ביצי הדגים משתלטות על ישראל

קונים בריא > אוכל בריא > קטגוריה ראשית > תזונה קלינית

טרנד קולינרי חדש מתחיל להשתלט על שולחנות האירוח בבתים פרטיים, באירועים ובמסעדות: ביצי דגים. בעוד בעבר נהוג היה לזהות את המאכל המסקרן הזה עם הקוויאר היקר בלבד, הרי שכיום ניתן ליהנות ממגוון רחב של ביצי דגים כשרים ובעיקר מהאיכות של ה"בוטרגה".

בניגוד לקוויאר העשוי מדגים אשר נפוצים בצפון אירופה, בוטרגה היא ביצת דג הנפוצה באגן הים התיכון. המקור הערבי של המאכל הוא בצפון אפריקה ולכן רבים מכירים את הבוטרגה בשמות מסורתיים כמו "אדם ח'ות", "באט-א-ריק", "בוטרגו" ועוד.

אילו ויטמינים חסרים לכם?

ביצי דגים מסוג בוטרגה מוכנים מביצים של דגים נפוצים כמו טונה או בורי ולכן מחירם זול והאטרקטיביות שלהם בקרב הקהל הרחב גדולה.

מדובר על מאכל בעל יתרונות תזונתיים ובריאותיים מובהקים, כגון ויטמינים וחלבונים. מחקרים מראים כי בתוך ביצי בוטרגה ישנה כמות גדולה מאוד של ויטמין A, ויטמין C, ויטמין 1B, ויטמין E, ויטמין 2E ואחוז החלבונים עומד
על 57% מהערך התזונתי הכללי. מי שאינו בקיא ברזי המטבח המודרני מתקשה להעריך נתונים מן הסוג הזה, אך תפריט מאוזן ובריא חייב לכלול כמות מסוימת של חלבונים וויטמינים לצורך פיתוח הגוף ולכן ביצי בוטרגה נחשבים פיתרון טעים ואידיאלי.

תוספת מושלמת לכל ארוחה

אז איך בעצם אוכלים את ביצי הבוטרגה וכיצד מגישים אותם? באופן כללי, ביצי הבוטרגה עוברים תהליך מקצועי של ייבוש, המלחה ולאחר מכן משיחה בשעווה. התוצאה היא שורה ארוכה של ביצי דגים המוצמדות יחד ונראות במידה מסוימת כמו נקניק. נהוג להגיש את הבוטרגה בתור פלטה ממנה טועמים חתיכות קטנות, בדרך כלל לצד משקה חריף כמו עראק, אוזו וסוגי אניס אחרים.

באירופה אוכלים את ביצי הדגים בתור תוספת ללחם או במסגרת מתכוני פסטה, בעוד שבמדינות ערב נוהגים לשמור על צורת ההגשה המקובלת. ההצלחה של הבוטרגה בישראל מעודדת שיתוף מאכלים המבוססים על חומר הגלם הזה ולכן ישנם לא מעט מתכונים מיוחדים המציעים בין היתר ממרח בוטרגה או חמאת בוטרגה.

בואו לטעום מעדן מן הטבע

הפתיחות הקולינארית של הישראלים באה לידי ביטוי גם במספר המקומות הגדול בהם ניתן לרכוש את ביצי הבוטרגה. מי שכבר אינו מוכן להתפשר על האיכות של ביצי הדגים שלו יכול למצוא את הבוטרגה במעדניות ובחנויות הדגים המובחרות.

עוד לא טעמתם? היכנסו אל אחד הבוטיקים, הצטיידו בחתיכת בוטרגה וגלו איך מרגיש מעדן המגיע ישירות מן הטבע.

לא ניתן להגיב למאמר זה.