- פורטל דיאטה | תזונה נכונה | כושר גופני והרזיה - http://www.diet.co.il -

בשר מזיק לבריאות? קראו לפני שתחליטו.

Posted By admin On 23 באפריל 2012 @ 12:18 In אוכל בריא,כללי,מאמרים נבחרים | Comments Disabled

[1]

קודם כל, אנחנו חייבים להבין שבדרך זאת או אחרת גופנו זקוק לפרוטאינים, ברזל, סידן, אנזימים, ויטמין B2 וחומצות אמיניות – כולם על בסיס יומי. אומנם ישנם מזונות נוספים שבצרופם לכמויות עשויים לענות על חלקים מהרשימה שלמעלה. אלא מה, לבד מבשר אף אחד לא מכיל את כולם ובוודאי לא ברמה זמינה שקל לגוף לקלוט ולהטמיע. אמת, בגבינת קוטר' יש המון סידן אבל בהרכבו הוא אינו זמין לקליטה ע"י הגוף, כנ"ל גם לגבי חסה: המון ברזל אבל הגוף מתקשה "להפיק" את הברזל ממנה. מאידך, כל החומרים הנמצאים בבשר מותאמים בדיוק לקליטה ו"להרכבה" במקומות החסרים בגוף. כאשר אנו אוכלים בשר אנו מקבלים "חלקי חילוף" מקוריים לבניית הגוף. אין צורך לסנתז מחדש!! הזמינות של "חלקי  החילוף ועחעחיע" לבניה מאפשרת תחזוקה ותיקון מהיר של המערכות ומעניקה לנו אנרגיה כוח חיות יום יום !

אני בטוח ששמעתם על 'תחליפי בשר'. הבעיה היא לבנות דיאטה שתתאים לטעמכם, לסדר היום שלכם ועדיין תמלאו אתכם שובע ורוגע. אבל למה לכם? אתם לא שומעים את הטבע באבולוציה הארוכה שעברנו אומר לכם " הי מה אתם מסתבכים? הרי בראתי עבורכם את הבשר שמכיל הכול! הסתכלו סביב – כל העולם החי בנוי על שני יסודות : אלו שאוכלים עשב ולהם קיבות מיוחדות ומערכת עיכול מסובכת ואלו שאוכלים את אוכלי העשב, להם נתתי מערכת עיכול שונה לחלוטין, מה אתם מתאמצים להמציא את הגלגל? "

כן, אני שומע אתכם אומרים: זה לאו דווקא הבשר אלא השומן!  אז לידיעתכם, הגוף שלנו חייב שומן, אגב לא מעט. נכון שהגוף מסוגל לייצר בעצמו את רב השומנים. שומן למערכות התא, שומן לבנות מחזק את מערכת העצבים וכולסטרול לכל מיני תהליכים כימיים, עצם העובדה שהטבע עטף כל דבר בתא מזין בשמן מצביע על כך שטוב לאכול שומן! אלא מהי? שבריא לאכול שומנים טבעיים כגון : שמן זית, שומשום ושומן מן החי. ואם עוד לא השתכנעתם אכלו בשר רזה ( לא טעים במיוחד, אבל בריא!).

כמו כל דבר אחר בחיינו – הפרזה מביאה לנזקים. הבעיה היא שהתחליפים אותם מעודדים אותנו לצרוך( פחמימות שמקורם בדגנים, שורשים, פירות וירקות ) בתוספת שומני הטראנס המשמשים את התעשייה גורמים לנזקים הרבה יותר גדולים מהפרזה באכילת חלבונים ; צאו וראו מאז המלצות ה USFDA (ראשות המזון האמריקאית) לעבור לדיאטות מבוססות פחמימות, לא רק שמחלות הלב לא הודברו אלא, נוספה צרה צרורה אחרת, שבצרוף עם מחלות לב כרוניות היא קטלנית – סוכר. מעולם לא היה בעולם דור שמן וחולה סוכר במימדים של היום! מחלת הסוכר הופכת למחלה הכרונית הראשית בעולם.

תרבויות נידחות בעולם השלישי שהשמנת יתר וסוכר היו מבחינת לא יראה בגבולותינו ושממילא מערכות הבריאות שלהן לא מסוגלות להעניק טיפול רפואי למחלות כרוניות – קורסות בשל נסיקה בהשמנת יתר ומחלות סוכר. אותן חברות שניזונו מבשר דגים ועופות וצמחים אופייניים , עברו לצריכת פחמימות מהונדסות ( שומנים כביכול ) סוכרים, אורז, תפ"א וכו'.

חושבני שהבעיה האמיתית שלנו אינה צריכת בשר מוגזמת, הבעיה האמיתית שלנו הינה "מנוחה" מוגזמת, האבולוציה שלנו דורשת שנעבוד פיזית בכדי להשיג את האוכל שלנו, זה פשוט יותר מדי קל לבקש מאחמד 4 שיפודי כבש עם צ'יפס, זה קל מדי להיכנס למסעדה אחרי "יום מתיש" במשרד ולהאביס עצמנו. אנחנו (הגברים) היינו אמורים לרדוף אחרי הצייד שלנו ולא להרים טלפון ל"יוז'י [2]" שישלח לנו בשר, היינו אמורים לפצח את העצמות הכבדות בכדי לנסות ולדלות מהן את המח ( אגב רובו שומן ).

אתן, הנשים, ללקט אוכל אין משמעו להיכנס לסופר, להבעיר אש המשמעות אינה להדליק את הגז. כן, לקושש עצים, לשבור אותם לערום אותם בחבילה על הראש וללכת 3-4 ק"מ אחרי שכבר שאבתן מיים.עם פעילות גופנית מאוזנת הכול אמור להסתדר אצלנו : השומן, המשקל, הכולסטרול הרע, הסוכר וגם החשק ( תראו מה קורה במכוני הכושר והריקוד …).

רשימה זאת אינה נכתבת בכדי לתת ייעוץ תזונתי, מטרתה לאפשר לך לחשוב לבד ובהגיון : תזונה חייבת להיות מאוזנת : בשר, ירקות, פירות והרבה פעילות גופנית, כן, הצעה הגיונית ופרקטית.

וכמובן…אתם תחליטו אם תגיעו לרבנות…

יוז'י הינו עסק משפחתי, בעל ותק ומסורת עתירת שנים בתחום הבשר והקולינריה. חנויות המזון והשירות הביתי של יוז'י הינם פרי אהבה והבנה עמוקה בתחום, אשר משבח עד היום את נאמנותם של הלקוחות הרבים המלווים את יוז'י מזה שנים רבות.השירות האישי ואיכות המוצר שתמצאו במעדניות יוז'י הינו פרי תפיסת שירות איכותי וייחודי עם פתרונות האירוח המוצעים בהתאמה לכל לקוח. הזמינות והנגישות בחנויות עצמן ומחוץ להן מאפשר חוויה קולינרית בעלת טיב מוצר ושירות ללא פשרות ולתוצאה של 100% הצלחה במטבח ובאירוח. [3]המקצועיות וההכשרה של צוות מעדניות יוז'י הן חלק בלתי נפרד מרמת השירות תוך מתן עצות  והכוונה במוצרי הבשר, בישולו ובמוצרים המיוחדים הנוספים על מדפי החנויות.


Article printed from פורטל דיאטה | תזונה נכונה | כושר גופני והרזיה: http://www.diet.co.il

URL to article: http://www.diet.co.il/general/12277-%d7%91%d7%a9%d7%a8-%d7%9e%d7%96%d7%99%d7%a7-%d7%9c%d7%91%d7%a8%d7%99%d7%90%d7%95%d7%aa-%d7%a7%d7%a8%d7%90%d7%95-%d7%9c%d7%a4%d7%a0%d7%99-%d7%a9%d7%aa%d7%97%d7%9c%d7%99%d7%98%d7%95

URLs in this post:

[1] Image: http://www.diet.co.il/wp-content/uploads/images-33.jpg

[2] יוז'י: http://www.marcom4u.com/minisite/yoji

[3] במטבח ובאירוח.: http://www.articles.co.il/article/73328/minisite/yoji/entertainment-yoji

כל הזכויות שמורות ל © 2009 Diet.co.il.