להקשיב לצרכים של הגוף שלך ולאכול בהתאם

קטגוריה ראשית > תזונה נכונה > אבות המזון, ירקות ופירות > קונים בריא > אוכל בריא > כללי > מאמרים נבחרים > קטגוריה ראשית > תזונה נכונה

מאת:  אורנה צפריר – הרזיה דרך הראש

רוב תוכניות ההרזיה אומרות לך אילו מאכלים מותר לך לאכול ומהי הכמות המדויקת שמותר לך לאכול מהם. בדרך כלל המאכלים הללו נבחרים בגל היתרונות הקלוריים או התזונתיים שלהם. לדוגמא: מאכלי דלי קלוריות, דלי פחמימות, בעלי אינדקס גליקמי נמוך, דלי שומן וכדומה. בצד ההפוך של הספקטרום נמצאים המאכלים ה"אסורים": המאכלים שתוכנית הדיאטה הקפדנית לא מרשה לאכול מהם או שמאפשרת לאכול מהם מעט מאוד. לדוגמא: מאכלים עם הרבה סוכר כמו ממתקים, מאכלים הרבה שומן כמו חטיפים ומטוגנים, מאכלים מעובדים כמו ג'אנק פוד וכדומה.

חלקנו אוכלים לפי מערכת החוקים המסובכת ששולטת בכל ביס של אוכל שאנחנו שמים בפינו. חלקנו מרדנו נגד החוקים האלה ואנחנו אוכלים את מה שאנחנו רוצים שזה בדרך כלל כל המאכלים האסורים שאנחנו לא אמורים לאכול לפי "החוקים". אך האם חשבת עם מה הגוף שלך רוצה לאכול? רובינו עושים בחירות מזון לפי התודעה שלנו ולא לפי מה שהגוף שלנו רוצה לאכול. אנחנו אוכלים מאכלים שאנחנו חושבים שיהיו טובים לגוף שלנו, אנחנו אוכלים גם מאכלים שאנחנו מאמינים שהם לא טובים לגוף שלנו אבל אנחנו לא שואלים את הגוף שלנו מה הוא היה רוצה.

לגוף שלנו יש מערכת משוכללת של רעב ושובע שמאותתת לנו מתי ולאכול וכמה. הגוף שלך מתקשר איתך באופן קבוע והוא אומר לך כאשר את אוכלת מאכלים שלא מתאימים לו. הקשבה למסרים הללו, הקשבה לגוף שלך במקום לנסות לפי רעיון של מישהו אחר לגבי מה טוב לגוף שלך יכול מאוד לעזור לך להרגיש טוב פיסית ונפשית, לרדת במשקל ולהיות בריאה יותר באופן כללי.

החל מעכשיו, שימי לב לאיך הגוף שלך מרגיש אחרי שסיימת לאכול. שימי לב לסימפטומי העיכול של הגוף שלך, סימפטומים של שרירים, רמת אנרגיה, בהירות מחשבה ועוד. הקשיבי לגוף שלך ושאלי אותו "האם נהנית מהאוכל שהרגע האכלתי אותך בו?" הגוף שלך יגיד לך אם זו היתה בחירה נכונה או לא. לאפשר לגוף שלך להגיד את המילה האחרונה לגבי מה הוא רוצה לאכול לפי איך כל מאכל גורם לו להרגיש זוהי דרך נהדרת לאזן את הרגלי האכילה שלך. אם תקשיבי לגוף שלך ולצרכיו, את תמשכי באופן טבעי לעבר מאכלים מזינים, בריאים וטעימים שנותנים לגוף שלך ערכים תזונתיים, אנרגיה והרגשה טובה מאשר מאכלים הנותנים אך ורק קלוריות ריקות וחומרים מזיקים.

אורנה צפריר – הרזיה דרך הראש - הרזיה מבפנים החוצה ושחרור מאכילה רגשית לנשים, בתהליך מעצים ומשחרר, ללא סבל או מאבק.

לא ניתן להגיב למאמר זה.