברים נוספים טובים שהשמש נותנת לנו!

להלן מספר טיפים בנוגע לחשיפה בריאה ובטוחה לשמש:

•       קבלו את הכמות המתאימה עבורכם. לכל אחד יש עור שונה.כולנו גרים במקומות שונים.  כולנו זקוקים לפרקי זמן חשיפה שונים. אנו ממליצים לכם לחשוף את עורכם למשך מחצית מהזמן הנדרש לו להווריד. באופן זה, לא תישרפו ותייצרו ויטמין D. פרק זמן זה יכול להשתנות מאדם לאדם.

•       ככל שתוכלו לחשוף שטח עור גדול יותר, כך תייצרו כמות גדולה יותר של ויטמין D.  אל תסתפקו בחשיפת רגליכם וזרועותיכם בלבד. הסירו את חולצתכם או לבשו בגד ים אם יש באפשרותכם לעשות זאת! בדרך זו, תוכלו לייצר כמות גדולה יותר של ויטמין D תוך פרק זמן קצר יותר. שוב, אל תישרפו! נהגו לפי העיקרון הראשון.

•       אל תשתמשו כל הזמן במסנן קרינה. מסנן קרינה אינו מאפשר לגופכם לייצר את כמות הוויטמין D שהוא מעוניין בה. כמו כן, לא הוכח שמסנני קרינה מונעים את כל סוגי סרטן העור.

•       התכסו. נחשפתם כבר מעט לשמש? כעת, הגנו על עצמכם בעזרת בגד או צלון. חשוב לא להישרף! אם אתם חייבים להשתמש במסנן קרינה לאחר חשיפה מועטה של העור, מומלץ שתשתמשו במסנן קרינה שחוסם הן קרני UVA  והן קרני UVB.

•       הסיבות לכך שאתם זקוקים לחשיפה לשמש. החשיפה לשמש מסייעת לכם לייצר ויטמין D. אנו איננו מקבלים אותה כמות ויטמין D כפי שקיבלו אבותינו הקדמונים. מחקרים מראים, שמאחר שאיננו מקבלים כמות מספקת של ויטמין D כפי זו שגופנו זקוק לה, אנו נתונים בסיכון גבוה יותר לסבול מסרטן, ממחלות לב, מדיכאון ומעוד תחלואים.

•       הסיבות לכך שתרצו להימנע מלהישרף בשמש. חשיפה מרובה מדי לשמש יכולה להעלות את הסיכון לסוגי סרטן עור מסוימים. מתינות היא המפתח בנושא זה.

כאשר עורכים מאזן של הסיכונים ושל התועלות של החשיפה לשמש, חשיפה לשמש מתונה אך תדירה עולה כאפשרות הטובה ביותר!

עד לפני כחמש שנים בלבד, מעט מאוד מעבדות בישראל היו מסוגלות לבדוק רמות של ויטמין D, ואז המטופלים ששלחתי לבדיקות, נדרשו לשלם עבור הבדיקה מכיסם הפרטי. כיום, קל יותר בהרבה לקבל בדיקה זו על חשבון הקופות, והמודעות בחשיבות הנושא עולה בקרב הציבור והרופאים.

למידע עדכוני על הבטיחות של נטילת תוספים של ויטמין D, אתם מוזמנים לקרוא מאמר בנושא באתר שלי:http://www.naturalmedicine.co.il/76201/d-toxicity [2]

דולב גילמור, תזונאי R.Nu, מטפל בתזונה, שיאצו ודמיון מודרך. טיפולים, הרצאות וסדנאות.

תזונה אורתומולקולרית, מחבר ספר, "רפואה כמוסה: הכוח האמיתי של ויטמין C"


Article printed from פורטל דיאטה | תזונה נכונה | כושר גופני והרזיה: http://www.diet.co.il

URL to article: http://www.diet.co.il/general/12536-%d7%94%d7%a9%d7%9e%d7%a9-%d7%95%d7%99%d7%98%d7%9e%d7%99%d7%9f-d-%d7%95%d7%a1%d7%a8%d7%98%d7%9f-%d7%94%d7%a2%d7%95%d7%a8

URLs in this post:

[1] Image: http://www.diet.co.il/wp-content/uploads/13.jpg

[2] http://www.naturalmedicine.co.il/76201/d-toxicity: http://www.naturalmedicine.co.il/76201/d-toxicity

כל הזכויות שמורות ל © 2009 Diet.co.il.