איך להלבין שיניים בצורה טבעית ?

קטגוריה ראשית > טיפים > מאמרים נבחרים

תרופות סבתא לבריאות הפה והשיניים

מאת : מערכת Diet

כולנו רוצים חיוך של מיליון דולר, ידוע כי אנשים בוחרים הרבה פעמים להסתיר את החיוך שלהם לא בגלל שהם לא שמחים או לא מאושרים, הרבה פעמים זה בגלל שהם מתביישים במראה השיניים שלהם.

הלבנת שיניים

הלבנת שיניים בצורה טבעית

שיניים מוכתמות או מצהיבות לאו דווקא מרמזת על הזנחה או אי טיפול, זה יכול להיות גנטי, בגלל עישון סיגריות, זיקנה, מסיבה זו הרבה אנשים בוחרים ללכת לטיפול הלבנת שיניים בלייזר או לרכוש מוצרים שנמצאים על המדף בפארמים השונים, המבטיחים הלבנת שיניים .

אני זוכרת את סבתא שלי בתור ילדה קטנה משפשפת את השיניים שלה בכל בוקר בפחם, המראה היה לא מובן, פחם הרי צובע את השיניים בשחור לא ? אז זהו שלא ! אחרי שהיא היתה שוטפת את הפה במים השיניים שלה היו צחורות כשלג, וכך היה עד שנפטרה מהעולם .

אז איך הסבתות שלנו טיפלו בשיניים מצהיבות ?

1 .תות שדה –  הפרי שבכל התרבויות העממיות מצאתי שמשתמשים בו לכל מיני טיפולי יופי, גם הלבנת שיניים, המומלץ הוא למעוך את התות שדה ולצחצח איתו את השיניים מה שמבטיח שיניים לבנות, ואכן כשבודקים את הפרי במעבדה מגלים כי תות שדה מכיל חומצה מלית בכמות גדולה שבכוחה להסיר כתמי קפה, קקאו, קולה או כתמי תה משיניים מצהיבות ולהלבין אותן.

2 . קליפת תפוז – החלק הפנימי הלבן בקליפת התפוז מכילה חומרים מלבינים טבעיים כמו : לימונן, ויטמין סי, סיבים תזונתיים וגלוקרט.

חשוב להשתמש בקליפת תפוז אורגני, שכן, הגידולים הרגילים מכילים חומרי הדברה שלא מומלצים, את הקליפה עם החלק הלבן יש לשטוף ולשפשף עם חלקה הלבן את השיניים במשך מס דקות, חשוב לדעת שאמצעי הלבנה זה יעיל בהסרת כתמים שטחיים מהשן .

3 . שמן זית – לצחצח את השיניים בבד לבן או צמר גפן טבול בשמן זית, אפשרי גם לגרגר שמן זית למי שיותר נוח לו .

4 . צמח אלוורה טריה – חותכים את הצמח עד אשר יוצא הג'ל הטבעי ואיתו מצחצחים את השיניים .

5 . סודה לשתיה – לצחצח את השיניים עם מברשת שיניים וסודה לשתיה, מומלץ רק בין פעם לפעמיים בשבוע, מכיוון שהחומר הפעיל בסודה לשתיה יכול לשחוק את השיניים ולפגוע בהם .

6 . כדאי לאכול מזונות עתירים בסיבים תזונתיים, מזונות אלו כמו : תפוחים, סלרי, גזר, תרד, ברוקולי, וחסה, עצם לעיסתם משמשים כפילינג לשיניים, בכלל מומלץ למי שנמצא בסיטואציה שלא ניתן לצחצח שיניים לאכול תפוח המסייע בניקוי השיניים .

7 . בננה – קליפת הבננה בדיוק כמו קליפת התפוז מסייעת בהלבנת שיניים, מחקרים מצאו כי המינרלים שבתוך הקליפה, כמו : ברום ואשלגן מסייעים בהלבנת השיניים מבלי להותיר נזקים.

8 . חומץ תפוחים – יש לצחצח את השיניים בחומץ תפוחים ולאחר מכן צחצוח נוסף במשחת שיניים ללא פלואוריד, התוצאה אומנם תראה לאחר זמן מה, אך חומץ תפוחים יכול להסיר כתמים עקשניים במיוחד של קפה וניקוטין.

המנעו ממזונות משחירי שיניים כמו : יין אדום, קפה, סיגריות, תה, משקאות קלים, אם צרכתם ממזונות אלו, מהרו לצחצח שיניים מיד בכדי למנוע את ספיגת הכתמים בצינוריות ציפוי השן.

כשם שיש מזונות שפוגעים בצבע השיניים, יש מזונות מלביני שיניים כמו : ירקות קשים, תפוחים, גזר, קליפת בננה, תות שדה וקליפת תפוז .

שיהיה לכם יום של חיוך צחור

לא ניתן להגיב למאמר זה.