לגוף ולנפש: 8 מאכלים שיגרמו לך להרגיש ולהיראות טוב

קטגוריה ראשית > טיפים > קטגוריה ראשית > טיפים > טיפים אקראיים > מאמרים נבחרים > קטגוריה ראשית > תזונה לריפוי טבעי

אנחנו נוטים להתעסק הרבה עם המראה החיצוני שלנו, מחפשים אמצעים שיעזרו לנו להיראות ולהרגיש טוב יותר ואפילו מבזבזים על-כך כסף רב. אחד האמצעים שאנו נוטים להתעלם ממנו הוא מזון. במזון ישנם חומרים מזינים שגורמים לנו להיראות טוב יותר, יחד עם יתרונות בריאותיים שגורמים להרגשה פנימית טובה יותר.

בננה

יופי- עור רך: מעיכת בננה ועיסויה על הרגליים ובית השחי, בזמן המקלחת, או לפני הגילוח, מרככת את השיער ואת העור, ומונעת תחושת שריפה לאחר גילוח. הבננה מותירה את העור רך כמשי ואפילו מקלה במצבי גירוי או עקיצות יתושים.

גוף- פצצת אנרגיה: בננה עשירה בוויטמין B6, חומצה פולית ואשלגן המספקים אנרגיה וחמצן למוח. בננה מכילה בתוכה חומצה אשר מעורר את ייצורו של הסרוטונין ואף משפרת את מצב הרוח. החומצה הפולית בבננה, חיונית לחלוקת תאים בריאה המהווה מפתח למראה צעיר.

 

קינמון

יופי- שפתיים: ערבבו מעט קינמון עם טיפת דבש ועסו את השפתיים. תבלין הקינמון מקלף את העור המת מהשפתיים וממריץ את מחזור הדם. פעולה זו גורמת לצבע השפתיים להיראות מודגש יותר ולשפתיים עצמן להיראות מלאות יותר. הקפידו לשים וזלין לאחר פעולה זו (לא מומלץ לנסות על עור רגיש).

גוף- פעילות מעיים: קינמון מסייע במצבי סוכר נמוך בדם וכולסטרול ומסייע בירידה במשקל. הקינמון מייצר חום וכתוצאה מכך מסייע לגוף לשרוף את השומן- קינמון עוזר המון.

 

שמן קיק

יופי- הארכת ריסים: השתמשו בשמן קיק להורדת האיפור מידי ערב, אט-אט תשימו לב שהריסים נראים מלאים וארוכים יותר הודות לחומצות השומן הנמצאות בשמן.

גוף- פעילות מעיים: צריכת כפית שמן קיק אחת ביום מקלה על עצירות ומפעילה את המעיים ופעולה זו מסייעת לשמירה על גוף בריא על-ידי הוצאת פסולת מגופינו. במצב של עצירות, פסולת יכולה לנסות לצאת דרך העור, מה שיכול להוביל לפריחות. מכאן, שחשוב לדאוג לפעילות מעיים תקינה.

 

תותים

יופי- הלבנת שיניים: ניתן למעוך תות ולמרוח את עיסתו על גבי השיניים, כמה פעמים ביום. בתותים ישנה חומצה עדינה ויעילה בהקלת כתמים הנגרמים על-ידי מזון ומשקאות.

גוף- ויטמין סי: נשנוש תותים העשירים בוויטמין-סי ונוגדי חימצון מחזק את רירית הקיבה, מרגיע דלקות ומונע כיבים בקיבה. ממתק נהדר ובריא.

 

שמן פשתן

יופי- טיפוח שיער ועור: שמן פשתן עשיר בחומצות שומן חיוניות ובאומגה 3. עיסוי כמות קטנה של שמן לתוך קצוות השיער מונע קצוות מפוצלים, מחזק את השיער ומשפר את המראה היבש ונותן לשיער גמישות. ניתן גם להשתמש בשמן פשתן כדי לטפל בעור הפנים כמו קרם לחות (מתאים לעור יבש או בוגר). לאחר ניקוי הפנים ניתן לשים את השמן ישירות ולשפר את מראה הפנים.

גוף- הזנת העור: ניתן להוסיף מעט שמן פשתן לסלט או לשייק, הריכוז הגבוה של אומגה 3 מזין את העור מבפנים, מסייע בעצירת נשירת שיער ומשיב את לחות העור והשיער מבפנים.

 

מיץ לימון

יופי- ציפורניים: סחטו לימון לתוך קערה קטנה ודללו בכמות זהה של מים. טבלו את הציפורניים בתוך הנוזל (ניתן גם לספוג צמר גפן בנוזל ולצחצח את הציפורן). לאחר מכן עסו את הציפורניים בשמן זית כדי למנוע התייבשות. פעולה זו מסייעת בהבהרת צבע הציפורן וטיפול בפטריות וזיהומים.

גוף- ניקוי רעלים: שתו כוס מים עם מיץ מלימון אחד בכל יום. פעולה זו מסייעת לטיהור הדם, הסרת זיהומים ורענון הנשימה.

 

תה ירוק

יופי- הורדת נפיחות בעיניים: הכניסי שקיות תה למים חמים, הוציאי ואפשרי להן להתקרר. לאחר ששקיות התה מתקררות ניתן להשתמש בהן כרטיות לעיניים. יש להניח את שקיות התה על איזור העיניים במשך כ-10 דקות. בתה-ירוק ישנים נוגדי חימצון שמפחיתים נפיחות בעור והקפאין שבתה פועל להדק את העור באופן זמני.

גוף- מגן על הגוף: ישנם יתרונות רבים בשתייה של תה-ירוק, הוא מגן על גופינו מפני סימנים בלתי רצויים של הזדקנות, מסייע בירידה במשקל על-ידי זירוז חילוף החומרים וחמצון שומן ומסייע למנוע סרטן.

 

יוגורט רגיל

יופי- עור זוהר: יוגורט יכול לשמש כמסיכת יופי לפנים. יוגורט יווני סמיך נוח יותר לשימוש כי אינו נוזל בזמן מריחתו על העור. ניתן להישאר עם מסיכת היוגורט כ-10 דקות ואז לשטוף במים חמים. יוגורט מכיל חומצה לקטית אשר ממוססת תאי עור מתים, מחליקה את העור, מבהירה פיגמנטציה לאורך זמן, אנטי בקטריאלית ומסייעת בניקוי אקנה. לאחר המסיכה עורך ירגיש חלק ורענן.

גוף- חיזוק הגוף: יוגורט מכיל פרוביוטיקה (או: חיידקים טובים) וזהו בעצם המאפיין שמזכה את היוגורט בתהילתו הרבה. מאפיין זה מסייע לגוף לפרק מזון טוב יותר וכך הגוף בעצם מעכל ומסלק רעלים טוב יותר. בנוסף, היוגורט מסייע לגוף לספוג ויטמינים ומינרלים שמובילים לשיפור בריאותך. יוגורט עשיר בחלבון וסידן ולכן טוב לשיניים ולעצמות הגוף.

לא ניתן להגיב למאמר זה.