דיאטה בחורף? נסו תזונה מבריאה

קטגוריה ראשית > סוגי דיאטות > דיאטה ללא דיאטה > קטגוריה ראשית > טיפים > קטגוריה ראשית > תזונה נכונה

מאת: מערכת דיאט

כמה פעמים התעוררתם ביום ראשון ויצאתם בהצהרה מלבבת: "מהיום, דיאטה!"?

ומה קרה אחר כך?

תה הוא אופציה נהדרת לחימום הגוף בחורף

תה הוא אופציה נהדרת לחימום הגוף בחורף

רובנו, בדרך כלל, מקדישים דקה של דומיה, כדי לכבד את ההחלטה המבורכת, ואז צצות השאלות הקשות כמו, האם זה יעבוד? כמה זמן הדיאטה תחזיק מעמד? וכד'.

המילה "דיאטה" מלווה בחששות רבים, על פי רוב. המעבר בין "הכל הולך", למשטר קפדני של אסור ומותר, עלול להוות איום לא קטן על אופן החיים היומיומי שלנו.

אז מה עושים?

ההודים מאמינים, שהאוכל שאנו אוכלים משפיע במידה רבה על מצב הרוח שלנו, על התפיסה ובהירות המחשבה. אוכל, הם אומרים, הוא בסיס טוב להכרה צלולה יותר בגוף מלא ויטליות.
התחושה אחרי פסטה ברוטב שמנת אינה זהה לתחושה אכילת סלט חי וטרי. איך מגיעים לתזונה מאוזנת, בה נאכל לאכול מהכל ועדיין להרגיש טוב עם עצמנו ועם המידה במכנסיים?
הנה כמה עקרונות חשובים:

תזונה לפי עונה:

עונות השנה מכתיבות במידה רבה את סוג המנה.

אוכל מבושל ו"כבד" מאפיין את העונה הקרה ולא בכדי. החורף מחייב אותנו לשמור על חום הגוף בתנאי טמפרטורה משתנים.

מה כדאי לאכול?

כדי לשמור על המשקל, לחמם את הגוף ולווסת את התיאבון כדאי לדבוק במרקים.
מרקים עשירים בקטניות כמו דוחן, עדשים, גריסי פנינה, חומוס גרגירים ואחרים יכולים לעזור לנו לשמור על שובע לארוך זמן, לשמור על רמת סוכר מאוזנת בזרם הדם ולמנוע מאיתנו לחפש אחרי חטיפים. מרק, בתוספת ירקות שונים כמו: בטטה, גזר, ברוקולי וירקות שורש, יספק לנו גם נוזלים חיוניים עם הרבה ויטמינים.
ירקות שורש, הגדלים באדמה, נחשבים כמסייעים לגוף לייצר חום ולשמור עליו. ירקות אלה הם: בצל, ארטישוק ירושלמי, לפת, סלרי, גזר וכן תבלינים כמו גי'נגי'ר.

לרשימת מתכונים של מרקים בראים וטעימים, לחצו כאן.

מה שותים?

תה חם עם מקלות קינמון, תה ג'ינגי'ר לימון ודבש, או צא'י הודי עם אגוז מוסקט, ציפורן וקינמון יכולים לחמם אותנו. אפשר לקחת את התה בתרמוס לעבודה, או לשתות בבית מול סרט טוב.

תזונה לשיפור מצב הרוח:

כולנו חווים ימים טובים יותר ופחות ונדרשים להתמודד עם משימות רבות אשר יוצרות אצלנו מתח ולעיתים אף כעס ועצבים, להגיע בזמן לעבודה, לאסוף את הילדים מביה"ס, לבשל, לנקות ומה לא.

סטרס הוא חלק מחיינו, ותזונה לא נכונה יכולה להוסיף לסטרס היומיומי. מזונות שמכילים חומרים משמרים, חומרי טעם וריח, מזון שומני או מטוגן, יכולים להגביר את המתח והחרדה. שימוש מוגזם בקפאין ובאלכוהול עלול לפגוע בכבד ובכליות ועישון סיגריות יכול לכלות ויטמינים חשובים, כמו ויטמין C.

מה כדאי לאכול?

כדאי להכניס לתפריט ירקות ירוקים- עליי בייבי ורוקט, תרד, חסה וכד'- אשר מקלים על פעילותו של הכבד. כדי לשמור על חום הגוף, כדאי להוציא את הירקות מהמקרר לפני הכנת הסלט ואפילו, להקפיץ אותם קצת בווק לפני הארוחה.
דייסות חמות של שיבולת שועל וכוסמת יכולות לעזור בהקלה על מתח היומיומי.
מה שותים?

חליטה של תה פסיפלורה יכולה להרגיע את מערכת העצבים, לרומם את מצב הרוח ולהשרות שינה טובה יותר אחרי יום עמוס.

קינוחים ומתוקים

אחרי הארוחה וגם במהלך היום, עולה הצורך ב"משהו מתוק".
מה מנשנשים? תבשיל של פירות חתוכים, כמו תפוחים ואגסים עם מעט סוכר, יכול לתת מענה הולם לצורך במתוק. אפשר גם להכין כדורים מתוקים במעבד מזון,  תערובת של תמרים חתוכים, קוקוס ואגוזים יעשו לנו מתוק בפה. אפשר ואף רצוי, לשלב כוסמת מונבטת, או שיבולת שועל, לתערובת.

למגוון מתכונים מתוקים וקינוחים, לחצו כאן

לסיכום: כדי לשמור על המשקל בחורף קר, לווסת את תחושה הרעב ולהרגיש טוב יותר, כדאי להכניס לתפריט היומיומי שינויים קטנים שיעשו לנו את החורף חם יותר ונעים יותר בגוף ובנשמה.

חורף נעים!

2 תגובות ל“דיאטה בחורף? נסו תזונה מבריאה”