אימון על מזרן יוגה – דגשים לאימון מוצלח

קטגוריה ראשית > כושר ותנועה > יוגה > קטגוריה ראשית > כושר ותנועה > כושר בבית > קטגוריה ראשית > כושר ותנועה > מאמרים נבחרים

במאבק על ליבם של אזרחי ישראל, מתגאים מכוני הכושר השונים במכשירים חדישים ומתקדמים, הנוגעים בכל סוגי האימון ובכל חלק של גופנו. אלא שבפועל, כל מה שצריך לאימון נפלא, מהנה ויעיל, הוא מזרן יוגה, מעט ידע והרבה רצון והשקעה.

בשורות הקרובות נסקור את כל מה שצריך לדעת לפני שמחליטים לערוך אימון על מזרן יוגה. אותו מזרן דק ומוכר, שניתן לקנות בסכום צנוע, שלא תופס מקום בחלל הבית שלכם, ושבאימון אחד יכול לשרוף עבורכם מאות קלוריות, ולחזק שרירים רבים בכל חלקי הגוף.

כל אימון על מזרן יוגה מורכב משישה עד שמונה תרגילים שונים, אשר מחלקים באופן שווה, פחות או יותר, את העומס על שרירי הגוף השונים. הנה כמה מתרגילי הליבה של אימון שכזה:

כפיפות בטן. השיטה היעילה ביותר מתקיימת כאשר המתאמן שוכב על גבו, רגליו כפופות, כפות רגליו מונחות על הקרקע, ידיו משולבות מאחורי עורפו, והוא עולה באיטיות ותוך כדי נשיפה  כ-20-30 ס"מ מעל פני הקרקע, תוך שימוש בשרירי הבטן.

שכיבות סמיכה. תרגיל נפוץ העובד על שרירי הידיים, הגב, הבטן, הרגליים ועוד. חשוב לשמור על גב ישר, קצב קבוע וירידת הגוף עד סמוך לרצפה. ניתן לעבוד על אזורים שונים באמצעות שינוי המרווח בין הידיים.

רגליים. שום אימון על מזרן יוגה לא יהיה מושלם ללא תרגיל רגליים אחד לפחות.  תרגיל רגליים פופולארי ויעיל הוא זה בו המתעמל שוכב על צידו כשרגליו ישרות, ומרים את רגלו (בכל סט רגל שונה) כלפי מעלה.

גב. שכבו על הבטן, שלבו ידיים מתחת לסנטר, הרימו את ראשכם ורגלכם לזמן רצוף. העלו בהדרגה את זמן המתיחה.

לא ניתן להגיב למאמר זה.