טיפים לשמור על הגזרה כשנופשים בחו"ל:

דיאטת יום ראשון

קטגוריה ראשית > סוגי דיאטות

מאת: ד"ר דורית מאיר http://www.dorit-meir.com

הכתבה מיועדת רק למי שרוצה באמת לרזות לתמיד.

כמה פעמים הבטחתם לעצמכם: ביום ראשון בבוקר מתחילים בדיאטה .אז כבר מיום שישי דאגתם להכין כמה מזונות דיאטטיים שיעזרו לכם להתחיל את התהליך על רגל ימין: הכנתם מרק ירקות בלי שמן, ירקות מוקפצים דיאטטיים ועוד כמה סלטים ו…הופה מסתערים על המטרה…

היום מתחילים דיאטה?

היום מתחילים דיאטה?

אבל, רגע, רגע, רגע…לא לפני שאכלתם ביום שבת את כל המתוקים שהיו בארונות המטבח, את הקובות של אמא , הקוסקוס של החמות , הלחוח, הג'חנון, ולקינוח הבקלאוות כדי להיפרד יפה מהם כי הרי הולכים להיפרד בעצב רב ממה שאתם כל כך כל כך אוהבים.אבל מה לא עושים בשביל להיכנס לג'ינס במידה קטנה שכבר יושב 5 שנים בארון ומחכה שסוף סוף תשתחלו לתוכו..  .

והנה, יום ראשון הגיע, הקפדתם מאוד על התפריט הדיאטטי ,ספרתם בקפידה את כמות הקלוריות המוכנסות לפה ,עבר בוקר, צהריים … ערב, ואתם בשליטה: איזה כיף. ואז בלילה כאילו קול קורה לכם מהמקרר ,הלכתם למקרר כמוכי ירח לראות מה השתנה שם ואם האור דולק, ואז… התנפלתם על חתיכת העוגה המיותמת שנשארה משבת ואף ליקקתם את שארית הקרם מהצלחת. רגע, מה קורה פה? הרי כל היום הייתם ממש מכוננים,מלאי מוטיבציה,עבדתם בדיוק לפי התוכנית , השקעתם כל כך הרבה אנרגיה, אז מה השתבש פתאום? נו טוב,הלכה הדיאטה, נתחיל  דיאטה מיום ראשון הבא ובינתיים נמשיך לאכול…

ובכן, אל תשוויצו שזה קרה לכם, גם לי זה קרה ולעוד 95% מהאנשים שיורדים במשקל ומעלים הכל בריבית והצמדה. אז איפה הבעיה פה? והאם יש דרך לרזות ולעשות את השינוי לתמיד?

עלינו לעשות שינוי מערכתי בראש ועד שלא נעשה אותו, אולי נרד יפה, נבזבז המון אנרגיות בדרך למטרה, אך כעבור כמה חודשים , מתוסכלים, חסרי אונים וחבולים -נעלה הכל בריבית והצמדה כי לא קיבענו את השינוי באמצאות אימון מנטאלי: אימון אישי להרזיה.

בכל תהליך ההרזיה הוא דרך שונה, ללא מאמץ פיזי, המאפשרת לזהות את אותם חסמים ומחשבות מעכבות, אותם קולות הרסניים שמחבלים  ואומרים לכם שגם הפעם תכשלו ולא תצליחו בתהליך ההרזיה. זכרו כי החיים הם מכאן והלאה והכל אפשרי!!! זיהוי והתמודדות עם המצב הרגשי שגורם לכם לאכול בצורה לא מבוקרת , הוא זה שיצור אצלכם את השינוי האמיתי לירידה במשקל לתמיד!!!

זיכרו שהאוכל אינו פותר :בעיות, שעמום, קושי רגשי, כעס,עייפות אלא  הפתרון הוא בדיוק לדקה או שתיים ובסוף האכילה מתלווים אליו: רגשי אשמה, כעס, חוסר אונים, תסכול, …: אוכל אינו יכול להוות פתרון אמיתי לבעיות רגשיות!!! הפנייה לאוכל כסיפוק מיידי הוא הרגל הפוגע בכל תחומי החיים שלכם  . הדבר המדהים והמעודד הוא שחייכם יכולים להשתנות אם רק תבחרו לשנותם : חופש הבחירה בידיכם!!! אתם ורק אתם יוצרים את מציאות חייכם.

אור ואהבה, ד"ר דורית מאיר

6 תגובות ל“דיאטת יום ראשון”

  1. מאת שיר:

    אז מה בעצם את מציעה לעשות? ללכת לפסיכולוג?

  2. מאת editor:

    היי שיר!
    עלינו לעשות שינוי מערכתי בראש, להבין מה טוב בשבילנו ואיך אנחנו מקדמים את הבריאות שלנו, עם האוכל המתאים לנו.

  3. מאת תהילה:

    יש דיאטה מאד טובה שאפשר לאכול הכל בשלוש ארוחות(תגבילו את עצמכם קצת) אבל צום מוחלט כמעט בין הארוחות ויורדים פלאים, אני לפחות, שירדתי בשבוע 5 קילו!!!

  4. מאת שולה:

    הייתי רוצה לקבל את תפריט הדייאה של תהילה מה אוכלים כל יום אם אפשר תודה שולה

  5. מאת אלה:

    צודקת…. זאת בדיוק הבעיה שלי! מזדהה עם הכתבה מילה במילה!!!
    אני נלחמת בזה כל החיים.. מורידה ומעלה.. אין לי כוח כבר. האוכל שולט בי ואני לא יודעת כבר מה לעשות. :( (

  6. מאת editor:

    הישארי חזקה!
    כל טוב
    ובהצלחה!