חיים ללא גלוטן ויורדים במשקל!

דיאטה ללא גלוטן > קטגוריה ראשית > סוגי דיאטות > דיאטות לפי סוגי מזונות > מאמרים נבחרים > קטגוריה ראשית > סוגי דיאטות

הטרנד בשנה האחרונה לרדת במשקל ע"י גמילה  מגלוטן הביאו לתוצאות טובות מאוד אצל מאות אנשים שניסו את הדיאטה הזו.

בעבר , מוצרים ללא גלוטן היו נחלת חולי הצליאק בלבד אשר סבלו מרגישות לגלוטן ולכן היו חייבים להימנע ממוצרים שמכילים אותו.

המאמר הנ"ל תורגם מאנגלית ע"י מערכת דיאט                                                                        

FreeDigitalPhotos.net

FreeDigitalPhotos.net


הטרנד האחרון הביא גם אנשים בריאים לחלוטין להאמין כי הגלוטן לא תורם ואפילו מזיק לגוף, כמו בכל דבר בחוק ההיצע , ברגע שמאות צרכנים החלו להימנע מאכילת גלוטן השוק התאים את עצמו , והיום אין רשת גדולה, מכולת קטנה בתי קפה ומסעדות שמכבדות את עצמם שלא מחזיקים מוצרים ללא גלוטן לאוכלוסייה החדשה שצורכת זאת.

אנחנו חיים בעולם של דיאטות אופנתיות … זה הפך להיות כמו באופנה – וזו אחת מהמגמות האחרונות – דיאטה "ללא גלוטן".

האמת , לפני שאנחנו תופסים צד ומכריזים על כל מיני דברים אם הם טובים או רעים , אנחנו חייבים לפחות לעשות ניסיון בלחנך את עצמנו קצת כשמדובר במשהו שקשור לבריאות שלנו .

גלוטן , במונחים פשוטים , הוא חלבון המתרחש באופן טבעי בכמה דגנים , בעיקר בחיטה ושעורה , בן היתר . כמובן זה גם אומר שהוא מצוי גם במזונות שלאו דווקא יש בהם חיטה או שעורה , הגלוטן נמצא גם במזון מעובד ובמזונות אחרים שמשתמשים בתעשייה.

הגלוטן אחראי על מתן גמישות ומרקם חלק לבצק – בעת לישת הבצק המרקם הגמיש נגרמת ע"י גלוטן.

הרבה אנשים מבולבלים לגבי איך מגלים רגישות לגלוטן , דיאטות נטולות גלוטן במקור ניתנו לאנשים על מחלת ה "צליאק" – המחלה גורמת לתגובה חריגה אשר יכולה לגרום  נזק לרירית המעי הדק וכתוצאה מכך אי ספיגה של חומרים מזינים רבים .

האנשים שרגישים לגלוטן חווים סימנים של בעיות עיכול, עייפות, תסמינים דמויי שפעת ועצלנות כוללת, אצל ילדים קטנים רגישות לגלוטן עלולה לגרום לעצירת גדילה ולכן חשוב לאבחן בזמן .

אנשים רבים מאמינים כי דיאטה ללא גלוטן היא בריאה יותר וכי היא גם עוזרת לירידה במשקל משמעותית , עם זאת הדיאטה לא כל כך פשוטה , זה לא רק לוותר על מוצרי חיטה או שעורה, הרבה מאכלים בדיאטה זו לא ניתנים לאכילה, מלבד כל המוצרים הנגזרים של החיטה כגון פסטה, לחם, עוגות, בירה וכו , קיימים מזונות רבים שעל פניו נראים כמזונות ללא גלוטן אך תלוי ממה המוצר מורכב כגון : רטבים שונים, גלידה, תבלינים וכו.

לכן , דיאטה ללא גלוטן יכולה להיות טובה לירידה במשקל ולבריאות טובה אך היא לא קלה , אם כן מבחינה טכנית , מאכלים אסורים אלה נוכל להחליף בתפריט הכולל יותר ירקות, בשר (לא מעובד) ביצים ודגנים ללא גלוטן כמו אורז , תירס, סויה, כוסמת , קינואה וכו ,כל אלה עשירים בסיבים תזונתיים אשר תורמים לתחושת שובע, רמות אנרגיה , מווסת את רמת הסוכר בדם ואת רמות האינסולין ובסופו של דבר עוזרים לירידה במשקל.

בדיוק כמו שאין חוק אחד פשוט לירידה במשקל, דיאטה ללא גלוטן ואכילת רק מוצרים ללא גלוטן לא יתרמו לירידה במשקל אם לא תתווסף לכך איזון איכות וכמות האוכל שאנו צורכים .

לכן , אם החלטתם לנסות את הדיאטה הנ"ל ואתם חושבים שאתם מסוגלים לשנות לגמרי את חייכם ולצרוך מוצרים נטולי גלוטן , תנסו את הדיאטה לשבועיים ובדקו האם היא עוזרת לכם לרדת במשקל והאם אתם מצליחים לעמוד באתגר של שינוי כל המטבח והרגלי האכילה .

בין אם בחרתם לרדת במשקל באמצעות התנזרות מגלוטן ובין אם בחרתם בדיאטה אחרת שיותר מתאימה לכם , הדבר החשוב ביותר שאתם יכולים לעשות הוא לשאוף לתזונה בריאה ומאוזנת .

לא ניתן להגיב למאמר זה.