כיצד ליטול ויטמינים ותוספי תזונה

קטגוריה ראשית > תוספי מזון וצמחי מרפא

באדיבות נטלי כהן יועצת טבע ברשת סופר-פארם

בשנים האחרונות עם העלייה במודעות לאורח חיים בריא ולתזונה נכונה מחד לצד עלייה בלחץ היומיומי וצריכה של מזון מעובד שלא בהכרח מספק מאידך, יותר ויותר אנשים מקפידים ליטול ויטמינים ותוספי תוזנה ולהשלים

לפני או אחרי האוכל? על נטילה נכונה של  ויטמינים ותוספי תזונה.

לפני או אחרי האוכל? על נטילה נכונה של ויטמינים ותוספי תזונה.

באמצעותם את החסרים הקיימים בגוף.

עם זאת, לא תמיד ישנה מודעות כיצד נכון ליטול אותם, באיזה אופן- האם בנוזל או בקפסולה? האם לפני, במהלך או אחרי ארוחה? האם לצד ויטמין נוסף כלשהו? נטלי כהן, יועצת טבע ברשת סופר-פארם, מסבירה כיצד נכון ליטול את הויטמינים ותוספי התזונה הפופולאריים ביותר:

1. ברזל- ספיגת הברזל בגוף נפגמת כאשר הברזל בא במגע עם סידן, לכן מומלץ שלא ליטול ברזל עם מזון עשיר בסידן דוגמת מוצרי חלב, ביצים, טחינה, קפה וכיו"ב. עם זאת מומלץ לשלב את הברזל עם מוצרים שעשירים בויטמין C, כמו פירות הדר וירקות.

2. B12- ויטמין שקצב ספיגתו מהקיבה איטי. לכן, מומלץ לקחת B12 בצורת כדור מציצה מתחת ללשון. פעולה זאת תגביר את רמת ספיגתו בדם.

3. אבץ – זהו ויטמין שמסייע בשפעול האנזימים בגוף ולוקח חלק פעיל כמעט בכל תהליך בגוף. הוא מסייע בשיפור פעילות מערכת העיכול, טוב לחיזוק השיער והציפורניים ועוד.

4. סידן – ניתן ליטול סידן עם כל סוג של מזון, אך יש לשלבו עם ויטמין נוסף – ויטמין D3, המסייע בספיגת הסידן במעי. על המדפים ישנן פורמולות סידן הכוללות כבר בתוכן ויטמין D3, אך אם לא צוין זאת ניתן לרכוש גם בנוסף.

5. אומגה 3- מסייע לטיפול בשומנים בדם, כולסטרול, זיכרון, ריכוז,וריפוי דלקות גופניות. כיוון שמדובר בתוסף שומני (מכיל חומצות שומן) יש ליטול אותו על בטן מלאה לאחר ארוחה, שכן השומן שבאוכל מסייע לספיגתו.

6. מגנזיום- מסייע בהרפיית השרירים. נשים בהריון הסובלות מכאבי שרירים נוהגות ליטול את הויטמין. ההמלצה היא ליטול כדור אחד של מגנזיום לפני השינה ובכך למנוע כאבי שרירים שנתפסים תוך כדי שינה.

7. מולטי ויטמין: נטילה יומיומית וקבועה של תכשיר מולטי ויטמין מספקת לגוף השלמה של מאזן הויטמינים והמינרלים השונים והמגוונים שאדם אינו מקבל מהמזון מתאפשרת בנטילה פשוטה של כמוסה אחת, מדי יום. מומלץ להכניס לשגרה וליטול לפני ארוחת הערב או לפני השינה.

8. פרוביוטיקה: החיידקים הטובים שמסייעים בשמירה על איזון מערכת העיכול והנרתיק ועשויים גם להשפיע על סימפטומים אלרגיים כמו אסתמה של העור. חשוב לקחת פרוביוטיקה בתקופה בה נוטלים אנטיביוטיקה שכן זו פוגעת גם בחיידקים הטובים אף להקפיד על הפרדה של שעתיים בין נטילת אנטיביוטיקה לפרוביוטיקה. בנוסף מומלץ לסובלים ממעי רגיז, שלשולים, חוסר ספיגת לקטוז, נשים הסובלות מפטריה בנרתיק יוכלו להשתמש בפתיליות ואגינליות או בכדור. לילדים מומלץ להשתמש באבקה ולהוסיפה למזון.

4 תגובות ל“כיצד ליטול ויטמינים ותוספי תזונה”

  1. מאת רבקה:

    מתי הכי טוב לקחת מגנזיום ? האם לפני ארוחת ערב? אחרי ארוחת ערב? על קיבה ריקה? והכי חשוב- מה עושים אם ארוחת הערב מכילה סידן? הם מונעים ספיגה אחד של השני לא?

  2. מאת ניסים:

    הרופא נתנה לי אנטיביוטיקה וגם חיידקים טובים
    השאלה שלי מה לקחת קודם ואם לפני הארוחה

  3. מאת admin:

    שלום ניסים,
    לוקחים קודם את האנטיביוטיקה ורק לאחר כשעתיים -שלוש לוקחים את הפרוביוטיקה.
    רפואה שלמה

  4. מאת עופר:

    לא ברור לי (וכנראה עוד לאלפים כמוני) מה השיטה המדויקת ללקיחת כדור או תוסף למציצה מתחת הלשון. כמה זמן נדרש? האם לבלוע רוק בזמן שהגלולה מונחת מתחת ללשון?מה ההכנה הנדרשת? מה עושים או לא עושים אחרי שהיא נמסה ?
    תודה