מתכון חזה עוף מתובל עם אורז ובצל סגול:

הפתרון האולטימטיבי לשנות הרגלי תזונה!

כללי > מאמרים נבחרים

מאמר הקודם דיברנו על הסיבה למה רוב האנשים שמתחילים דיאטה אינם מצליחים להחזיק מעמד ובאיזשהו שלב נשברים, כל המשקל עולה בחזרה והכל חוזר להיות כפי שהיה. אמרנו שהסיבה לכך היא שכל דבר שאנחנו עושים בחיים עושים אותו בגלל שתי מניעים בסיסיים – למנוע כאב ולקבל עונג.

במאמר זה אני רוצה להתמקד בפיתרון.

ניקח שוב את הדוגמה של שוקולד. יכול להיות שבמודעות שלנו אנחנו יודעים ששוקולד מזיק עבורנו, אבל עדיין נושיט יד כל פעם שנרגיש צורך לאכול אותו. למה? חשוב להבין שמה שמניע אותנו בחיים זה לא מה שהשכל האינטלקטואלי שלנו יודע אלא מה שלמדנו במשך החיים שלנו לקשר אליו כאב או לעונג.

כלומר, זה לא השכל שמחליט בזמן הזה לאכול שוקולד או לא אלא הרגש.

כנ"ל גם בכל הנושא של דיאטה – במודעות שלנו אנחנו יודעים שעל מנת לרדת במשקל, אנחנו צריכים להפחית בשומנים, בסוכרים, במקומם לאכול אוכל בריא, מזין עם ערך תזונתי גבוה. אבל הרגשות של הנאה ועונג מהאכילה של אותם המאכלים המשמינים הם הרבה יותר חזקים מאשר מה שאנחנו יודעים בשכל.

 זו הסיבה שדיאטה מחזיקה מעמד זמן קצוב. על מנת לטפל באתגר זה, אנחנו צריכים לשנות את הגורם שלו, במילים אחרות, לשנות את מה שגורם לנו לאכול את אותם המאכלים המשמינים. זה אומר שכדי לעשות דיאטה או במילים אחרות, לשנות הרגלי תזונה לאורך זמן, אנחנו צריכים לקשר כאב להרגלי תזונה הקודמים שלנו ועונג רב להרגלים החדשים.

כלומר, אנחנו צריכים לקשר עונג רב והנאה למאכלים בריאים ובעלי ערך תזונתי רב וכאב חזק למאכלים משמינים שאותם אנחנו אוהבים לאכול, כאב חזק כל כך שאפילו לא נרצה לגעת בהם.

את בטח אומרת – זה לא פשוט , זה לא יעבוד. ואני מסכימה. זהו רק תנאי ראשון.

כדי שזה יעבוד, ישנו גם תנאי שני – אנחנו צריכים להתנות את המוח שלנו, את הגוף שלנו ואת הרגשות שלנולקשר כאב להרגלי תזונה הישנים לעומת לקשר עונג להרגלי תזונה החדשים. והדבר החשו ביותר – להתנות עד שזה הופך להיות יציב!!!

אם נלמד לקשר את העונג הרב לתוצאות שאנחנו רוצים לקבל – להיראות טוב, להגיע למשקל שאנחנו רוצים, ללבוש בגדים שפעם לבשנו ועוד, ובאותו זמן נלמד להתנות את המוח ואת הרגשות שלנו לקשר כאב למאכלים משמינים כל פעם שנרצה לאכול אותם, אז ההנאה והעונג שפעם קישרנו לאותם המאכלים המשמינים תהפוך לרגשות של כאב, דחייה, חוסר רצון לגעת בהם.

זהו תהליך שלא כל כך פשוט אבל בהחלט אפשרי. זהו דבר מוכח שאנחנו יכולים ללמוד להתנות את המוח, את הגוף ואת הרגשות שלנו כלפי כל דבר שנבחר. זהו תהליך שיכול לשנות את החיים באמת.

כי לא משנה כמה ננסה לעשות דיאטה ונסתמך על כוח הרצון שלנו, ישנם המון פיתוים שאי אפשר לעמוד מולם. הדבר הזה ניתן לשינוי כשאנחנו חושבים על הגורם – כאב מול הנאה. ניתן לשנות הרגלי תזונה אך ורק על ידי שינוי מערכת העצבים שלנו, רגשות שלנו שאנחנו מקשרים לאותם המאכלים האהובים על ידי התניית המוח, הגוף והרגשות. זהו הפיתרון האולטימטיבי לשנות הרגלי תזונה לאורך זמן.

דיאנה – כושר בכיף – לרקוד, לעשות כושר,לחטב ולשרוף בחוויה לטינית סוחפת ובשיא הכיף, עם הרבה אנרגיות ושמחת חיים. לקבלת הקורס "צעדים בסיסיים של כושר בכיף" – 10 שיעורים בוידאו לגמרי בחינם וישירות למייל כנסו לאתר ותרשמו שם ומייל וכבר למחרת תתחילו לקבל שיעורים, טיפים, וידאו טיפים ועוד

לא ניתן להגיב למאמר זה.