פעילות גופנית לאחר לידה – כל היתרונות

קטגוריה ראשית > היריון, לידה, דיאטה לילדים ולנוער > קטגוריה ראשית > היריון, לידה, דיאטה לילדים ולנוער > היריון, לידה, הנקה > קטגוריה ראשית > כושר ותנועה > כושר בבית > קטגוריה ראשית > כושר ותנועה > מאמרים נבחרים

לידה היא אחד הדברים הטבעיים ביותר לכל אישה, אבל אין להתעלם מן ההשלכות הגופניות והנפשיות המצטברות עקב תקופת ההריון הארוכה והלידה עצמה שנחשבת למאמץ פיזי ונפשי לא מבוטל.

אחת הדרכים "לחזור לעצמך" היא על ידי פעילות גופנית לאחר הלידה. על פעילות זו להיות מתונה, אך מתמשכת וסדירה. מעבר להשפעה הגופנית המועילה לגוף לאחר הלידה, יש לפעילות גופנית לאחר הלידה השפעה על הכל, ומחקרים רבים מצביעים כי פעילות גופנית לאחר הלידה משפיעה גם על הנפש ומונעת דיכאונות שלאחר לידה ותופעות דומות. וכמובן שעם הזמן פעילות גופנית כזו תחזיר לך את מימדי גופך שהשתנו במהלך ההריון ותוכלי להיראות שוב חטובה, מושכת ויפה.

ההשפעות המיידיות של פעילות גופנית לאחר הלידה

לפעילות גופנית אחר הלידה יש השפעות מיידיות ומבורכות. נשים רבות שהחלו בפעילות גופנית לאחר הלידה מעידות כי זו עזרה להן רבות בתחומים רבים כגון:

  • הפגת עייפות ומיתון תוקפנות, ורצון לחזור לשגרה במהירות
  • החזרת אנרגיות שנעלמו ומשאבים נפשיים שנסחטו מהאישה בזמן ההריון והלידה
  • "מילוי מצברים" שהתרוקנו בזמן ההריון והלידה
  • שמירה על יחסים תקינים עם הילדים והבעל, עם החברים והסביבה

תקופת ההתאוששות לאחר הלידה נאמדת בכ-6 שבועות אצל רוב הנשים, שבמהלך תקופה זו חוזרות אט אט לעצמן גם מבחינה פיזית וגם מבחינה נפשית ואנרגטית. כמובן שאין צורך להמתין את כל ששת השבועות ולכל אחת יש את הקצב האישי שלה.

בנוסף לכל אלה חשוב לזכו
ר כי הטיפול בתינוק שרק נולד תובע מן האשה רבות והעיסוק המתמיד ברך הנולד איננו נתון לבחירה – האינסטינקט האימהי מתפקד כאן בגדול, כך שבחירה בפעילות גופנית לאחר הלידה גורמת לאשה לחוש כי היא עושה לא רק את מה שהיא חייבת, אלא גם את מה שהיא רוצה בכל הנוגע לגופה. פעילות גופנית לאחר הלידה מעניקה לאם את התחושה שהיא לוקחת את עצמה בידיים ושהיא קובעת את סדר היום שלה ולא רק התינוק חסר הישע שזקוק לכל כך הרבה תשומת לב ואהבה.

וכמו כל פעילות גופנית אחרת ובזמנים אחרים, גם פעילות גופנית לאחר הלידה שומרת על בריאותך והיא חלק חשוב מאורח חיים בריא שיש לגבות אותו בתזונה נכונה והימנעות ממצבי לחץ מיותרים. עם הזמן גוף היולדת חוזר לצורתו ולגמישותו שלפני הלידה, והפעילות הגופנית מסייעת רבות להחזרת האיזון הנפשי כמו את זה הגופני שהופרעו בזמן ההריון והלידה.

סוגים של פעילות גופנית לאחר הלידה

המלצת הרופאים היא לא לחזור לפעילות גופנית סדירה ומלאה, אלא לאחר 4 או 6 שבועות מהלידה ו-8 שבועות למי שעברה ניתוח קיסרי. על הפעילות להתחיל בהדרגה ולעלות את קצב האימונים לאט לאט. פעילות אירובית מאד מומלצת לאחר הלידה ולמי שמניקה מומלץ להאכיל את התינוק לפני האימון ולא לאחריו ולהשתמש בחזיות תומכות חזה בזמן האימון.

לא ניתן להגיב למאמר זה.