טיפים לשמור על הגזרה כשנופשים בחו"ל:

פעילות גופנית בהריון

קטגוריה ראשית > היריון, לידה, דיאטה לילדים ולנוער > היריון, לידה, הנקה > קטגוריה ראשית > כושר ותנועה > כושר בבית > קטגוריה ראשית > כושר ותנועה > קטגוריה ראשית > כושר ותנועה > פעילות גופנית למניעת מחלות > קטגוריה ראשית > כושר ותנועה > פעילות גופנית מחוץ לבית
;

לשמור על הגוף גם בהריון

מאת צבי ערב

כבר בתחילת המאה הקודמת רופאים רבים שמו לב כי נשים שעובדות בעבודה פיזית יולדות בקלות רבה יותר מנשים העובדות בישיבה. גילוי זה הביא את הרופאים מאז ועד היום לעודד נשים בהריון לעסוק בפעילות גופנית בזמן ההריון.

פעילות גופנית בהריון מומלצת מהחודש הרביעי של ההריון ומומלץ להמשיך בכך גם לאחר הלידה מכיוון שהדבר מסייע לשקם את הגוף ולהחזיר אותו לפעילות סדירה במהרה.

במה עוזרת פעילות גופנית בהריון?

פעילות גופנית בהריון מסייעת לשפר את טונוס השרירים לקראת הלידה ומכין את גוף האישה לקראת ההחלמה שנדרשת לאחר מכן. גם תחושת הנוחות בזמן ההריון גדלה בעקבות פעילות גופנית בהריון. הפעילות הגופנית דוחה את תחושת הכבדות והמסורבלות שחוות לא מעט נשים בזמן ההריון.

בנוסף, משפרת פעילות גופנית בהריון את התיאבון ואת יכולת ספיגת החומרים המזינים בצורה יעילה וטובה. הדבר מסייע לשמור על משקל נכון בזמן ההריון, על זרימת הדם ועל פעילות מערכת העיכול הסדירה. נשים שמתעמלות במהלך ההריון חוזרות למשקלן ולגזרתן מהר יותר מנשים שלא.

מהן הפעילויות המומלצות בהריון?

יש פעילויות שפחות מומלצות, כמו ריצה, ולכן מומלץ ללכת הרבה. הליכה מחזקת את פעילות הנשימה, את הסיבולת לב – ריאה ואת היכולת הגופנית המסייעת להרגשה טובה באופן כללי. שחייה מומלצת עד לשליש האחרון של ההריון ולא מעבר לכך, שכן היא עלולה לשבש את זרימת הדם לעובר. לא מומלץ לשחות שחיית חזה, אלא בסגנונות שונים כמו גב או חתירה.

בכל מקרה, לא מומלץ להעמיס על הלב יתר על המידה מכיוון שבזמן ההריון כמות הדם העוברת בלב גדלה משמעותית. לכן, יש להתעמל על פי היכולת ולא להתאמץ באופן מוגבר ולהגיע לעייפות. על הפעילות להיטיב עם האשה ולא להחמיר את ההרגשה.

לא ניתן להגיב למאמר זה.