דיאטת 17 הימים – האם זה הגביע הקדוש של ירידה במשקל?

מאמרים נבחרים > קטגוריה ראשית > סוגי דיאטות > קטגוריה ראשית

האם זה הגביע הקדוש של ירידה במשקל? איך דיאטת 17 יום החדשה  מבטיחה פתרון מהיר בריא עבור הורדת משקל ?
ד"ר מייק מורנו אומר כי חסידיו יכולים לצפות לאבד משקל רב  בתקופת הזמן קצרה וכן אלה שכבר הורידו משקל בשיטה זו שמרו על המשקל החדש לאורך זמן  .

המאמר תורגם מאנגלית ע"י מערכת דיאט                                                                                                   

FreeDigitalPhotos.net

FreeDigitalPhotos.net


לרדת מידה בשמלה קצת יותר משבועיים אולי נשמע טוב מכדי להיות אמיתי – אבל זה בדיוק מה שד"ר מייק מורנו מבטיח בספרו החדש.

בתוכנית של ד"ר מורנו 4 מחזורים בהיקף של 17 ימים בכל מחזור , כאשר בכל מחזור תפריט הדיאטה משתנה ( פחמימות, חלבונים ופירות) בכדי לעורר את חילוף החומרים ולשפר את העיכול, וכן בכל יום יש לעשות פעילות גופנית 17 דקות.

בראיון בתוכנית " בוקר טוב אמריקה " אמר ד"ר מורנו כי הוא בחר תקופת 17 יום בדיאטה מכיוון שבדיוק במחזור תקופת זמן זאת חילוף החומרים מתחזק וניתן לשמירה בצורה הגבוהה ביותר שאפשר , המשיך ואמר שנכון שלפני שהגוף מתחיל להתרגל לדיאטה חילוף החומרים מתחיל להאט,

הוא הוסיף כי תכנית הדיאטה מקדמת מה שהוא מכנה אכילה "נקייה", הכוללת הימנעות מסוכרים ומזון מעובד , הדגש הוא על איך לעשות בחירות בסגנון חיים בריא, כמו לאכול ארוחת בוקר בכל בוקר , שתיית יותר מים ומעבר לאכילה של מוצרים יותר טבעיים .

חשוב לציין כי בארה"ב חלוקי דעות בנושא זה כמו בכל דיאטה אחרת חלקם טוענים כי הדיאטה לא מאוזנת , חלק נוסף תומך בדיאטה ובתוצאות שמטופלים השיגו.

אז איך בדיוק זה קורה ?

כמו שאמרנו הדיאטה מחולקת ל4 מחזורים – 17 יום בכל מחזור :

שלב 1 – שלב האצה : בשלב זה התפריט בנוי כך שנאבד משקל מהר ונסלק את הסוכר והשומן מתוך הגוף .

שלב 2 – הפעלה : בכדי שלא נתקע במשקל שירדנו לאחר המחזור הראשון אנו משנים את התפריט בכדי לגרום לחילוף החומרים בגוף להתעורר שוב באמצעות שילוב ימים עם צריכת קלוריות גבוהה וימים עם צריכת קלוריות נמוכה .

שלב 3 – השגה : זהו השלב שבו מייצבים את המשקל, מפתחים הרגלי אכילה נכונים ולומדים לצרוך פחמימות מלאות. התפריט זהה לתפריט המוצע במחזור השני, עם שינויים קלים.

שלב 4 – הגעה : בשלב זה אנו לומדים לשלב את שלושת המחזורים הראשונים ושומרים על ההרגלים הבריאים שלמדנו תוך כדי – בשלב זה מותר ליהנות בסופי שבוע ולאכול אוכל אהוב .

בכל מחזור כמות הקלוריות והמזון משתנים , השינוי שאותו מכנה ד"ר מורנו "בלבול הגוף " מתעתע בחילוף החומרים ולכן גורם להרזיה רציפה ומהירה כבר ב 17 ימים הראשונים .

ד"ר מורנו נשאל למה פרוביוטיקה נחוצה בדיאטת 17 הימים ואיזה תפקיד יש להם בירידה במשקל?

" פרוביוטיקה קיימת בסביבתנו כבר זמן מה , וקיים מחקר שנעשה לאחרונה עליהם בהקשר של ירידה במשקל , ישנם מיליוני טריליוני חיידקים במעיים טובים ורעים , מה שהרבה מחקרים הראו הן שהם עוזרים לקדם את חילוף החומרים ואת התהליך של פירוק הסוכרים והשומנים ויש להם השפעה על תחושת מלאות ושובע , ואלה הם הדברים המרכזיים במונחים של ירידה במשקל/דיאטה.

תכונה נוספת שמייחס ד"ר מורנו לדיאטת 17 הימים היא שהיא מונעת תחושת שעמום שרבים חשים במהלך דיאטות , יש 4 מחזורים שבכל פעם אוכלים אחרת , במהלך הדיאטה לומדים לבשל ולהיות יצירתי, בספר יש המון מתכונים ויש כ"כ הרבה גיוונים ביכולת שלנו להרכיב את המנות שנאכל.

אז למה לנסות את דיאטת 17 הימים ?

ד"ר מורנו ענה על שאלה זו בתוכנית "בוקר טוב אמריקה " :  יש כ"כ הרבה אנשים במדינה הזאת שיש להם את היכולת לחיות חיים בריאים וארוכים , והם לא , כי הם הסתבכו בעולם הזה של השמנת יתר שכולנו חווה . אנחנו לא יכולים לשלוט על שוק הנדל"ן , אנחנו לא יכולים לשלוט במלחמה במזרח התיכון , אנחנו לא יכולים לשלוט בשוק המניות, אבל אנחנו יכולים לשלוט על הבריאות שלנו , אם היינו ביחד מקבלים על עצמנו לעשות משהו שהולך להיות מוצלח עבורנו , בשנה אחת , המדינה הזו יכולה להיות מדינה אחרת לגמרי . כל מה שאנחנו שומעים עכשיו הוא " ארה"ב סובלת מהשמנת יתר" ודי ביושר ,הם צודקים , אני חושב שזו פשוט דרך מצויינת , דרך מהנה, דרך קלה , דרך בר קיימא , לשארית חייך – לצאת לדרך ולצרוך בריאות טובה יותר " .

לא ניתן להגיב למאמר זה.