איך עושים דיאטה ללא מאמץ?

כללי > מאמרים נבחרים > קטגוריה ראשית > סוגי דיאטות

מי שקורא את הכותרת הזו ודאי חושב לעצמו שזה לא יכול להיות. אין דבר כזה דיאטה ללא מאמץ, הלוא דיאטה זה סבל נוראי, כי למשך כמה חודשים אסור לאכול כמעט כלום, וצריך לעשות כל הזמן ספורט ולשתות רק מים. ברור שזה לא קל. דיאטה נכונה וטובה שתביא לתוצאות הרצויות מצריכה השקעה, כוח רצון ומוטיבציה גבוהה, שכן ללא כל אלה, נתייאש ונישבר ממש בהתחלה. אך כל דיאטה יכולה להפוך לאפשרית וקלה יותר אם אנחנו מסגלים לעצמנו הלך מחשבתי נכון המסייע לנו לעמוד במשימה.

אז איך עושים את זה?

לשנות את דרך החשיבה זה צעד לא פחות מורכב מאשר לשנות את הרגלי האכילה. לכל אחד מאתנו ישנו דפוס מחשבתי והתנהגותי כלשהו שמכתיב את תפיסתו לגבי הגוף שלו, המשקל הרצוי וההסתכלות שלוו על הדיאטה ועל החיים בכלל. כיום ישנן השפעות סביבתיות רבות שמתערבות בתוך כל המורכבות הפנימית הזאת וגורמות לכל להיות אף קשה יותר. לדוגמה מודל היופי העכשווי המבוסס על רזון, גוון עור מאוד מסוים ועל שיבושים שנעשים בפוטושופ, גורמים לנו לרצות להגיע ליעדים שלא תמיד קיימים במציאות. לא תמיד פשוט להתעלם מכל זה ולראות את היעדים שלנו במנותק מכל מה שקורה סביבנו.

אחד השלבים החשובים בדרך אל הדיאטה המוצלחת הוא להבין את הרצונות שלנו ולשים את האצבע על מה מניע אותנו. מהי הסיבה האמתית שבגללה חשוב לנו לרזות? והתשובה לשאלה זו היא שונה אצל כל אחד מאתנו, מכיוון שיש לנו עבר שונה וחוויות שונות. למשל אצל אדם בגיל שלושים פלוס שמתקשה למצוא בת זוג, המניע יכול להיות הרצון להסתדר ולהגיע לקשר רציני. ברגע שמסתכלים על היעד האמתי ולא רק על משקל היעד שנמדד במספרים, קל יותר לנסח משפטי עידוד וארגומנטציה אישית שתגרום לנו להתחזק ולעמוד ביעדים שלנו במהלך הדיאטה.

לא תמיד פשוט להבין לבד בעצמנו את הסיבות האמתיות האלה. במקרים אחדים מדובר במשקעים מהעבר שלנו או תכונות שלנו שלא תמיד אנו מכירים בהן. פעמים רבות ליווי של בעל מקצוע יכול מאוד לסייע בשלב זה, שהוא כאמור קריטי להצלחת ההרזיה.

למי פונים?

לא חייבים לרוץ לפסיכולוג, אל דאגה. מה שאנו מחפשים זה מאמן לדיאטה או תזונאית אישית בעלת רקע באמון אישי. האימון האישי מביא שיטות שונות לשפר דפוסי התנהגות וחשיבה ע"י אימון של המוח. התהליך נעשה ע"י חזרה על סיטואציות ותרגול מעשי של התמודדות עם מצבים שונים. קל יותר לעשות דיאטה עם מאמן אישי צמוד, והליווי נשאר אתכם כל הדרך, עד שתגיעו למשקל היעד שלכם.

לרדת בקלות – לרדת במשקל זה קל!

לא ניתן להגיב למאמר זה.