- פורטל דיאטה | תזונה נכונה | כושר גופני והרזיה - http://www.diet.co.il -

עצות שימושיות להצלחת דיאטה

Posted By admin On 15 באפריל 2012 @ 12:31 In אוכל בריא,טיפים,כללי,מאמרים נבחרים,תזונה קלינית | Comments Disabled

מאת: ד"ר רון בריאות כללית [1]

1. הגדילו את כמות הרכיבים דלי הקלוריות

כשאתם מכינים מאכלים שונים תמיד חישבו כיצד אפשר לשנותם כך שיהיו דלי קלוריות. למשל, אפשר להוסיף לסלט פירות מעניינים (כמו רימונים, תפוזים) ועשבי תיבול במקום גבינות שמנות. כך אתם מגדילים את המנה ומשבחים אותה – בלי כמעט להגדיל את הכמות הקלורית שלה.

2. אל תגיעו רעבים לארוחה

כדי להצליח בדיאטה השתדלו לאכול ארוחה קטנה כל שלוש עד ארבע שעות. לא מומלץ שתפתחו פער גדול בין הארוחות ותגיעו מורעבים לארוחה, מה שיגרום לכם לצרוך יותר קלוריות. כמו כן, זכרו – עקב הרעב הגוף אוגר קלוריות במאגרי השומן ומאט את קצב חילוף החומרים.

3. הקפידו על לוחות זמנים

הקשיבו ל"שעון" של הגוף. הקשיבו לתחושות הרעב של הגוף לאורך היממה. כתבו לעצמכם את השעות בהן גופכם זקוק לאנרגיה (למשל: 8.00, 11.00, 14.00, 20.00). מענה מסודר לצורכי הרעב, שראשיתו בארוחת בוקר שתספק את האנרגיה הדרושה לפעילות היומיום, יסייע לריכוז ולתפקוד אופטימאליים ויעזור להצלחה בדיאטה.

4. השתמשו בכלים קטנים יותר

מחקרים כבר הוכיחו שאם מגישים את האוכל בצלחת קטנה – אנשים אוכלים פחות. נסו להגיש וגם לאכול מנות קטנות יותר. תתפלאו לראות שפעמים רבות הן ישביעו אתכם, וכלל לא תזדקקו לתוספת.

5. פעילות גופנית

התחברו לפעילות גופנית, התנסו בסוגים שונים של פעילות גופנית ובחרו לפחות סוג אחד שאתם נהנים ממנו במיוחד. פעילות גופנית חיונית להצלחת דיאטה, לחיזוק השרירים ולחיטוב הגוף. כמו כן, השתדלו לזוז במהלך היום כמה שיותר: "אספו" צעדים במשך היום, בדרך לעבודה ובעבודה – תיגשו לעמיתים לעבודה במקום לשלוח להם אי-מייל על כל נושא פעוט, בחרו במדרגות במקום במעלית, זכרו: כל צעד נחשב. מעבר לתרומת הפעילות הגופנית להצלחת דיאטה, היא משפרת את מצב הרוח ושומרת על הבריאות.

6. הרבו בשתיית מים

תחושת צמא יכולה להתחלף בתחושת רעב ולכן לעיתים קרובות אנשים אוכלים במקום לשתות. אם תקפידו לשתות שמונה עד 15 כוסות שתייה ביום, תוכלו להקטין משמעותית את צריכת האוכל ולהצליח בדיאטה. בעבודה, חשוב שהמים יהיו על השולחן כדי שלא תצטרכו לקום ולשתות – כאשר אנשים לחוצים בזמן המים הם הראשונים להישכח. כמו כן, מומלץ להימנע ממשקאות משתנים כמו קפה, תה וקולה הגורמים לגוף לאבד נוזלים. הדבר יגרום לאכילת יתר כתוצאה מתחושת צמא.

7. בלי דיאטות כאסח

מאוד לא מומלץ לפצוח ב"דיאטת כאסח", משום שבדיאטות עם מעט קלוריות נשברים בקלות ואחר כך אוכלים הרבה. חשוב שהתוכנית הדיאטה שלכם תהיה מאוזנת ותאפשר התמדה בה.

8. הימנעו מאכילה רגשית

אנשים רבים לעיתים משתמשים באוכל כדרך להתמודד עם מצבים רגשיים, כגון: לחץ, חרדה, עצבנות ועוד. מצאו דרכים יעילות להתמודדות עם רגשותיכם, כגון: טיפול פסיכולוגי, מדיטציה, טיפולי רפואה משלימה ועוד, על מנת להימנע מתופעת האכילה הרגשית.

9. הישקלו פעם בשבוע

הקפידו על שקילה שבועית בבוקר לפני אכילה ושתייה. שקילה יומיומית אינה אמינה ועשויה לגרום לתסכול מאחר שלעתים לא ניתן הבדלים בין יום ליום. דרך נוספת לבחון את הצלחת הדיאטה באמצעות מדידת היקפי הבטן בגובה הטבור ובירך.

10. אכלו הרבה ירקות

ירקות זו הבחירה הטבעית והראשונה של כל מי שרוצה לבצע דיאטה או לשמור על הגזרה, שכן הירקות מכילים כמות גדולה של סיבים תזונתיים יחד עם ערכים קלוריים נמוכים, ויטמינים ומינרלים חיוניים. תכולת הסיבים הגבוהה בירקות הופכת את ערכם הקלורי של הירקות לנמוך. אכילת ירקות מסייעת לעיכול ועוזרת במניעת מחלות כגון: סרטן המעי הגס, סוכרת, עודף השומנים בדם ועוד. הירקות הינם מרכיב הכרחי בתפריט דיאטה ומומלץ גם לאכול סלט או ל"נשנש" ירקות בין הארוחות.

 

בריאות טובה, מידע רפואי, בחירת רופא טוב תמיד יהיו בראש סדר העדיפויות של כולנו. פורטל בריאות [2] רפואה ויופי BeOK עוסק בדיוק בנושאים אלה. בפורטל אלפי מאמרים, מאות פורומים רפואיים [3], מאות סרטוני וידאו מקוריים, פענוח בדיקות דם, שבועות הריון, מחשבוני בריאות, מידע רב על הריון, דיאטה [4], כושר ועוד. כנסו ותראו איך לשמור על נפש בריאה וגוף בריא


Article printed from פורטל דיאטה | תזונה נכונה | כושר גופני והרזיה: http://www.diet.co.il

URL to article: http://www.diet.co.il/general/12249-%d7%a2%d7%a6%d7%95%d7%aa-%d7%a9%d7%99%d7%9e%d7%95%d7%a9%d7%99%d7%95%d7%aa-%d7%9c%d7%94%d7%a6%d7%9c%d7%97%d7%aa-%d7%93%d7%99%d7%90%d7%98%d7%94

URLs in this post:

[1] Image: http://www.diet.co.il/wp-content/uploads/3.jpg

[2] בריאות: http://www.beok.co.il/

[3] פורומים רפואיים: http://www.beok.co.il/ForumsList.aspx

[4] דיאטה: http://www.beok.co.il/%D7%93%D7%99%D7%90%D7%98%D7%94_%D7%AA%D7%96%D7%95%D7%A0%D7%94

כל הזכויות שמורות ל © 2009 Diet.co.il.